FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: monisia510 w Czerwiec 08, 2013, 10:10:45 am
-
Witam. Proszę o pomoc w pewnej sprawie. Kotek to moje pierwsze auto z automatem wiec nie mam porównania a dręczy mnie jedna sprawa. Jak zmieniam bueg np z p na d lub cokolwiek innego bardzo ciężko sie to zmienia. Nie słychać żadnych zgrzytów ani innych dzwięków tylko po prost dość mocno trzeba to robić. Czy tak ma być czy z moją skrzynią moze coś być nie tak?
-
Ja też tak miałem, przez 3 lata. Auto jeździło i nic złego się nie działo.
-
ok. Wielkie dzięki, teraz będę spokojna :-)
-
Ja tak mam od jakiś 4 lat. Trochę to denerwujące ale nic się nie dzieje.
-
:-thank
-
Uważaj tylko jak będziesz parkować auto na górce. Pamiętaj o ręcznym bo w przeciwnym razie możesz mieć problem z przełączeniem na D. Pozdro
-
Własnie , to jest dośc irytujące , jak autko na P minimalnie sie stoczy ( nawet te 5 cm starczy ) , to potem lewarek chodzi tak cieżko , że aż strach sie z nim siłowac , zeby czegos przypadkiem nie urwac .
-
Mam ten sam problem z ASB, lecz ustępuje on go zostawiam auto na równym terenie. Gdy zatrzymam się na pochyłych terenach trzeba bardziej energicznie ruszyć lewarkiem ( raz a dobrze). Znajomy mechanik powiedział mi że może to być z powodu braku odpowiedniego ciśnienia w skrzyni po przez ubytek oleju. Możliwe to?
Na dniach będę jechał z wymianą oleju w skrzyni biegów do CarService w Rybniku i mam nadzieje że coś poradzą.
-
Czekam na wiadomości czy poprawiło się po wymianie oleju.
-
jezeli samochod stoi pod gorke tylem przodem obojetnie jak to normalne ze bieg przelozy sie znacznie ciezej niz normalnie bo masa auta hamowana jest skrzynia a nie hamulcem recznym, a jezeli sprobujesz zatrzymac samochod na wzniesieniu wcisnac reczny a dopiero potem zmienic bieg na parkingowy i zgasic auto to gwarantuje ze przyponownym uruchomieniu auta i zmianie biegu nie bedzie najmniejszego oporu. Jezeli ogolnie biegi Ci ciezko wchodza bez znaczenia od polozenia auta to zmien olej w skrzyni. chyba 9 l. wchodzi i olej jest drogi ale mus to mus ;)
-
Ok. :-thank
-
Miałem problem z szarpaniem skrzyni biegów przy prędkości 80, 90 km/h. Serwis radził wymianę skrzyni lub jej regenerację. Za poradą Starego Fachowca wymieniłem 3 razy olej w skrzyni i problem znikł. Koszty o wiele , wiele mniejsze a radość z jazdy przywrócona.
-
A u mnie nagle problem sam ustapil. Biegi zmienia sie dosc lekko w porownaniu do tego co bylo jak kupilam auto :)
-
A u mnie nagle problem sam ustapil. Biegi zmienia sie dosc lekko w porownaniu do tego co bylo jak kupilam auto :)
Skoro sam ustąpił to znów powróci... :P
-
monisia510 - miałem podobny problem i okazało się że w skrzyni brakuje prawie 3 litrów oleju , więc na Twoim miejscu podjechałbym i sprawdził poziom oleju (a także czy przypadkiem nie jest brązowy) :-tylko. Po dolaniu wszystko wróciło do normy...
P.S. JGBTeam - o ile ceny się nie zmieniły to koszt oleju Mercon V czy ATF II/III/IV to około 50 - 60 zł / litr. Do skrzyni wchodzi 9,5 l + 0,5 l (żeby ustawić właściwy poziom), czyli 3-krotna zmiana oleju to jakieś 1500 - 1700 zł za sam olej + koszt usługi - czyli wychodzi na to samo co zmiana skrzyni biegów (na używaną oczywiście) :o
-
Przeglądałem dzisiaj kilka stron w poszukiwaniu rozwiązania problemu ze skrzynią biegów i natknąłem się na wątek który wszystkich mających problem z przełączeniem lewarka automatu może zainteresować:
http://www.jaguarforums.com/forum/vendor-threads-31/fix-s-type-shifter-assembly-25941/ (http://www.jaguarforums.com/forum/vendor-threads-31/fix-s-type-shifter-assembly-25941/)
Znalazłem też kabel o którym mowa w jednym z biuletynów:
http://www.ebay.com.au/itm/XR8-33366-AT-Selector-Cable-JAGUAR-S-TYPE-/310645268415?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4853e69fbf (http://www.ebay.com.au/itm/XR8-33366-AT-Selector-Cable-JAGUAR-S-TYPE-/310645268415?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4853e69fbf)
...niestety nigdzie bliżej naszego kraju nie mogę go namierzyć :(
-
Tutaj też możecie znaleźć kilka pożytecznych rad:
http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-15/problems-s-type-auto-gear-box-5145/ (http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-15/problems-s-type-auto-gear-box-5145/)
A do S-typów z lat 2000 - 2002.5 przydatna okazać się może ta część:
http://www.motorcarsltd.com/shift.kit.stype.html?&cat=117082 (http://www.motorcarsltd.com/shift.kit.stype.html?&cat=117082)
:-kogutki :-tylko