FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: mwiewior w Czerwiec 08, 2013, 10:44:07 am
-
Witam wszystkich,
jestem nowy na tym forum dlatego proszę o poradę. Planuję zakup używanego jaguara XF z silnikiem 3.0 d tylko nie wiem który z tych dwóch silników będzie lepszym rozwiązaniem czy 240km czy może 275km?
Różnica w cenie to ponad 10k ale gdybym się zdecydował na 240km to chciałbym go zachipować w późniejszym czasie. Czy różnica między tymi samochodami jest tylko w programie sterującym silnikiem czy czymś więcej?
Proszę doradźcie który silnik wybrać?
-
Silnik taki sam, turbiny takie same, nawet komputer ten sam. Prawdopodobnie to kwestia wgranego softu. Broń boże nie kupuj auta z dolnej półki cenowej. W większości XFy są sprowadzane bite i to porządnie. Niestety bardzo dużo z nich jest łatana na sztukę na częściach z 10 letnich S typów. Stare przegnite chłodnice, stare wybite wahacze.
-
Myślałem o tym:
http://otomoto.pl/jaguar-xf-3-0v6-premium-lexury-f-v23-C29184086.html (http://otomoto.pl/jaguar-xf-3-0v6-premium-lexury-f-v23-C29184086.html)
ale muszę jechać i go dokładnie sprawdzić ;)
-
ladne auto ale sprawdz go najlepiej w serwisie.Slyszalem ze silniki sa takie same tylko soft inny.pozdrawiam
-
Wielkie dzięki za pomoc ;)
-
Witam
240km ma jedna turbine a 275km dwie turbiny.
-
Witam
240km ma jedna turbine a 275km dwie turbiny.
Skąd takie wnioski???
-
Mam wlasnie XF 3.0D S i ma 2 turbiny
http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-535d-kontra-jaguar-xf-30-v6-diesel-s-kto-buduje-najlepsze-sportowe-diesle (http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-535d-kontra-jaguar-xf-30-v6-diesel-s-kto-buduje-najlepsze-sportowe-diesle)
-
Super. Świetny zakup. Nadal jednak nie rozumiem skąd wniosek, że w 240 jest jedna turbina. Ja mam 2,7 i "już"miał dwie. Spójrz pod maskę swojego i przyjrzyj się jak położone są turbosprężarki...teraz zabierz jedna i....no właśnie co z drugą połową silnika?
-
To samo jest w BMW 530 ma jedna turbine a 535 ma dwie.
Probowalem xf 240km I 275km ,ten drugi to rakieta, szczegolnie na manetkach.
-
Super. Świetny zakup. Nadal jednak nie rozumiem skąd wniosek, że w 240 jest jedna turbina. Ja mam 2,7 i "już"miał dwie. Spójrz pod maskę swojego i przyjrzyj się jak położone są turbosprężarki...teraz zabierz jedna i....no właśnie co z drugą połową silnika?
Wydawało mi się, że gdzieś słyszałem, że w XF 2.7 jest bi turbo a nie twin turbo, jak jest to w S-Type 2.7. W pierwszym przypadku jest mniejsza turbina i większa, więc razem tworzą "zespół", który może przez niektórych jest traktowany jako jedna turbina. Natomiast w twin są dwie bliźniacze (stąd nazwa) turbiny, w S-Type o zmiennej geometrii łopatek.
-
Bi-turbo dwie niezależne sprężarki w 2,7. Bez różnicy czy s,xj-czy xf. Co do 3.0 to się wobec powyższego wycofuję, bo założyłem, że silnik 3.0 240 i 175 jest ewolucją 3.0 211km, który też miał 2/bi/ turbosprężarki. W katalogach części do xf 275 występują 2 typu sprężarek, prawa i lewa... Wydawało mi się ,że twinturbo powinno być w rzędówkach. Zresztą są tu na forum mądre głowy co zapewne rozwiążą ten dylemat.
-
co racja to racja :)