FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Czerwiec 25, 2013, 21:56:13 pm
-
Lada dzień dostanę nową wiskozę. Chcę przez weekend to wymienić. Czy ktoś może mi tak dość prosto napisać co w jakiej kolejności odkręcić żeby było szybko i sprawienie a przed wszystkim dobrze.
Było by super jak dane śrubki ktoś by mi zaznaczył na jakimś przykładowym zdjęciu.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie cenne informacje.
-
No w zasadzie to musisz odkręcić 4 nakrętki M6 (na kluczyk 10) które trzymają wisko do pompy wody. Następnie ściągasz dwie blaszki (od góry) które trzymają obudowę wentylatora do chłodnic. Gdy mamy już wszystko odkręcone ściągamy jednocześnie obudowe wiatraka i drugą ręką wiatrak przykręcony do wisko (nie da sie wyjąc przy założonej osłonie wentylatora, samej osłony też nie wyjmiesz). Gdy masz już na stole wiatrak razem z wisko to do odkręcenia są tylko 4 śruby M8 na klucz 13.
Montaż w odwrotnej kolejności.
-
Te 4 nakrętki M6 to są te co zaznaczył em na czerwono?
(http://imageshack.us/a/img402/1103/2d1w.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/2d1w.jpg/)
-
Dokładnie te. Musisz je najpierw wszystkie odkręcić po kilka obrotów, następnie delikatnie odsunąć wisko z wiatrakiem i odkręcić do końca.
-
tomek1212 mam problem z tymi 4 śrubami, jak chce je odkręcić zaczyna mi się obracać cały ten czarny element na który jest założony pasek...
Jest jakiś myk na zablokowanie tego elementu ?? cz po prostu jedna osobą trzyma a druga odkręca ??
-
Ja to odkręcałem zwykłą płasko-oczkową dziesiątką, zakładałem oczko na śrubę, a w klucz uderzałem młotkiem. Puściły wszystkie bez problemu, chodzi o uderzenie, bo tak to rzeczywiście może się ślizgać.
P.S. Gdzie kupiłeś nowe wisko i w jakiej cenie ?
-
Zrobione, czarny element przytrzymałem jedną ręką drugą klucz i odkręcone, co prawda u mnie te nakrętki są na klucz 13 a nie 10 ale to drobnostka.
Wymiana zajmuje ok 15 min, ja sobie jeszcze wymyłem wentylator więc zeszło mi w sumie jakieś 30 min
-
No w sumie to rzeczywiście były nakrętki M8 na kluczyk 13, nie wiem skąd mi sie wzięły te M6.
No a jest spora róznica miedzy nowym a starym ? Ciężej obraca sie wiatrak ?
-
Jak obracałem stary to obracał prawie o pół obrotu, nowy przy użyciu takiej samej siły jedno drgnie. Jak gasiłem silnik to stary kręcił się jeszcze 5-8sek nowy staje od razu. Więc różnice spore.
Może jutro uda mi się jeszcze układ chłodzenia przepłacać a jak nie to w poniedziałek.