FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Jaguar News & Jaguar Scena => Wątek zaczęty przez: Jaguar XJ6 w Maj 21, 2013, 18:25:35 pm
-
(http://imageshack.us/a/img43/6399/67135656.jpg)
(http://imageshack.us/a/img191/2779/22953331p.jpg)
(http://imageshack.us/a/img7/8480/66599053.jpg)
(http://imageshack.us/a/img18/8711/22007424.jpg)
(http://imageshack.us/a/img441/4624/78756641.jpg)
(http://imageshack.us/a/img845/8803/98665933.jpg)
(http://imageshack.us/a/img28/6954/96033934.jpg)
W 1977 roku Jaguar zaprezentował koncepcyjny model o nazwie Ascot. Koncept ten był pojazdem sportowym w pełni tego słowa znaczeniu, a za jego projekt odpowiada słynne studio Bertone.
Nietrudno się zresztą domyślić, ponieważ Jaguar Ascot ma klasyczne cechy sportowych samochodów zaprojektowanych przez studio Bertone w latach 70. Pojazd charakteryzuje się niskim nadwoziem, szpiczastym przodem, ostrymi krawędziami i otwieranymi do góry reflektorami, które w tamtym okresie były szalenie popularne w samochodach sportowych. Warto wspomnieć, że twórcy Jaguara Ascota w dużym stopniu inspirowali się konceptem Ferrari Rainbow (również autorstwa Bertone), które zostało pokazane rok wcześniej.
Jaguar Ascot powstał na bazie Jaguara XJ-S, a więc pod maską znajdował się 5,3-litrowy silnik benzynowy w układzie V12, który generował około 290 KM i pasował idealnie do tak efektownie wyglądającego konceptu.
-
Mniam...
-
Piękny koncept, ciekawe jak kształtowałaby się cena tego cuda.
Swoją drogą przypomina troche sportową wersję citroena cx ;D