FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktulu w Maj 24, 2013, 20:26:51 pm
		
			
			- 
				siema 
 
 mam pytanie. w serwisie mi powiedzieli ze x type awd powinien mieć pod miską olejową kierownicę powietrza przez którą powietrze leci na żeberka na transferze co schładza w nim olej .. a jeśli tego nie ma to olej się gotuje i wypływa przez odpowietrznik u góry.. macie takiego pierdolnika pod autem? bo szczerze jak się upały zaczęły to sączył się olej (może  któryś oring puścił i tak będę ściągał skrzynię).. pytam bo korci mnie żeby to kupić ale dawać 230 zł za kawałek plastiku w serwisie jakoś mi się nie uśmiecha :)
- 
				sorry, nie zrozumiałem Twojego problemu
			
- 
				Co ma olej ze skrzyni biegów do oleju w skrzynce kątowej?  :-nuts
			
- 
				a czy ja coś pisałem o oleju w skrzyni biegów?? poza tym że będę ją ściągał? do ściągnięcia transferu akurat już wtedy niewiele trzeba i ale mniejsza z tym 
 
 chyba dość klarownie napisałem czy macie taką kierownicę powietrza pod autem czy nie a jeśli nie to czy w upalne dni po jeździe poci się transfer....
- 
				Nie Ty tylko grzegra i potem zmodyfikował swoj post jak przeczytał jeszcze raz i zrozumiał  :-clap
 
 Wracając do tematu po co ściągasz skrzynie biegów? Jeśli chodzi o skrzynę kontową to nie wiem czy mam kierownice i nie wiem czy się poci bo po każdej jeździe nie wchodze pod auto, wydaje mi się, że radiatory powinny wystarczyć. Dyfer nie ma żadnego radiatora tym bardziej kierownic i nic mu się nie dzieje.
- 
				to pocenie się jest takie że auto znaczy teren ;) .. poza tym wystarczy się schylić i pod miską olejową powinno być wydać a to własnie jest nadmuch na radiatory.. a ściągam bo łożyska trzeba wymienić :P
			
- 
				W skrzyni biegów?
			
- 
				Nie mam żadnych kierownicy nadmuchu nawet nie wiedziałem że powinna byc, jeżdżę dośc dynamicznie pokonuję trasy czasami z dużymi prędkościami i nic nigdy nie kapało nie pociło się i nie miałem żadnych objawów przegrzewania się czegokolwiek. Mam 2,5 - 2003r.
			
- 
				Owszem jest cos  takiego. Z tego co wyczytalem, dodali ten element późno w procesie wdrażania do produkcji ,za wzgledu na  przegrzewające  sie  skrzynie  kątowe - zresztą kazdy moze  znalezc  pozostalosc  tego wynalazku u siebie  na  podwoziu.. Kosztuje  drogo i odpada  przy pierwszym sniegu :)
 Tutaj jest gosc  który zrobił własny "lejek"  http://forum.roadfly.com/threads/12807123-Making-my-own-TC-Cooling-Duct-(Scoop)
 Musze  gdzies  dorwac nieco aluminium i sam tez  zrobie bo Jaguar za tandetny gumo-plastik krzyczy stanowczo zbyt wiele
 Aha  numer  części to C2S18834
- 
				nagadali mi głupot w serwisie .. że kosztuje jakieś 50 zł to można by kupić .. ale kosztuje o ile pamiętam 230 zł to trochę przegięcie .. nie mam tego i jeżdżę tak .. miałem nieszczelność na łączeniu obudów, poprawione i teraz jest malina :P