FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Parafia w Maj 20, 2013, 21:36:23 pm
-
Zwlaszcza po nocy lub dluzszym postoju dymi dosyć obficie przy odpalaniu.
Jeden mechanik stwierdził ze to przez pierścienie na tlokach.
Drugi ze uszczelki na zaworach, i ze historia Jaguara niezna problemów z pierscieniami.
Silnik 4l.
Do którego powinienem oddać kota??
Chyba ze to coś innego.
Dzięki za podpowiedzi.
-
jakiego koloru jest ten dym?
-
Jasna chmura
-
Jezeli chmura jest niebieska to olej, biała to tylko woda z układu wydechowego albo w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą ale wtedy cały czas by dymił.
-
Jutro się przyjze ale chyba bardziej niebieska
-
Mój ma to samo, też zawsze zadymi przy odpalaniu po dłuższym postoju. Jest to kwestia uszczelniaczy na zaworach, ale można z tym jeździć.
-
Tak jak pisze Tomek1212 , to uszczelniacze na zaworach , jakby to były pierscienie , to silnik straciłby na kompresji . Wiele jest XJ40-stek które maja z tym problem , jak ja u siebie zobaczyłem ze dymi przy odpaleniu , to sie przestraszyłem i pojechałem sprawdzic kompresje , ale przeszedł pozytywnie , więc sie nie martwie , a jesli twój jaguar jeździ jak jeździł ( nie muli sie , ma dobre przyspieszenie ) , to też nie masz sie czym martwić . Jak chcesz mieć pewnośc , że silnik jest w dobrej kondycji , to niech mechanik zrobi test kompresji na cylindrach i jak bedzie miał dobry wynik , to odpuść sobie narazie temat dymienia :) .
-
Mam takie same objawy odkąd kupiłem dwa lata temu swoją 40. Silnik ma moc i jeździ bez problemów. A może któryś z forumowiczów przerabiał ten problem u mechanika i zdradziłby ile kosztowała go wymiana uszczelniaczy zaworów?
-
Chciałem to robić u siebie bez ściągania głowicy, no ale niestety śruby mocujące wałki rozrządu trzymają też głowicę, więc po odkręceniu wałków może zruszać się głowica, a więc raczej jest to niewykonalne bez ściągania głowicy.
Odpuściłem.
-
Hejka. Koszt regeneracji głowicy 6-cio cylindrowej to od 300 do 1000zł
-
Moc jest wiec to pewnie uszczelniacze.
Dzis dostalem taki tip .
Zdejmujemy pokrywe klawiatury dajemy Powietrzne z kompresora
Gdzies tam ,zawor sie podnosi zmieniamy uszczelniacz I gotowe.
Czy to ma sens??
A I jeszcze podobno jakbym zalozyl Gaz to by przestalo
Dymic.
???????!!!!!!!!??????
-
Hejka. Koszt regeneracji głowicy 6-cio cylindrowej to od 300 do 1000zł
To chyba koszt roboty samej głowicy, a gdzie wszystkie uszczelki, no i przede wszystkim robocizna związana z montażem i demontażem głowicy ?
A I jeszcze podobno jakbym zalozyl Gaz to by przestalo
Dymic.
Co??!!!!!!!!??????
Ja mam gaz i mi dymi przy odpalaniu. Gaz nie ma nic do tego.
Zdejmujemy pokrywe klawiatury dajemy Powietrzne z kompresora
Gdzies tam ,zawor sie podnosi zmieniamy uszczelniacz I gotowe.
Czy to ma sens??
To nie ma sensu. To jest tylko patent na zamknięcie zaworów (chociaż osobiście zawsze w innych silnikach robiłem to inaczej, na tzw. sznurek), natomiast nadal pozostaje problem o którym pisałem w poście wyżej
-
Niebede zakladal nowego wątku, żeby niesmiecic.
Problem jest taki orginalna pompę wspomagania abs przerzucilem do xjsa, do 40 kupiłem na ebay używana, po zamontowaniu działa ale co chwila brzeczy a na desce świeci się czerwona lampka z wykrzyknikiem.
Co to może być? Wie ktoś coś ?
-
Mówisz o tej elektrycznej z akumulatorem ciśnienia ?
Skoro się włącza co chwile to pewnie wspomniany akumulator już nie trzyma.
-
w takim razie mam chyba to samo z tym akumulatorem ciśnienia ABS. Co jakiś czas brzęczy z okolic schowka pasażera i przy stacyjce coś pyknie.. ale kontrolka mi się nie zapala. Kilka razy załączył mi się ABS i działał bez zarzutu.. Idzie ten akumulator ABS jakoś naprawić lub regenerować?
-
Akumulator cisnienia ABS to koszt 1044 zł . W mojej 40-stce akumulator ciśnienia brzeczy odrazu po przekreceniu kluczyka do pozycji 1 , wtedy zostaje ze tak powiem naładowany , jesli używam radia , to co 5 min sie załacza zeby podtrzymac ciśnienie . Jakby ci brzeczał co 30 s , albo co 1 min , to wtedy juz jest problem i lepiej wymienic na nowy , bo niewiem czy regenerowany długo pociągnie ( napewno krócej od nowego ).
-
dokładnie, brzęczy od razu po przekręceniu kluczyka, i tak raz na kilka minut - czyli chyba normalne?
Cena powala :) na ebay-u można dostać używki za ok. 100£ - też trochę jest...
-
Kupilem wlasnie z ebay za £50, ale niestety brzeczy co kilka chwil , troche malo jest plynu hamulcowego bede dolewal moze cos pomoze.
-
U mnie też włącza sie co jakieś 5-10minut na kilka sekund. A rano (czyli po dłuższym postoju) za każdym razem jak odpalam to chodzi z 30sekund, i póki nie nabije ciśnienia to świeci mi się ABS.
Ten typ tak ma.
-
no to spokojniejszy jestem, taki urok :)
-
No i jest ok. Wystarczyło solidnie odpowietrzyc układ dobre 30min , płyn na full i już cichutko i zero swiatelek:) polecam
-
Parafia , pisałes , ze twój dymi dość obficie przy odpaleniu , to zobacz jak obficie dymi mój ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=iegEziJ6GVs (http://www.youtube.com/watch?v=iegEziJ6GVs)
Dodam , ze odpalany był na całkowicie zimnym silniku po 2 dniowym postoju bez uzywania .
-
No to mój dymi trochę mniej.
Sporo oleju bierze ?
-
na 10000 km musiałem 2 litry dolać
-
To mój spali dobrą litre na 2-3tys km, ale ja jeżdżę głównie po mieście na krótkich trasach i co chwile gaszę, zapalam.
-
Jaguar xj6 masz głowice do naprawy bo leci ci zaworami.
-
No wiesz prawie 400000 tyś przebiegu bez remontu , to uważam , że ma prawo miec luzy na zaworach .
-
Tłusta chmura:))
U mnie jest polowa tego to chyba ze 150000km mogę pojeździć ?.!
-
Generalnie można z tym żyć, tylko pisze, tak dla wiadomości, że to przez głowice.. Jeśli nie ma tragedii z ubytkiem oleju to ok. tylko trochę to niezabardzo wygląda jak wsiadasz do jaguara i puszczasz niebieska chmurę jakbyś cygaro zapalił ;D
-
Parafia , to czy jeszcze uda ci sie zrobic twoim jaguarem 150000 tys , to zalezy głównie od tego w jakiej kondycji jest silnik , a dokładnie jaką ma kompresje i czy ma dobre spalanie . Takze jesli chcesz miec pewnośc , co do konycji silnika , to zrób test kompresji , i najlepiej pojedź na hamownie , zeby zobaczyc ile koni mu zostało z fabrycznej ilości jaka miał .
(http://imageshack.us/a/img21/4544/rldd.jpg)
Tak wygladaja moje stare swiece ( w sobote zmieniałem na nowe ) , jesli brałby duzo oleju , świece powinny byc czarne i z dużą iloscia nagaru , natomiast jak mechanik zobaczył moje świece , to stwierdził , ze silnik ładnie spala i ze świece nie wygladaja na takie co by pochodziły od silnika który bierze olej .