FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: SEBA w Styczeń 30, 2009, 10:13:30 am
-
witam wszystkich jestem nowym posiadaczem jaga xj 40 z 88 roku mam problem z tempomatem po wlaczeniu podczas jazdy zapala sie czerwona lampka i nic. gdzie maga byc bezpieczniki od tempomat
prosze o rade gdzie co jest uszkodzone
pozdrawiam SEBA
-
Włączenie dużej wajchy powoduje właśnie tylko zapalenie sie czerwonej lampki :-super . Tempomat obsługuje się nastepująco:
1. Operując pedałem gazu osiągasz predkość, którą bedziesz chciał utrzymywać tempomatem,
2. Przełączasz dużą wajchę w kierunku "do siebie" (zapala się czerwona lampka),
3. Mało widocznym prostokątnym przyciskiem zlokalizowanym tuż przed wajchą na bocznej sciance panelu, zapamietujesz prędkość którą masz w danej chwili (poprzez przyciśnięcie)
4. Jeśli wszystko działa, to auto bedzie utrzymywało zadaną predkość, a prawa noga moze sobie w tym czasie wybijać rytm muzyki płynącej z radia,
5. Możesz przy włączonym tempomacie dodać gazu pedałem i po jego puszczeniu auto powróci do zadanej przedtem predkości, ale......
....6. Nie działa to w drugą stronę, czyli jak naciśniesz hamulec, to deaktywujesz tempomat i auto bedzie zwalniać aż do zatrzymania, i tu .........
....7. ....Niespodzianka - samochód nadal pamięta zadaną wcześniej prędkość i możesz ją przywrócić poprzez pociągnięcie i puszczenie dużej wajchy w kierunku "do siebie" (położenie sprężynujące, samopowracające).
8. Miłej jazdy :)
-
witam
dziekiuje za opis ale niestety tempomat nadal mi nie dziala zero reakcji prosze o podpowiedz gdzie jest problem
pozdrawiam
-
Sprawdź :
1.Przewody podciśnieniowe między membraną przy przepustnicy a pompą wykonawczą.
2. Membrana ( możliwe ze jest dziurawa)
3. Filtr elektrycznej pompy podciśnienia.
4. Połączenia elektryczne.
5. Zawór spustowy.
-
a ja cale to ustrojsto rozpracowalem tez nie dzialalo :d filtr pompki podcisnienia i wezyk do gumowej membrany przy przepustnicy (byla ok.) Mało skomplikowany bajer :)
-
Witaj ,mam podobny problem z tepomatem ,wszystkie elementy wykonawcze są ok ,a tiempomata nadaL niet.
Problem może leżeć w samej elektronice , mój dobry znajomy elektronik samochodowy powiedział no i zbadał ,że sam sterownik czyli panel przełączania lub inny element który odpowiada za pamięć prędkośći , nie dostaje odpowiedniego impulsu el. czyli informacji o zadanej prędkośći i stąd te problemy. Informacja o prędkośći dostarczana jest impulsem el. z licznika prędkośći lub z samego komputera w postaći przekazu cyfrowego (pojęcie elektroniczne) do pamięći komputera wykonawczego tempomatu i tu pies pogrzebany bo do końca nie wiadomo skąd te impulsy są przekazywane czy z samego licznika? czy z komputera samochodowego? ,czy też z komp. skrzyni biegów? i jeśli taka inf. o prędkośći nie zostanie dostarczona do komp.tempomatu to możesz nawet łopatą przełaczać to i tak Ci nic nie da. Tak że życzę Ci powodzenia - ja odpuściłem. :-tylko