FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: toctotoc w Kwiecień 17, 2013, 10:44:37 am

Tytuł: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: toctotoc w Kwiecień 17, 2013, 10:44:37 am
pomocy !!!! w moim jagu a to mianowicie daimler stuka cos w silniku z lewej strony (od kierowcy) czasem to cichnie jest tylko szmer wyglada mi to na szklanke ale mam watpliwosci. 98r daimler x300 4.0v8

moze ma ktos dobrego magika w woj. lubelskim okolice białej podlaskiej??
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x300
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Kwiecień 17, 2013, 13:31:46 pm
Auto z 1998 to czasem nie będzie X308 ?
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x300
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Kwiecień 17, 2013, 14:04:41 pm
to bedzie X308 , bo X300 , to lata 94-97
a co do stuków , to moze sie rozrząd tłucze
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: toctotoc w Kwiecień 17, 2013, 15:09:58 pm
w francuskim dowodzie jest x300 wiec tak napisałem!! :o
a jaka róznica miedzy x300 a x308??/

tak jakby na rozrzad wygladało moze macie jakis dostep do czesci??
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Kwiecień 17, 2013, 15:20:55 pm
Nie jestem dokładnie pewien , ale chyba podstawową róznicą między X300 a X308 było to ze ten pierwszy miał silniki R6 i V12 , a ten drugi już tylko V8 ( czy miał także V12 głowy nie dam ) . Jesli chodzi o cześci , to poszukaj jakiegos sklepu w swojej okolicy w dziale ,, Ksiązka warsztatów oraz sklepów''
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Kwiecień 17, 2013, 15:27:26 pm
Stukać może wiele rzeczy w silniku... Na odległość nikt Ci nie pomoże niestety, trzeba zaprowadzić do dobrego mechanika, który zna się na kotach. A i to mało który mechanik postawi Ci słuszną diagnozę tylko ze słuchu  :- pojecia
Rozrząd był już robiony? Olej dawno wymieniany?
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Kwiecień 17, 2013, 20:31:30 pm
Stukać może wiele rzeczy w silniku... Na odległość nikt Ci nie pomoże niestety, trzeba zaprowadzić do dobrego mechanika, który zna się na kotach. A i to mało który mechanik postawi Ci słuszną diagnozę tylko ze słuchu  :- pojecia

Ja proponuję na początku poszukać dobrego mechanika, bo na speca od Jaguara w Twojej okolicy bym nie liczył, ale kto wie.

Jaguar to nie myśliwiec, jak mechanik jest kumaty to Ci pomoże, może trafisz takiego co robi starsze i trochę lepsze auta ( BMW, AUDI może amerykańskie ), taki może być bardziej pomocny niż ten co robi tylko astry i golfy.

Reasumując poszukaj dobrego mechanika i on w zupełności może Ci wystarczyć do rozwiązania problemu, a jeśli nie to najbliższe polecane warsztaty na forum masz w Warszawie




Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Kwiecień 18, 2013, 10:50:14 am
Widzę, że jesteś nowy na forum. Zacznijmy od tego jaki masz samochód?Jaki masz samochód? W Polsce można znaleźć różne ciekawe kombinacje, x308 z liftem zderzaków od x300(na odwrót również), albo x308 z wspawanym tyłem od x300(włącznie z tylnym zawieszeniem i dyferencjałem-nie pytajcie mnie jak działa kontrola trakcji i ABS). A tak na poważnie, to można wiedzieć gdzie jeździł samochód? Jaki ma przebieg, serwisowany był? Co ile olej wymieniasz? Wszystkie części dostaniesz w sklepach internetowych i w ASO. Koszt części na kompletny rozrząd x308 to około 1800 zł-2300 zł. W zależności od tego na co się decydujesz. Czy klepanie masz na zimnych silniku, czy na rozgrzanym? czy jak dodajesz gazu, to klepanie zwiększa częstotliwość?Silnik pracuje równo? Odcina mu przy 3 tys. zapłon?  Bardzo ciężko tak na odległość. Może jakieś video na youtube wrzuć, będzie trochę łatwiej.
X300 to ostatni samochód jaguara z silnikiem v12. Właściwie to jest połączenie dwóch silników R6. W instrukcji serwisowej jest gdzieś napisane, że pod żadnym pozorem nie można tym silnikiem przyśpieszać w sposób ciągły powyżej 30s... bo się rozleci. taka ciekawostka.
X308 to pierwszy XJ z silnikiem V8. Różnica jest taka że koszty zwiększają się o 2 cylindry. Nikasile, wadliwe pompy wody(łopatki wirników z plastyku) i takie tam. V8 nieco lepiej przyspiesza. Więcej o silnikach i różnicach w modelach możesz poczytać używając funkcji szukaj.
Tytuł: Odp: stuki w silniku 4.0 v8 x308
Wiadomość wysłana przez: toctotoc w Sierpień 17, 2013, 20:26:35 pm
 :-wstyd witam ponownie jednak okazał się rozrząd pozdrawiam kotek lata ja nowy