FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: chmielnicki w Maj 04, 2013, 13:25:53 pm
-
Witam. Mam problem z Jaguarem xj40 z 1987roku,a mianowicie zginął mi wsteczny bieg,do przody jeździ idealnie i wszystko działa tylko jest brak wstecznego.Pomocy. Może ktoś wie co się mogło zepsuć? Z góry dziękuję za wszystkie porady.Rafał
-
Napisz jeszcze jaki silnik masz , bo od silnika zalezy jaki masz model skrzyni :)
-
3.6litra 1987rok
-
Masz skrzynie ZF4HP22 bez elektroniki ( brak płyty sterujacej jak w modelu ZF4HP24) , jest skrzynia hydromechaniczna . Na forum było to w jednym z wątków opisane i był podobny problem , tzn. na D było ok , a na R były problemy , najpierw szarpało , a potem siadło całkowicie . Winna temu wszystkiemu była zatarta linka zmiany położenia drążka skrzyni biegów . Powodem awarii tamtej skrzyni było rozsadzenie uszczelniaczy na koszach , i konieczna była jej wymiana . Jest to skrzynia której komputerem nie sprawdzisz , więc radze samemu sie do niej nie dobierac tylko oddać kotka do specjalistycznego zakładu .
-
Jedna osoba mi powiedziała że tarczki w skrzyni się spaliły. Jest to możliwe? Mi się wydaje że wogule by nie jeżdził jak by była taka awarja?
-
Żeby sie tarczki popaliły , to musiałbys miec w niej 1 litr oleju zamiast 4 litrów , albo te 4 litry musiałby wygladac jak smoła która nie zapewnie ządnego smarowania , te skrzynie są prawie nie do zajechania ( przy normalnej eksploatacji ) , jakby tarczki padły , miałbys ogromne szarpanie , a najpewniej rozpadłyby sie przekładnie planetarne i mugłbys ją wtedy spieniężyć na skupie metali kolorowych , bo do niczego innego by sie juz nie nadawała . Sprawdź jaki masz poziom oleju (oczywiście na pracujacym silniku) , jak jest mocno ciemny , to powachaj czy nie pachnie spalenizna , jak by pachniał , to na bank któraś z tarczek sie zjarała .
-
Witaj, przeżyłem tą awarie na własnej skórze metalowego potwora , może doradztwa te wcześniejsze dadzą ci coś do myślenia , ale będe cwaniaczył , zatarła sie linka zmiany biegu , a w następstwie poszły uszczelniacze na koszach i spaliły się tarczki w twoim przypadku skrzynia 4HP22 jest do wymiany , ja chciałem ja naprawiać u fachowca potem samemu , niestety koszt naprawy w obydwu przypadkach przekroczył wartość używki. Wymieniłem na drugą no i śmiga. Wiec nie rydzykuj ,nie pchaj sie w koszty - wymieniaj , ale razem z linką , żeby nie wpaść znowu w bagno- powodzenia.
-
Mnie naprawa kosztowała 3600 :-cry więc warto rozważyć używkę
-
Dzięki za pomoc :) zaprowadziłem koteczka do mechanika, szpeca podobno od skrzyń automatycznych i czekam na wycene tej usterki :-cry z gury dziękuje :)