FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Lipiec 02, 2013, 14:26:33 pm
-
Może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działa centralny zamek w klapie bagażnika?
Z tego co widzę to do tego guzika którym otwiera się bagażnik idą dwa kabelki...czy one odpowiadają za sterowanie centralnym zamkiem?
Bo z tego co widzę to w klapie nie mam żadnego siłownika dodatkowego.
-
Jesli masz mozliwość otwierania klapy poprzez przycisk , to siłownik musi byc , bo co innego by ci odciągneło rygiel w klapie , sprawdź , czy przypadkiem niema tam wtyczki która nie jest do niczego podpieta , bo moze siłownik kiedys był . Do przycisku ida dwa kabelki , bo przycisk działa jedynie w jedna strone , wciskasz go , on otwiera bagaznik ( siłownik z pozycji 1 do pozycji 0 ) potem bagaznik zamyka sie zdalnie dopiero po zamknieciu samochodu wraz z innymi zamkami . Ten przycisk powinien być monostabilny ( po wcisnieciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej ).
-
No właśnie kurde nie mam tam żadnego siłownika...guzik w schowku nie działa.
Może ma ktoś zdjęcie jak zamocowany jest siłownika i co on blokuje gdy jest zamknięty.
W klapie mam jedną wtyczkę nie pod pieta do niczego i dwa fioletowe przewody.
Zrobię fotkę popołudniu i pokaże jak to u mnie wygląda.
-
w s-type jest umieszczony siłownik po lewej stronie w głębi ..dobrze naciągnięta sprężyna ( po lewej stronie pod plastikową osłonką ) powoduje że klapa bagażnika sama się z pilota otwiera
(http://www.fotoszok.pl/out.php/t1630258_.jpeg)
-
Ale mi nie chodzi o samo otwieranie się tylko o rysowanie zamka tj. Zamykam centralny i po naciśnięciu guzika pod klapa nie otwiera się. Czyli jest zamknięta.
-
Już wiem w czym tkwi problem... u mnie po prostu nie ma siłownika do centralnego zamka...
Mechanik który robił kilka rzeczy z elektryką między innymi wymienił mi centralny musiał nie założyć mi siłownika a ja dopiero teraz się zorientowałem...
Mam dwa kable które sterują centralnym, mam w domu jakiś stary siłownik i sprawdziłem działa poprawnie zamyka się i otwiera.
Jednak nie mam zielonego pojęcia jak fizycznie połączyć siłownik z mechanizmem w klapie za pomocą częsci nr 23.
Wie ktoś do czego mam przymocować drugi koniec częsci nr 23?
(http://img832.imageshack.us/img832/2896/hto9.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/hto9.jpg/)
drugie pytanie koło przycisku mechanicznego do otwierania klapy jest wyłącznik krańcowy z niego wychodzi przewód żółty i biegnie do wtyczki, w tej wtyczce jest jeszcze jedne przewód masa który idzie bezpośrednio z głównej wiązki klapy. Wtyczka ta wisi luźno w klepie ktoś wie do czego powinna być podpięta ?
-
W tym temacie http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23003.0.html pytałeś o kilka części, jedna z nich to właśnie blaszka która trzyma wspomniany brakujący siłownik.
-
Tak wiem ze siłownia przykrencamy do tej blaszki. Później do słownika przyczepiamy haczyk nr 23. To wiem i rozumiem, tylko nie wiem do czego dokładnie przyczepić drugi koniec haczyki nr 23.
-
druga strona tego cięgna przymocowana jest juz do samego zamka, tej częsci co wystaje z klapy i rygluje klape do nadwozia.
Jak zdemontujesz ten zamek to bedziesz widział, jest tam tylko jedno miejsce gdzie pasuje to cięgno.
-
Ciegno nr 8 wkładam w dziurę koło nr 4. W takim układzie Ciegno nr 23 wkładam w otwór po lewej stronie tego 1?
-
Naprawde tego sie nie da źle poskładać.
Cięgna numer 8 i 23 mają tą samą funkcję, oba mają otworzyć bagażnik. Wykręć zamek i będziesz wszystko wiedział.
-
Ja tu czegoś nie rozumiem...:-) myślałem że ten siłowniki służy do blokowania zamka tzn gdy zamkne auto z centralnego to mi nikt bagażnika nie otworzy i wdrożenie gdy otworze auto z centralnego to po naciśnięciu guzika na klapie będę mógł otworzyć klapę.
Tomek piszesz ze te ciegna są do tego samego czyli otwierania bagażnika...
To jak tam działa centralny zamek co spełnia jego funkcje? Jednym słowem po naciśnięciu guzika na pilocie chce dostać taki sam efekt jak bym przekrecił klucz w zamku.
-
Ten siłownik odmyka klapę, czyli niezależnie czy centralny zamek jest zamkniety czy otwarty, to ten siłownik ma za zadanie odemknąc klapę tak żeby odskoczyła i można było ją otworzyć bez użycia już żadnych innych klamek itp.
Natomiast to co mówisz, (czyli blokowanie możliwości otwarcia klapy tą klameczką) realizowane jest za pomocą osobnego siłownika który znajduje sie w zamku tym z bębenkiem, na rysunku nr 18
-
zamek po wyjęciu z klepy prezentuje się następująco
(http://imageshack.us/a/img12/2990/fj0h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/12/fj0h.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img11/5508/ydkc.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/ydkc.jpg/)
na tych dwóch przewodach pojawia się 12V w momencie zamykania/otwierania centralnego zamka
Po otwarciu wygląda tak
(http://imageshack.us/a/img837/9195/1pa8.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/1pa8.jpg/)
Tomek czytając to co piszesz wnioskuję, że brakuje mi czegoś w środku do czego były by podłączone te dwa fioletowe przewody.
Czy to coś nie powinno być tam gdzie zrobiłem czerwone kółko ?
(http://imageshack.us/a/img32/8439/0mct.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/0mct.jpg/)
ewentualnie jak ta cześć wygląda?
-
OK, już wiem brakuje mi silniczka z zębatką....
zamówiłem już używany cały element nr 18 wymienię wkładki i będzie gitara.
Zamówiłem też ori siłownik i cięgno żeby wszystko było jak z fabryki.
-
Dokładnie tak, tam powinien być taki malutki silniczek.
-
Centralny działa, otwieranie klapy że schowka też, ale mam pytanie. Czy po otwarciu klapy że schowka powinna ona tylko odskoczyć czy otworzyć się do końca?
-
u mnie odskakuje
-
u mnie właśnie też odskakuje i pytanie tak ma być czy po prostu są za słabe siłowniki i nie mają siły dźwignąć klapy same do końca.
-
jest nas dwóch to myślę że tak ma być... a skoro siłowniki trzymają że klapa nie spada sama to chyba wszystko ok.
-
Jest nas trzech bo u mnie też tylko odskakuje.
Myślałem o zastosowaniu silniejszych siłowników, może wówczas klapa sama unosiłaby sie do góry ?
-
Z tego co czytałem na innych forach (inne marki) to zmiana siłownia nic nie da. Każdy siłownia w pozycji 0 nie ma możliwości otwarcia się. Trzeba mu pomóc i są dwa sposoby:
1. Inne odboje gumowe które po naciśnięciu przycisku spowodują że klapa z dużo większą siłą odskoczy a resztę załatwia siłowniki.
2.na siłowniki założyć sprężyny które są ściśnięte gdy klapa jest zamknięta. Po otwarciu sprężyny wrzucają klapę w górę a resztę załatwiają siłowniki.
-
Pytanie tylko po co ??
-
W przypadku 40 nie widzę takiej potrzeby.
Natomiast w drugim aucie zrobiłem taki patent na sprezynkach gdyż bagażnik mogę odryglować z pilota, czyli naciskam guzik na pilocie kufer się otwiera.
-
Pytanie tylko po co ??
jak masz zajęte ręce zakupami to ułatwia to sprawę ;D
u mnie się lekko uchylała klapa-minimalnie ..bardzo kiepsko .. po bokach bagażnika pod plastikowymi osłonami znajdują się duże sprężyny ..jak zdejmiecie osłonkę ...to zauważycie że jest tam możliwość naciągnięcia- oczko dalej -sprężyn lub poluzowania jej ... ja swoją naciągnęłam i bagażnik zaczął uchylać mi się bardziej .. -klapa nie otwiera się na maxa , ale więcej się odchyla
-
Owszem ułatwia sprawę ale pod warunkiem że odryglować zamek potrafisz z pilota. Ja niestety nie mam takiej możliwości wiec jest mi to nie potrzebne.
-
no tak.... kobiece podejscie - zakupy.
-
No właśnie u siebie chciałem tak zrobić, bo przy pilocie mam funkcje otwierania bagażnika, nawet podpiętą, ale w sumie nic to nie daje jak klapa tylko odskakuje.