FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: VWajnert w Kwiecień 19, 2013, 12:13:56 pm
-
Witam.
Mam zagazowanego X'a 2,5 i oczywiście z problemem ciśnienia na listwie.
Gazownik przerabiał już temat emulatorów i oczywiście nic z tego.
Wykonał przelew - ale tak jakby go nie wykonał - nieważne ::)
Biorę się za poprawkę - i w związku z tym mam pytanie - jakie ciśnienie powinno być na listwie na wolnych obrotach ? + ew. jakie jest w czasie jazdy przy powiedzmy 2 tys obrotów na ostatnim biegu (chyba coś około 90 km/h) ....
Pozdrawiam
Marcin W.
-
378kPa wzorcowo. Ciśnienie utrzymuje się non stop na podobnym poziomie +-5, a spada jedynie podczas odjęcia nogi z gazu.
-
Witaj, co prawda mam zakaz od jednego moderatora odzywania się na forum bo się na niczym nie znam ;) ale co tam może Ci pomogę ;).
Choina ma częściowo rację tzn. ciśnienie paliwa w tym silniku na wolnych obrotach wynosi dokładnie 378 kPa ale różnice między maksymalnym ciśnieniem a minimalnym są "trochę" większe niż + - 5 jednak nie jest to ważne dla Ciebie.
Po pierwsze musisz tak ustawić przepływ aby na wolnych obrotach gdy silnik pracuje na gazie ciśnienie na listwie też wynosiło 378 kPa.
Ja cały powrót paliwa zrobiłem wykorzystując złączki i przewody od instalacji gazowych.
Do listwy najłatwiej jest się wpiąć poprzez odpowietrznik w niej zamontowany. Jako zawór do otwierania i zamykania powrotu paliwa wykorzystałem elektrozawór gazowy taki z filtrem. Ten elektrozawór podpinasz pod elektrozawór w swojej instalacji gazowej i wtedy jak będziesz jechał na benzynie to zawór będzie zamknięty a jak przełączysz na gaz to zawór się otworzy.
Teraz najważniejsze, paliwo nie może sobie swobodnie powracać do baku bo na listwie nie będzie wogóle ciśnienia. Ja uzyskałem dokładnie ciśnienie 378 kPa gdy na powrót założyłem dyszę o średnicy 1mm.
Nie ma potrzeby abyś ustawiał ciśnienie przy 90km/h czy np. przy 2 tyś.obr.
Emulator jest Ci do niczego nie potrzebny i musisz go usunąć. Żaden emulator tu nie pomorze.
Ja od chwili zamontowania powrotu paliwa nie mam z gazem najmniejszego problemu. Check następnego dnia zgasł sam i już się więcej nie pojawił.
Taki sam powrót paliwa założyłem znajomemu do S-type 4,2 i też problem przestał istnieć.
-
Z tym +-5 chodziło mi o to, że na wolnych obrotach może mieć takie odchyły, ale na chwilę i zaraz wraca do wartości 378kPa.
Maksymalnie pompa może pracować na 488kPa.
-
Mam ten sam problem i dopiero teraz gazownik wpadł na pomysł, aby zrobić powrót paliwo, na dniach mam go oddać i może w końcu wszystko będzie ok...
-
Witaj, co prawda mam zakaz od jednego moderatora odzywania się na forum bo się na niczym nie znam ;) ale co tam może Ci pomogę ;).
Choina ma częściowo rację tzn. ciśnienie paliwa w tym silniku na wolnych obrotach wynosi dokładnie 378 kPa ale różnice między maksymalnym ciśnieniem a minimalnym są "trochę" większe niż + - 5 jednak nie jest to ważne dla Ciebie.
Po pierwsze musisz tak ustawić przepływ aby na wolnych obrotach gdy silnik pracuje na gazie ciśnienie na listwie też wynosiło 378 kPa.
Ja cały powrót paliwa zrobiłem wykorzystując złączki i przewody od instalacji gazowych.
Do listwy najłatwiej jest się wpiąć poprzez odpowietrznik w niej zamontowany. Jako zawór do otwierania i zamykania powrotu paliwa wykorzystałem elektrozawór gazowy taki z filtrem. Ten elektrozawór podpinasz pod elektrozawór w swojej instalacji gazowej i wtedy jak będziesz jechał na benzynie to zawór będzie zamknięty a jak przełączysz na gaz to zawór się otworzy.
Teraz najważniejsze, paliwo nie może sobie swobodnie powracać do baku bo na listwie nie będzie wogóle ciśnienia. Ja uzyskałem dokładnie ciśnienie 378 kPa gdy na powrót założyłem dyszę o średnicy 1mm.
Nie ma potrzeby abyś ustawiał ciśnienie przy 90km/h czy np. przy 2 tyś.obr.
Emulator jest Ci do niczego nie potrzebny i musisz go usunąć. Żaden emulator tu nie pomorze.
Ja od chwili zamontowania powrotu paliwa nie mam z gazem najmniejszego problemu. Check następnego dnia zgasł sam i już się więcej nie pojawił.
Taki sam powrót paliwa założyłem znajomemu do S-type 4,2 i też problem przestał istnieć.
No super :) Może i się nie znasz - ale zrobiłeś u siebie dokładnie to co ja zamierzam zrobić :-R
Gazownik wykonał mi powrót BEZ ELEKTROZAWORU !! i wykonał go w taki sposób, ze paliwo "kapie" do przewodu którym wraca do baku ;) nie mógł oczywiście zrobić większego powrotu - bo logicznym jest, że bez elektrozaworu nie chodziłby na PB - ciśnienie uciekałoby do baku. Kupiłem już sobie skaner do laptopa (do podglądu ciśnienia), elektrozawór i zestaw wierteł od 0,2 - 1,5 mm. Dzięki za sugestię o 1,0 mm. :-thank