FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Micha³123 w Czerwiec 23, 2013, 00:51:33 am
		
			
			- 
				X-typ 2,1 benzyna 
 Problem wygląda tak,że po odpaleniu samochodu klimatyzacja normalnie  chłodzi ,leczy  gdy tylko samochód się nagrzeje sprężarka już się nie załącza :( zauważyłem ,ze są dwa wentylatory chłodnicy które jak tylko nacisnę AC włączają się na pierwszym biegu i kręcą się powoli ,natomiast na drugi bieg przełącza się tylko jeden wentylator.Czy to normalne? ,że tylko jeden z nich dostaje większych obrotów?   Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam  (klimatyzacja szczelna i napełniona)
- 
				Hej, Przy ostatnich temperaturach zauwazylem ze u mnie klima slabo  chlodzi jak stoje w miescu. Jak rozbujam auto w trasie to jest lodowka. Zauwazylem tez ze po podrozy chlodznica jeszcze chlodzi silnik po wylaczeniu auta. Podnosze maske a tam tylko ten maly na dole wiatrak kreci sie na maxa. Ten duzy wyzej stoi. Ktory jest od klimy?  
 
 U Ciebie jak to wyglada? Przejedz sie i zobacz czy klima lepiej chlodzi w trasie
- 
				Tak w trasie chłodzi lepiej ,no własnie i ciekawi mnie to czy obydwa wentylatory chłodza klime czy tylko ten po prawej stronie  patrzac jak sie stoi przed autem.
			
- 
				Niby na logike ok ten po lewej wyzej powinien sie chyba zalaczyc jak temperatura skoczy powyzej 90st? 
 
 Zobaczymy jak inni sie wypowiedza :)
- 
				Inni sie chyba nie wypowiedzą :( a szkoda :(
			
- 
				U mnie jest dość podobnie. Jak stoję to klima chłodzi ledwo-ledwo, jak jadę powoli to jest słabo, w ruchu jest cacy. Dodatkowo jest lepiej jak na postoju troszkę podniosę obroty (>2k). Póki co jedyna informacja jaką dostałem to że może być kompresor do wymiany, jak będę miał trochę więcej czasu to będę diagnozował konkretniej.
			
- 
				wysoka temp. otoczenia - wysoka temperatura płynu chłodzącego - komp zmniejsza obciążenie silnika - a przy granicy przegrzania wyłącza sprężarkę - chłodzi się silnik a nie bieda w korku :)
 Zdjąć osłonę silnika na lato, uzupełnić czynnik, wykryć nieszczelności, wymienić filtr kabinowy, oczyścić chłodnice.... czujnik... w ostateczności to zajechana sprężarka.