FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Maj 26, 2013, 21:17:34 pm
-
Koledzy,
X308 znane jest z tego że rozrząd nie jest jego mocną stroną, i warto go zrobić po zakupie auta. Swoje auto kupiłem prawie 2 lata temu, wszystko działało bez problemu i dlatego odkładałem tą wymianę do ostatniego tygodnia, poniżej kilka zdjęć :
(http://i44.tinypic.com/15qq7x1.jpg)
Widać tu popękane łyżwy, i zużyte świece, to jest najlepszy dowód że pomimo tego że nie było żadnych usterek warto zrobić tą wymianę profilaktycznie albo przynajmniej sprawdzić jak łyżwy wyglądają.
(http://i43.tinypic.com/2lxw7e1.jpg)
poprzedni właściciel musiał wymienić jeden napinacz bo jest w dobrym stanie i mało używany ( dużo jaśniejszy niż pozostałe ), może ktoś potrzebuje ?
(http://i39.tinypic.com/ajs5l0.jpg)
To wszystkie wymienione elementy zwrócone przez mechanika, przy okazji zrobiłem też inne drobiazgi !
Mechanik specjalizuje się w naprawie Jaguarów, i przy okazji naprawy rozrządu wymienił większość uszczelek, łącznie z uszczelką miski olejowej. Demontując miskę olejową sprawdza czy jest tam jakiś syf, w moim przypadku drobiny plastiku z łyżwy.
Koszt wymiany to około 4200 zł :
- części 2210 zł + gratis zestaw do czyszczenia skór Gripone
zestaw naprawczy rozrządu Tsubaki 1579zł
uszczelki pokrywy zaworów NCA2515AE, NCA2516AE 2x 72.23zł
uszczelki wokół cewek NCA2578BB 4x 7.54zł
uszczelki przedniej pokrywy AJ83699, NCA2127AC 47.75zł + 56.20zł
uszczelniacz wału AJ83698 76.83zł
śruba wału AJ89909 37.16zł
uszczelka miski olejowej NCA1730AD 122.57 PLN
trójnik ukł. chłodzenia AJ85885 99.84zł
- świece 200 zł okazja z allegro
- olej 200 zł
- robocizna 1500 zł, w tym wymiana klocków hamulcowych tył, trójnika układu chłodzenia bo mój był klejony i panelu sterowania fotelem bo nie działało pompowanie fotela
-
Taki tam drobny wydatek, który potwierdza, że na Jaguara stać prawie każdego ale utrzymać go w naprawdę dobrym stanie już nielicznych... :P Długo wymieniał co rozrząd?? :P Ile auta ma przejechane?? :P
-
Taki tam drobny wydatek, który potwierdza, że na Jaguara stać prawie każdego ale utrzymać go w naprawdę dobrym stanie już nielicznych... :P Długo wymieniał co rozrząd?? :P Ile auta ma przejechane?? :P
Masz rację, Jaguar jest tani w zakupie ale drogi w utrzymaniu, pod warunkiem że się o niego nie dba !!!
Auto stało w warsztacie około 10 dni, i to dlatego że mi się nie spieszyło, sama robota to chyba 1 lub 2 dni, a przebieg samochodu to 390000 km.
Mam to szczęście że mam dobrego mechanika, który zna się na Jaguarach, w tym momencie moim największym problemem jest kosmetyka i wnętrze bo mechanicznie jest bez zarzutu ( mówimy o 15 letnim aucie )
-
Co składało się na zestaw naprawczy rozrządu Tsubaki ?
Mi osobiście podoba się podejście właścicieli jagów (nie nowych), którzy próbują naprawiać je u zwykłych mechaników znających się na rzeczy.
Mechanik nie musi mieć szyldu z napisem Jaguar aby dobrze naprawiać Koty:)
Ja w swoim x 300 też miałem przygodę z rozrządem i wyszło dużo lepiej u znajomego mechanika niż w polecanym serwisie Jaguara.
Teraz tylko czekam na odbiór kota po naprawie klimy i też zostanie blachara:)
Do Jagów trzeba mieć cierpliwość. Za dobrą naprawę odwdzięczy się bezawaryjnością i niesamowitą frajdą!
-
Co składało się na zestaw naprawczy rozrządu Tsubaki ?
Przedmiotem aukcji jest zestaw naprawczy rozrządu silnika AJV8 wyprodukowany przez Tsubaki Japan (Original Equipment).
Części są fabrycznie nowe i pasują do Jaguara
X308 3.2, 4.0, XJR, XK8 4.0, XKR, S-Type 4.0
do nr silnika -0108122359 (data produkcji do 12.08.2001)
Zestaw zawiera 4 metalowe napinacze, kpl śrub górnych napinaczy, 4 łańcuchy typu Simplex, łyżwy i ślizgi najnowszej generacji.
Kolego tylko tych zwykłych mechaników znających się na rzeczy coraz mniej, i jak trafi do nich coś innego niż Fiat, Skoda czy jakiś niemiecki to już jest problem.
Przerabiałem temat mechaników i w końcu trafiłem na takiego do którego nie mam zastrzeżeń, nie jest może najtańszy ale zna się na tym co robi, i nie jest to chyba tylko moje zdanie, sądząc po ilości Jaguarów ( S, X300, X308, XJ III, II ,E ) przed warsztatem.
-
Dzięki za informacje :-super
Tak to prawda. Fachowców coraz mniej
-
Witam,możesz podać symbole świec?
-
Witam,możesz podać symbole świec?
NGK ma katalog i tam wpisując model i silnik sprawdzisz kod świecy.
-
Cześć,
ja ostatnio zmieniałem świece w swoim jagu, x308, 4.0, 1999r. Typ świec jakie wsadziłem to Bosh (super plus) FR7KPP33U, jeśli chodzi o NGK to właściwe będą NGK PFR5G-13E
Kupione w hutrowni motoryzacyjnej, ponieważ te świece nie są zbyt popularne to czas oczekiwania 2 dni na sprowadzenie do hurtowni:
"BEST" Firma Handlowa Spółka Jawna
A. Siedlecka, T. i J. Szyplińscy
05-816 Michałowice
Opacz, ul. Centralna 24
tel. 22 723 04 03
e-mail: best@motobest.com.pl
-
Przy jakim przebiegu powinno się teoretycznie wymieniać rozrząd? Czy jest to przewidziane w procedurze serwisowje.
A drugie pytanie do osób majsterkujących: jak kłopotliwa jest wymiana rorządu? Dużo trzeba rzeczy rozebrać? Jak domniemam wymianę można zrobić na aucie?
-
A ngk Ifr5n10 mogą być