FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: becals w Czerwiec 10, 2013, 18:26:15 pm
-
Witam wszystkich pasjonatów x- type ,jestem nowym-szczęśliwym posiadaczem tego cacka z 2002r. 3.0 4x4( i nowym również na forum) a już mam problem ze skrzynią automatyczną, mianowicie jeśli jadę i rozpędzam auto powoli to biegi zmienia idealnie ale jeśli tylko mocniej wcisnę gaz np.przy wyprzedzaniu to skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i dopiero gdy zatrzymam się i wyłączę zapłon to znowu wraca do normalnej jazdy. jeśli ktoś miał taki przypadek bardzo Proszę o pomoc :-help
-
Podpiąć pod komputer diagnostyczny i zanotować błędy, dopiero wtedy ktokolwiek tutaj będzie mógł w jakikolwiek sposób pomóc w namierzeniu problemu.
-
Witam, podpiąłem wreszcie komputer do autka a oto błędy jakie mi wyrzuca:
P1000
P0773
P0774
P0778
i co z tym fantem robić? ja :- pojecia
-
P0773,"Elektromagnes/cewka przesuwu E - usterka elektryczna"
P0774,"Elektromagnes/cewka przesuwu E - przerwa"
P0778,"Układ kontroli ciśnienia /cewka B - usterka elektryczna"
-
Problem jest ze sterownikiem hydraulicznym i z elektrozaworami, stan oleju sprawdziłeś?
-
Tak, olej jest ok, zastanawiałem się właśnie czy to nie jest wina komputera skrzyni ? ale z wypowiedzi wynika raczej że to sterownik w skrzyni :(
a czy sterownik da się wymienić bez wyjmowania skrzyni? bo np w pontiacu i w bmw można to zrobić a mam drugą skrzynie to może by tak zrobił małą podmiankę????
-
Niestety aby wyjacz plyta z sterownikami musisz wymontowac skrzynie. Zawory to niestety nie najmocnieszy punkt
tej skrzynii. Zanim wyjmujesz jednak skrzynie mozesz zmierzyc rezystencje pojedynczych elektrozaworow poprzez
wtyczke.
W tej skrzynii nawet aby zmienic filtra trzeba jej wymontowac. To efekt polityki Forda "skrzynia na zawsze" bez
wymiana oleju, bez niczego, psuje sie cos prosze Pana klienta, kup se Pan nowego (Jaguara).
-
Przeżywalem podobny problem na początku roku - błąd zaworu jednego potem drugiego na koniec czujnika prędkości kontowej - zostały pomierzone opory zaworów przez wtyczkę i jeden nie miał przejścia - po jego wymianie skrzynka hula do dzisiaj. Do zaworów dostaniesz się po zdjęciu blaszanej miski z przodu skrzyni - nie trzeba nawet oleju spuszczac a same zawory są łatwo dostępne.
-
To sie podzielij jak sie dostac do tego :)
-
Przecież napisałem jak się dostac - "po zdjęciu blaszanej miski z przodu skrzyni" tam są zawory które bez problemu można wyjąc ale tylko zawory nic więcej. Jest gdzieś na forum mój temat " powoli zdycha automat" tam opisuję co jak i za ile.
-
zanim zabierzesz się za skrzynię-sprawdz przewód masowy
-
Ten przewód masowy to rozumiem jest gdzieś przy skrzyni? bo pewnie jest też i przy "budzie" i przy silniku.......? a jesli chodzi o rezystencję to proszę kolegi ....chyba będę miał problem z tym bo nawet nie wiem jak się do tego zabrać i ile powinna wynosić :-[
-
No i jestem znowu,dzisiaj wymieniłem zawór B i zawór TCC tzn. E, zalałem olej do skrzyni i żona pojechała na próbę..... niestety skrzynia dalej kombinuje jak poprzednio :-zly, nawiasem mówiąc do zaworów dostałem się po odkręceniu metalowej pokrywki a olej spuściłem bo chciałem zobaczyć jaki ma kolor no i wydaje mi się że będzie skrzynka do wymiany-olej był brązowy i jakoś tak czuć go było jakby spalenizną?