FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: franiux w Kwiecień 19, 2013, 16:02:00 pm
-
Witam i o pomoc pytam. Mam do wymiany kompresor klimatyzacji. (mój daje za małe ciśnienie). Pan w ASO podał mi nr części XR858532. (i cenę 4700zł :) )
Znalazłem tę oto aukcję:
http://allegro.pl/jaguar-s-type-99-sprezarka-klimatyzacji-oryg-nowa-i3158091477.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-99-sprezarka-klimatyzacji-oryg-nowa-i3158091477.html)
Sprężarka po zdjęciach z googla i allegro wygląda identycznie jak ta z ASO ale ma inne numery części. Gość z allegro twierdzi że będzie pasować.
I pytanie czy faktycznie jest to to samo tylko całkiem inne numety części.
Z tego co widzę to był tylko 1 rodzaj kompresora do V6 od 99-2008.
Czy mam rację i to jest ta sama część i śmiało mogę kupować ?
-
Hello, z mojej wiedzy wynika (tak twierdzi ASO) że były dwa rodzaje kompresorów, kupowałem w zeszłym roku ten właśnie element, sprawdziłem to porównując rysunek techniczny ze starym kompresorem, u mnie wszystko pasowało co do samej części jest super naprawde warto to kupić.
-
Więc zaryzykuję, w razie czego jest 10 dni na zwrot. Patrzyłem też na strony z usa i też podają ten sam kompresor do wszystkich roczników. :-thank
-
Są takie same
-
Panowie a ASO Kraczkowa się nie popisali, komresor wymieniony, klima nadal nie działa. Następna diagnoza wykonana przez "wieśka w warsztacie noname" Niskie ciśnienie spowodowane przez "zawór rozprężny klimy się zaciął". Dodatkowo jest mały wyciek właśnie w okolicy tego zaworu.
Czy można samemu go bezproblemowo odkręcić i czy da się go jakoś reanimować czy kupić używkę za 30-100zł na allegro ?.
Połączono
Trochę pogrzebałem w necie i widzę że zawór ten przykręcony jest do nagrzewnicy klimatyzacji od strony kabiny. Czy jest jakiś sposób na wymianę bez rozdzierania całej deski rozdzielczej ?. Czy dostanę się do nagrzewnicy przez schowek i wymontowanie samej konsoli z radiem ?
-
raczej nie tam jest wszystko zabudowane
-
Klima działa, winny był zawór rozprężny przy nagrzewnicy. Wymieniałem z pomocą firmowego mechanika, czas 4h. Trzeba rozmontować prawie całe wnętrze auta. :-R
Jakby ktoś miał podobny problem i musiał zdejmować deskę rozdzielczą to mogę pomóc.
-
Masz może fotkę w którym dokładnie jest miejscu ten zawór.??
-
Nie mam, ale widać go od strony silnika, ale przykręcony jest do nagrzewnicy od strony kabiny.
(zdjęcie poglądowe) idą od niego przewody klimatyzacji z kabiny,
https://plus.google.com/photos/112826649135717534964/albums/5875278179149988145?authkey=CMrjgK2Tl_-J9wE
-
Odgrzewam stary temat, mam podobny dylemat, zostawiłem auto na uszczelnienie klimatyzacji ponieważ nieszczelność pokazała się w kabinie trzeba było wyjąć całą deskę i wymienić cały środek z parownikiem, po uszczelnieniu klima nie chciała się załączyć, został naprawiony moduł oraz wymieniony czujnik ciśnienia jednak nadal nie chłodzi, mechanik powiedział że padł kompresor, daje za niskie ciśnienie przez co klima nie chce się załączyć, ponieważ jest to Jaguar a jak już zauważyłem tutaj wszystko jest możliwe mam kilka wątpliwości i pytań więc jeśli byłby ktoś ogarnięty w tym temacie i mógł coś podpowiedzieć, wyjaśnić i rozwiać wątpliwości będę wdzięczny.
1. kompresor - jak często się psuje ? czy lepiej kupić używany ? regenerowany czy nowy oryginalny ?
2. skraplacz, osuszacz - czy przy wymianie uszkodzonego kompresora warto też wymienić ?
3. elektrozawór ogrzewania - czy może on mieć coś wspólnego z niedziałającą klimatyzacją ? muszę zaznaczyć że w aucie nie działa również ogrzewanie ponieważ ktoś źle podpiął elektrozawór omijając przewody nagrzewnicy kiedy montował gaz i dał obieg tylko na chłodnicę i silnik, ponadto elektrozawór zamontowany ma tylko trzy wyjścia a w tym modelu powinien mieć 5, czy on w jakiś sposób ma wpływ na załączanie się klimy czy tylko odpowiada za samo ogrzewanie ?
Co warto sprawdzić jeszcze zanim zacznę wymieniać kompresor ?
-
Może być tak jak mówi mechanik, kompresor do śmieci i kupić tylko nowy, te kompresory są nieregenerowalne bez odpowiedniej maszyny która zdejmie tą część obudowy gdzie siedzi uszczelniacz. Co do skraplacza/osuszacza to nie wiem ile one kosztują, ale raczej fortunę. Co do punktu 3 to musi ogarnąć to mechanik aby było tak, jak powinno być. Ja po zakupie 4 używanych, mających być SZCZELNYMI I SPRAWNYMI poddałem się i kupiłem nowy. Mniej nerwów, straconego czasu i pieniędzy na ciągłe podmianki i odsyłanie niedziałających kompresorów.
Kupiłem ten konkretny kompresor: https://allegro.pl/oferta/nissens-kompresor-klimatyzacji-do-jaguar-x-type-9344739213?snapshot=MjAyMC0wNy0zMFQxMjozMTo0Mi42NTZaO2J1eWVyOzA3OWI5NjMwMDc2MTBjZThiYWIzNTQxZjhhNDI0OGE3OTRhNDQ2NmE0YmJhNjY0MGE1Nzk5ZDM1NDY4NjVjNTg%3D
Mechanik wymienił, uszczelnił cały układ (miałem 3 nieszczelności) i teraz wszystko działa tak jak powinno. Aha, w każdym nowym kompresorze (przynajmniej tak było w dokumentacji tego, który kupiłem), w instrukcji pisze, że aby nie stracić gwarancji należy: albo wymienić skraplacz i osuszacz, albo wyczyścić cały układ. Oczywiście tylko wymieniłem kompresor i uszczelniłem układ :-wstyd
:-tylko
-
Ok dzięki wielkie, więc pozostaje nabyć nowy kompresor, układ mam szczelny i nabity a osuszacz znalazłem taki : https://allegro.pl/oferta/osuszacz-klimatyzacji-jaguar-s-type-od-1999-r-now-8911263790?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=MzY2MzYzN2UtODBiYS00YWUyLWFlN2MtMjZhMWVmMDI3NDAyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5d608f99-b1b5-4e63-8722-bd2e8a3f8672
myślę że te dwie rzeczy już załatwią sprawę z klimą na kilka lat.