FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Parafia w Czerwiec 06, 2013, 23:58:39 pm

Tytuł: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 06, 2013, 23:58:39 pm
Żeby ruszyć w trasę po Europie będę gazowal kota:)
Xj40 4L ,
Macie jakieś doświadczenia?? Sugestie, za i przeciw.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 07, 2013, 00:29:19 am
Ja od ponad roku jeżdzę XJ40 na gaz, tyle że motor 3,2.
Sam montowałem sekwencję i nie mam żadnych zastrzeżeń, przynajmniej jak na razie.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 07, 2013, 05:35:38 am
Jaki dałeś zbiornik??
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: natalinka w Czerwiec 07, 2013, 08:39:18 am
Z doświadczenia mogę powiedzieć że na gazie jeździ się  całkiem miło i tanio. Musisz  tylko pamiętać o kablach wysokiego napięcia świecach kopułce itp. Muszą  być sprawne bo inaczej to problemy z falowaniem obrotów. Niech gazownik założy parownik o dużej wydajności i dobre wtryskiwacze(ja mam wtryski hana i nie mogę narzekać). Do mnie do zbiornika wchodzi 40 l ale to za mało. Musi być większy. A najważniejsza sprawa to znajdź warsztat o dobrej renomie
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: MrDaimler w Czerwiec 07, 2013, 08:54:31 am
tez mam junkersa. tylko ze ja mam instalacje IIIgeneracji. juz sie chyba tego nie montuje...  landi renzo igs.. działa pięknie... unikaj gazowników którzy beda chcieli zalozyc ci instalacje mieszalnikową.. ona sie nie nadaje do wielopunktu i tak duzej pojemnosci!!!! bedzie strzelac  kicgac. tylko sekwencja. wazne da podzespoly instalacji. sterownik polecam stag300. bardzo dobry sterownik do 6 cylindrówek.. wtrysku hana beda ok.. unikaj valtek ow "czerwonych" syf na maxa. reduktor do gazu proponuje przewymiarowany::) najlepiej na 250 300 koni.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 07, 2013, 09:02:42 am
Planuje wrzucić Lpgtech lub Kme Nevo,wtryski Hana i reduktor KME Gold(320km),
Zbiornik przydał by się z 80l ale wszystko zależy od miejsca,
A gdzie macie wlewy??
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Czerwiec 07, 2013, 09:11:02 am
Mam pewne doswiadczenie z LPG , bo moja 40-stka na nim jeździ juz od 9 lat  ;D i narazie silnik ma sie dobrze . Teraz troche o spalaniu , umnie na kompie pokładowym ciagle widnieje spalanie 14l/100km jak jeżdże na gazie , a jak pojeżdże na PB , to spadnie zaledwie o 1l . Mam butle 53 l ( toroid ) , do butli wchodzi mi max 45 l i to starcza mi na przejechanie w lecie 300 km , a w zimie 250 km . Jeśli chodzi o dynamike jazdy , to na LPG wycisnołem z auta 180km/h , a na PB 200km/h i jeszcze mógł troche więcej , czyli poprostu na LPG jest nieco wolniejszy , ale na trase predkości do 140km/h przynajmniej dla mnie sa wystarczajace . Jesli chodzi o kondycje silnika , robiłem test kompresji i wyszło ze jest prawie idealna , z tym że przy odpaleniu silnik czasami puszcza chmure niebieskiego dymu ( kwestia uszczelniaczy na zaworach ) . W tym roku również z ciekawosci zrobiłem test na emisje spalin i przeszedł pozytywnie , CO2 miał ponizej górnej dopuszczalnej granicy  8). Instalacje mam firmy REG by OMVL na wtryskach DREAM . A wlew mam pod zderzakiem , z daleka nie widać  ;D
(http://imageshack.us/a/img211/9412/dscf6150.jpg)
Tak umnie wyglada bagaznik z butla w środku .
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: slavek w Czerwiec 07, 2013, 09:34:12 am
Ja mam wlew gazu obok wlewu paliwa :D do tankowania mam dokręcaną końcówkę.
A co do zbiornika to kiedyś widziałem taki dobry motyw : zbiornik na paliwo był zmniejszony do minimum (chyba oryginalny przycięty i zespawany i obok zamontowany walec (nie mam tu na myśli kolegi z forum). dało to chyba całkiem dobry efekt końcowy bo zostaje sporo miejsca na walizki. Ja kupiłem auto z gazem i jakiś medyk o ile pomyślał o wlewie fajnie, to z butlą się nie popisał (butla od gazu ma dużą średnicę i nie mieści mi się koło w oryginalnym miejscu).
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 07, 2013, 20:24:03 pm
A gdzie macie przelacznik??
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: jaras81 w Czerwiec 07, 2013, 20:54:50 pm
ja mam w swojej 40 jeszcze instalacje 2 generacji, i chodzi całkiem przyzwoicie :) wlew mam pod klapą bagażnika - nad tylnym lewym światłem - po zamknięciu bagażnika nic nie widać. Zbiornik 55 l - wchodzi 48 l co starcza na ok 360-380km, w zimie 320 - 350km.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 07, 2013, 21:26:53 pm
A nie lepiej STAG 300 ISA2, reduktor AC R01 czerwony (250KM)?
KME GOLD jest do niby 320KM, ale nie daje rady termicznie i bardzo szybko spoada temp gazu, co zabija wtryski, druga sprawa to rozszczelnia się często.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 07, 2013, 22:07:58 pm
Stestowalem już kilka instalacji w swoim życiu i ciagle zastanawia mnie fenomen staga który niczym szczególnym niewyroznia się od konkurencji poza cena. Jak chcesz mnie przekonać to daj jakiś dobry argument:) co do redaktorów , nigdy niemialem przyjemności z AC R01, może spróbuj , Gold jeszcze nigdy mnie niezawiodl , ale nigdy tez niesprawdzalem parametrów temperatury podczas jazdy , może jest jak mówisz trzeba by się temu przyjrzeć
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: huberts1977 w Czerwiec 07, 2013, 22:24:20 pm
Parafia ja mam w swoim X-ie elektronikę KME Nevo Pro, wtryski Hana, koloru w tej chwili nie pamiętam, reduktor KME co prawda silver do 200 koni ja mam 2,5V6 196koni. Wszystkie przewody faro fi 8 i nie mam z tym reduktorem jak i z całą instalacją lpg najmniejszych problemów. Działa wręcz idealnie.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 08, 2013, 07:15:38 am
Silver to 150KM nie obrobi  nawet, więc przy 196KM nie ma najmniejszych szans na poprawną pracę.
Zaglądałeś kiedyś na mapki, ciśnienia i mnożnik?

Gazownicy podnoszą na siłę ciśnienie, a mnożnik jest wywindowany w kosmos żeby chciało jako tako pracować.
Mapka PB i LPG powinna się pokrywać, a przy tym reduktorze i tej mocy silnika nie ma nawet szans na to.

Już nie jeden klient przyjechał zadowolony z silvera i po podłaczeniu kompa okazało się, że dupa.

Nie dawno był z nową instalacją (2 miesiace po założeniu) auto 185KM, świeżo po pierwszym przeglądzie, niby wszystko ok i po podłączeniu kompa okazało się, że ustawili duże ciśnienie, mnożnik ponad 2, gdzie powinno być  wokolicach 1,3
Cwaniaki ustawili max obroty 6ooo, a po przekroczeniu tych obrotów miał się przęłaczać na PB, bo na LPG nie miał szans działać.

Pomijam najgorsze możliwe wtryski, brak kompensacji obu listw wtryskowych, rozgałęźniki źle zamontowane, przewód miedź 6mm.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 08, 2013, 09:39:52 am
Z doswiadczenia Wiem ze silver na luzie Robi 200KM,
A gazownicy podnoszą ciśnienie i mnoznik bo maja zamale dysze, i niechce im się rozbierać spowrotem wtryskow , więc idą na łatwiznę , byle tylko działało jako tako.
Suchorz na jakich systemach głownie pracujesz??
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 08, 2013, 20:07:04 pm
U mnie wygląda to następująco.
Oczywiście osławiony stag 300, reduktor KME gold z dwoma wyjściami gazu, dwoma filtrami, oba podpięte do listw i wszystko połączone w "obieg" dla wyrównania ciśnienia.
Od wielozaworu do reduktora FARO 8.
Wtryski REG niebieskie. W moim rozeznaniu dobre i tanie.
Jak widać na zdjęciach wszystko wrzucone raczej na szybko, nawet nie poobcinałem trytek. Miało być na chwile, a zostało na dłużej.
Co do butli to u zdecydowałem sie na dość niski walec zamontowany wzdłużnie z lewej strony, natomiast obok na płasko wylądowało koło zapasowe. W planach (od ponad roku) jest zrobienie na to jakiejś deski i oklejenie materiałem podobnym do oryginalnego, tak że podłoga będzie względnie płaska a bagażnik choć płytki to troche dłuższy przez brak koła w pionie.
Osiągi na gazie jak na benzynie, raczej nie czuć róznicy. Spalanie tez w normie, 18l w cyklu mieszanym.

Reszte widać na zdjęciach.



(http://img833.imageshack.us/img833/7186/jag1n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/jag1n.jpg/)

(http://img825.imageshack.us/img825/67/jag2y.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/825/jag2y.jpg/)

(http://img534.imageshack.us/img534/2482/jag3e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/534/jag3e.jpg/)

(http://img580.imageshack.us/img580/8967/jag4.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/jag4.jpg/)

(http://img211.imageshack.us/img211/619/jag5.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/211/jag5.jpg/)

(http://img197.imageshack.us/img197/980/jag6.JPG) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/jag6.JPG/)


Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 08, 2013, 20:07:30 pm
Zakładam STAGA.
http://xj-jeep.com/ (http://xj-jeep.com/)
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 08, 2013, 21:05:22 pm
Fajnie to wyglada zwłaszcza przelacznik i wlew , tylko ze u mnie jest trochę inny układ tam gdzie masz przelacznik gazu u mnie jest przelacznik sport, sprawdze to miejsce na wlew jakby się udało to fajnie , zbiornik dam Wales ok 80L.


Z innej beczki do kolegi suchorz. Co do konwersji Jeep Cherokee , niepraktykujecie przerobionego zbiornika paliwa na mniejszy co daje miejsce na zbiornik gazowy pod spodem??
Tutaj w UK wszystkie Jeepy lpg w tej budzie maja zmniejszony zbiornik paliwa chyba do 10litrow i wyrzucony walce pod spodem w specjalna klatkę
Coś takiego
http://www.autotanks.com/combo_units.html (http://www.autotanks.com/combo_units.html)
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 08, 2013, 21:14:27 pm
Ten patent z przełącznikiem pasuje tylko do modeli 3,2 z skrzynią ZF 4HP22.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 08, 2013, 21:14:50 pm
Wiem, że z UK tak robią, ale z praktyki wiem, że to nie jest dobry pomysł jak auto jeździ w terenie.
Taki zestaw jest dużo niżej od fabrycznego zbiornika, więc przeszkadza w terenie, a zbiornik 10L to na zapalanie wystarczy.
Zbiornik LPG 70L nie wystarczy na jeden dzień jazdy w terenie, więc pełnowymoarowy zbiornik PB bardzo się przydaje.
Druga sprawa to koniecznośc wykonania nowego zbiornika paliwa, a w PL mało kto chce się podjąć robienia takich zbiorników.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: m_klis w Czerwiec 10, 2013, 23:41:16 pm
Trzy małe uwagi :
- Dość długie wężyki od wtrysków do kolektora
- Reduktor KME lepiej znosi montaż odwrotnie, tzn. zaworem w dół
- Nawierty troszkę daleko od głowicy

Super pomysł z zamontowaniem przełącznika :)

A gdzie jest podciśnienie reduktora, które powinno być podłączone do kolektora ?
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 11, 2013, 09:52:15 am
1. Przy wtrysku ciągłym zawsze dawało się dłuższe wężyki, nie wiem dlaczego ale zawsze takie stare wozy (jakieś renówki na RENIXie itp) zawsze lepiej chodziły na dłuższych wężykach, choć nie wiem dlaczego tak jest.
2. Założyłem go zaworem do góry bo już miałem pare przypadków (choć co prawda w silverze) ze zasyfiały sie elektrozawory, więc tak przynajmniej jest lepszy dostęp do niego w razie czego. Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków takiego montażu (pozytywnych w sumie też jak na razie).
3. Nawierty nie pamietam czemu tak zrobiłem, chyba nie było możliwości dać ich bliżej głowicy, chyba ze pod kątem prostym a tego chciałem uniknąć. Poza tym patrz punkt pierwszy.

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 11, 2013, 19:52:15 pm

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.

nie możliwe, podciśnienie jest konieczne, ponieważ bez niego membrana się nie otwiera.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 11, 2013, 21:49:06 pm
No to Ci powiem że ja nie odczuwam żadnej różnicy z podpiętym lub odpiętym podciśnieniem. Chodzi tak samo. Nie wierzysz to przyjedź i sam zobaczysz.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 11, 2013, 21:51:47 pm
Zakładam za dużo instalacji, nie musze nigdzie jechać, żeby się przekonać.
Podłacz komputer i zobacz jak pracuje, jakie ma ciśnienie i wydajność, jak wyglądają mapki na LPG.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Czerwiec 11, 2013, 23:07:31 pm
Ja zakładałem jakieś 5lat temu instalacje, wtedy to były zwykłe "WR" zazwyczaj do golfów III i tym podobnych, sekwencje rzadko sie zdarzały, teraz już sie w to nie bawie.
Kompa i tak muszę podpiąć bo po ponad roku pasuje zmienić filtry i zobaczyć właśnie na mapy. Na pewno bedą rozjechane, ale ja mam taki zwyczaj ze jak coś chodzi to nie ruszam. Wystarczy mi że codziennie po 8 godzin robię przy cudzych autach to już przy swoim mi sie nie chce.

W każdym razie z odpiętym czy podpiętym podciśnieniem chodzi. A jak długo z takim odpiętym jeździłem to sam nie wiem.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: m_klis w Czerwiec 11, 2013, 23:37:25 pm
1. Przy wtrysku ciągłym zawsze dawało się dłuższe wężyki, nie wiem dlaczego ale zawsze takie stare wozy (jakieś renówki na RENIXie itp) zawsze lepiej chodziły na dłuższych wężykach, choć nie wiem dlaczego tak jest.

Hmm... Może coś w tym jest   ::)

2. Założyłem go zaworem do góry bo już miałem pare przypadków (choć co prawda w silverze) ze zasyfiały sie elektrozawory, więc tak przynajmniej jest lepszy dostęp do niego w razie czego. Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków takiego montażu (pozytywnych w sumie też jak na razie).

To fakt, dlatego można to połączyć z usunięciem tego nietrafionego rozwiązania (wyrzuceniem tłoczka zaworu)


3. Nawierty nie pamietam czemu tak zrobiłem, chyba nie było możliwości dać ich bliżej głowicy, chyba ze pod kątem prostym a tego chciałem uniknąć. Poza tym patrz punkt pierwszy.

Euroepegas sprzedawał kiedyś takie fajne wkrętki - gwizdki, pod które dziur wierciło się prostopadle do przepływu powietrza (takie nacięcie na końcu nieprzelotowej dyszy)

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.

Nie ma to jak analiza usterek na podstawie fotografii :))))  :-hehe
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 29, 2013, 13:38:33 pm
Ma ktos doswiadczenie z instalacja Zenit??
Lezy mi zestaw w kącie ale nie wiem czy to sie nada , nigdy niemialem z Zenitem
Doczynienia.
Do tego KME Gold , wtryskiwacze Dragon.
Polecacie odradzacie?

Połaczono

Niebylo odzewu na czas wiec zdecydowem sie na
Lpgtech 316
Kme Gold
Wtryski Lpgtech Dragon
Tank Irene 650/200/52L +OMB MV
Juz sie montuje wlew pujdzie pod klapke.
Przy Okazji swiece I przewody
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 30, 2013, 09:17:41 am
Ma ktos doswiadczenie z instalacja Zenit??
Lezy mi zestaw w kącie ale nie wiem czy to sie nada , nigdy niemialem z Zenitem
Doczynienia.
Do tego KME Gold , wtryskiwacze Dragon.
Polecacie odradzacie?

Połaczono

Kme Gold
Wtryski Lpgtech Dragon
Tank Irene 650/200/52L +OMB MV


Butle Irene chyba nadal nie mają homologacji TDT, więc nie wolno ich montować.

KME GOLD, to reduktor, który nie radzi sobie termicznie (temp gazu spada po kilku minutach szybszej jazdy), rozszczelnia się i ma czujnik w złym miejscu, co powoduje zbyt wczesne przełączenie na LPG, a to prowadzi do szybszego zużycia wtrysków i membrany reduktora.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: natalinka w Czerwiec 30, 2013, 11:12:33 am
Jaka powinna być prawidłowa temp reduktora podczas jazdy?  u mnie jest właśnie KME Gold i w czasie jazdy spada z, o ile dobrze pamiętam, ok 70 do ok 60, 62 stopni.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 30, 2013, 12:33:00 pm
W Uk zbiorniki Irene są dopuszczone do sprzedaży tak jak w całej EU ,o ironio tylko nie w Polsce.
Według mnie maja najlepsze rozmiary i pojemności nic nieprzebije np.630/240/0stopni 73L

A co proponujesz zamiast KME Gold??
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Czerwiec 30, 2013, 16:56:53 pm
Jaka powinna być prawidłowa temp reduktora podczas jazdy?  u mnie jest właśnie KME Gold i w czasie jazdy spada z, o ile dobrze pamiętam, ok 70 do ok 60, 62 stopni.
temp reduktora to jedno, a temp gazu to drugie.
Głównie spada temp gazu.

W Uk zbiorniki Irene są dopuszczone do sprzedaży tak jak w całej EU ,o ironio tylko nie w Polsce.
Według mnie maja najlepsze rozmiary i pojemności nic nieprzebije np.630/240/0stopni 73L

A co proponujesz zamiast KME Gold??


Wiec z PL nie dostaniesz przeglądu z ta butlą.
Reduktor AC 01 czerwony (obrabia do 250KM).
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Parafia w Czerwiec 30, 2013, 23:04:21 pm
Naszczescie z PL niepotrzebuje przeglądu.
AC 1  jest w UK niedostępny.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: dred w Czerwiec 28, 2024, 14:18:11 pm
Cześc mam pytanie
Czy silnik Aj6 to jest sekwencja czy półsekwencja? Albo zadam to pytanie inczej - Czy jest tam czujnik położenia wałka rozrządu?
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Czerwiec 30, 2024, 11:50:48 am
Jest.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Sierpień 12, 2024, 14:38:36 pm
Nie ma i nie jest to ani sekwencja ani pół sekwencja, wszystkie wtryski walą na raz czyli tzw full grupa
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Sierpień 14, 2024, 00:09:28 am
Oczywiscie ze jest czujnik polozenia walka. w praktyce najczestsza usterka powodujaca nie odpalanie XJ40, XJS i X300 z silnikami AJ6 i AJ16. Co do wtryskow to juz nie wiem.
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Sierpień 14, 2024, 12:53:44 pm
Chyba jednak nie ma - ja nie doczytałem i zrozumiałem, ze chodzi o czujnik położenia wału.

Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Sierpień 19, 2024, 17:10:23 pm
Aaaaaa, walkow rozrzadu. No tak tych nie ma, walu jest. Musze czytac dokladniej :)
Tytuł: Odp: XJ-40 LPG
Wiadomość wysłana przez: dred w Luty 16, 2025, 20:09:32 pm
Już nie ważne. Butla 110l już zajmuje zaszczytne miejsce w bagażniku:)