FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: XJSC w Kwiecień 19, 2013, 18:54:08 pm
-
Od kilku miesięcy mam wibracje w samochodzie, które związane są z obrotami silnika.
Na brytyjskim forum wyczytałem o charakterystycznym problemie tego silnika - osadzanie się nagaru na zaworach i w komorze spalania.
Stosowałem już kilka środków, ale żaden z nich nie dał spektakularnego efektu.
Proszę o informację, czy któryś z forumowiczów walczył z tym problemem i jaki środek stosowaliście?
-
Sprawdź czujnij połżenia przepustnicy. To może być twoja przyczyna.
-
Jeśli chodzi o środki, to według mnie nie jest 50% tak jak opisują to na opakowaniach. Szkoda pieniędzy. Lepiej zalać kota v power racing i przejechać jakiś odcinek autostradowy z wysoką prędkością. Temperatura jaka wtedy powstaje powinna pomóc usunąć nagar. Ja zauważyłem, że mój kotek lubi od czasu do czasu 200 km/h.
Wiele czynników wpływa na drgania. Cewki, świecie, czujnik położenia wału itd. Zacznij od najprostszych.
-
Jet Clean Tronic firmy Liqui Moly:
Silnik benzynowy:
rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej – jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut
czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących.
zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze
czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.