FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: chilldog w Maj 04, 2013, 01:57:01 am

Tytuł: szarpanie,dławienie na wolnych obrotoach.
Wiadomość wysłana przez: chilldog w Maj 04, 2013, 01:57:01 am
Witam,

zaobserwowałem mały problem, i moze ktos juz przerabiał podobną sytuację.

na wolnych obrotach i cieplym silniku auto dziwnie szarpie, kaszle słychac dzine odgłosy z filtra powierza (z tych rurek co zasysają), jak by mialo zgasnac ale wraca do normy po chwili, gdy jest na wyzszych obrotach to jakby nie wystepowalo, chociaz czasami szarpnie przy wyprzedzaniu.


błedy z kompa .

1646
1647
1000






Tytuł: Odp: szarpanie,dławienie na wolnych obrotoach.
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Maj 04, 2013, 09:17:37 am
P1646: Bank 1 Sensor 1 o2 sensor control malfunction ( górna sonda lambda )
P1647: Bank 2 Sensor 2 o2 sensor control malfunction ( druga sonda lambda - to ta z przodu )
P1000: Computer calibration ( kalibracja komputera )

Błędy dotyczą sond lambda , na forum było co nieco napisane , i w wiekszości przypadków winne były zapchane katalizatory ( wtedy własnie takie błędy wyskakiwały na kompie ) po niżej sa linki do watków opisujących kody błędów jakie masz :

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13311.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13311.0.html)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13203.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13203.0.html)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22164.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22164.0.html)
Tytuł: Odp: szarpanie,dławienie na wolnych obrotoach.
Wiadomość wysłana przez: chilldog w Maj 09, 2013, 22:11:08 pm
Witam,

Problem znaleziony , mechanik sprawdził wiekszość rzeczy dolot lambdy które się paliły, ale problem pozostał, powiedział ze nie sprawdzał instalacji gazowej bo gazu nie robi  tylko jego zdaniem spada ciśnienie w kolektorze ssacym. (auto posiada instalacje) ,
Wiec w garażu po koleji sprawdzałem przewody i na pierwszy wychodzącym z kolektora zaraz za przepustnica ( taki cienki i idzie do trójnika, jak zatkałem to silnik chodził równiutko.a  jak odłączylem całkowicie pyrkał cały czas jak poprzednio tylko cały czas.


Zobaczymy jutro :) . Narazie jest ok