FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: cobi w Kwiecień 05, 2013, 10:29:35 am
-
Zastanawiam się nad zakupem do swojego XJ8 nowych opon na lato ale tu pojawia się dylemat.
Jakie opony?
Natrafiłęm na firmę Nexen http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n8000-235-50-r17-100-w-xl
Opinie jakie znalazłem są dość dobre.
Czy ktoś z was miał do czynienia z oponami tej firmy? Ewentualnie może polecić coś dobrego innej firmy?
Dwa czy założyć jak zaleca producent 235/50/17 czy lepiej skorzystać z ciut węższych?
-
Miałem opony zimowe tej firmy i były bardzo dobre , obecnie mam założone nowe zimówki firmy GOODRIDE i również spisuja sie dobrze , ja bym został przy rozmiarze opon jakie zaleca producent , moge ci firme GOODRIDE polecić bo ich zimówki mnie pozytywnie zaskoczyły ( za komplet dałem 1100 zł ) . A co do weższych opon , to podobno mniejszy opór toczenie , to mniejsze spalanie , ale ja stawiam na przyczepność , moim zdaniem szersza opona jest przy szybszej jeżdzie bardziej stabilna i bezpieczna .
-
Cobi,
jestem w takiej samej sytuacji jak Ty, też szukam takiego samego rozmiaru.
Znalazłem coś takiego :
http://www.federaltire.com/en/products_detail.php?products_detail_sn=11
U nas firma mało znana, ale jak poczytałem opinie to nie jest to tragedia a nie płacisz aż tyle za logo.
Tu możesz poczytać sobie o historii firm, które opony produkują :
http://www.oponeo.pl/artykuly/historie-marek-opon/1 (http://www.oponeo.pl/artykuly/historie-marek-opon/1)
Prawda jest taka, że często są to firmy które działają we współpracy z liderami i są u nas nie znane a u siebie są liderami.
Nie sądzę żeby ktoś znał markę Stomil w Korei ( chyba że Północnej ).
-
panowie rzućcie sobie okiem na taką japońską oponkę (jest w całkiem akceptowalnej cenie):
http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/advan-sport-v103/235/50R17/96/Y/?idp=15267 (http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/advan-sport-v103/235/50R17/96/Y/?idp=15267)
albo
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-sport-235-50-r17-96-y-zr_6548043 (http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-sport-235-50-r17-96-y-zr_6548043)
wydaje mi się że będą lepsze niż jakieś nexen... czy inna oponka no name u nas... ;)
-
Znalazłem stronę producenta http://www.nexentireusa.com/
-
Mam nowe Yokohamy w S type na zimę...a idźcie mi z tym $%^&* !!! Ślizgają się jak poje...e i na płaskiej ośnieżonej powierzchni czasem nie rusza jak się auta nie pchnie. Ojciec Ma w identycznym S type, identyczny rozmiar ale Bridgestone i różnica ogromna!
Opony Federal miałem już kiedyś i mam obecnie na lato do S type. Drogie nie są i spisują się ok.
-
Ja w moim mam Nokian ZG2 i bardzo sobie chwalę. Polecić mogę jak najbardziej. Ciche, komfortowe i trakcja bdb.
-
Teraz jeszcze jedno pytanie.
Na tej stronie wpisałem dane auta do jakiego poszukuje opon.
http://www.oponeo.pl/ (http://www.oponeo.pl/)
Wyskoczyło orginalne 225/60 R16 a opcjonalne 225/55 R17 i teraz sam nie wiem jak to jest z tymi 17" ??????
Czy zakładać 235/50 czy 225/55 ??????
-
Podłokietnik prawdę Ci powie... :-gwizd Jeśli chodzi o Jaguara i dobór wszelakich części i opon, to w polskich katalogach jest pełno błędów, dotyczących zarówno mieszania między sobą nazewnictwa, silników i roczników modeli. Po to masz podłokietnik, żeby tych informacji nie musiał szukać gdzie indziej :-V
-
Podłokietnik powiedział:
225/60 R16
225/55 R16
235/50 R17
255/40 R18
Sprawdzają zamienniki opony 235/50 dopuszczalnym zamiennikiem jest opona 225/45. Jest mniejsza -1,5%
Dopuszczalne zamienniki
To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.
Więc w zasadzie można założyć 225/45 zgadza się?
-
Nie przepisałeś z błędem? Nie powinno być, jako druga opcja, 235,55 R16?
Bo tak jak napisałeś, to druga opcja różni się o -3,44% względem pierwszej, a więc poza granicą dopuszczalną ??????
-
Na podłokietniku jest 235/50 ale sprawdziłem teraz raz jeszcze zamiennik i 225/50 wychodzi -1,52%
I znalazłem coś takiego http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n8000-225-50-r17-98-w-xl
W podobnej cenie nic sensownego nie ma.
Rozważam jeszcze Toyo Proxes T1-R ale cena wyższa jest o 120pln za sztukę.
Miałem Toyo w e34 na przodzie i powiem szczerze że zerwanie przyczepności na tych oponach graniczyło niemal z cudem.
-
Chyba mnie nie zrozumiałeś, pytałem o drugą opcję!
Masz tak?:
-opcja 1 - 225/60 R16
- opcja 2 - 225/55 R16
- opcja 3 - 235/50 R17
- opcja 4- 255/40 R18
Czy może tak:
-opcja 1 - 225/60 R16
- opcja 2 - 235/55 R16
- opcja 3 - 235/50 R17
- opcja 4- 255/40 R18
-
Miałem Toyo w e34 na przodzie i powiem szczerze że zerwanie przyczepności na tych oponach graniczyło niemal z cudem.
może się czepiam , ale ja bym powiedział , że w tym przypadku zerwanie przyczepności byłoby nawet nierealne ::)
-
GzesiekWroc chodzi mi o zachowanie sie przedniej osi podczas wygłupów, żadnej podsterowności, żadnej nadsterowności, żadnego wyjeżdzania przodu , normalnie jakby przód jechał po szynach tym bardziej że tył miał 275 a przód 245.
Nie rób ze mnie idioty !!! I przestań się w każdym możliwym temacie szukać zaczepki.
Chcesz pomóc to pomóż, nie chcesz pomóc to się nie wypowiadaj bo jak na razie mimo wielu wypowiedzi nie wniosłeś do żadnego tematu nic konkretnego po za zamieszaniem.
Lysy mam tak:
225/60 R16
225/55 R17
235/50 R17
255/40 R18
(http://img221.imageshack.us/img221/6852/dsc0032ql.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc0032ql.jpg/)
Według kalkulatora zamiennikiem opony 235/50 R17 jest 225/50 R17 gdzie różnica wynosi -1,52% a więc różnica dopuszczalna.
-
OK więc pomogę :) moja metoda kupna opon wymaga czasu i cierpliwości czyli zimówki szukamy latem , a letnie zimą , a robi się to tak: wybierasz sobie popularny model opony dobrej marki która w sklepie kosztuje np 550zł /szt i szukasz tego modelu na alledrogo , jest tam cała masa opon pochodzących z zapasu aut rozbieranych na części , czyli pojedyncze sztuki praktycznie nowe i nie zestarzałe za 100-150zł , czasem można trafić , że ktoś ma 2 szt , takim sposobem za 700-800zl możesz mieć oponki warte pod 2 tyś, jeżeli nie drażni Cię , że masz na dwóch osiach różne opony to można dość szybko trafić coś fajnego, jak chcesz cztery identyczne to trzeba codziennie przeglądać aukcje :-V
-
Sposób w sumie czasochłonny ale bardzo sensowny :-V
-
Witam!
Osobiście wolałbym kupić używane michelin czy continental niż nową hińszczyznę. Na alledrogo jest dużo fajnych kompletów z 8mm bierznika za 800-1000zł.
a co do porównania bmw z jaguarem to darujcie sobie tego, ponieważ jaguar prowadzeniem to bmw do piet nie dorasta. Cobi ja bym kupił te, które będą dostępniejsze rozmiarowo. Czy 235 czy 225 - pod względem prowadzenia nie ma żadnej różnicy.
Ja w swoim x300 mam 235/40/19 z przodu i 245/40/19 z tyłu i nie czuje żadnej różnicy.
-
moja metoda kupna opon wymaga czasu i cierpliwości czyli zimówki szukamy latem , a letnie zimą , a robi się to
szukasz tego modelu na alledrogo , jest tam cała masa opon pochodzących z zapasu aut rozbieranych na części
To jest dobra metoda że w zimie kupuje letnie, a w lecie zimowe... ale wtedy rozglądał bym sie za nowymi oponami, a nie starymi używkami, bo niestety prawda jest taka że w większości te oponki z zapasu ładnie wyglądają (bo nikt na nich nigdy nie jeździł) ale mają po X lat, a guma niestety się stażeje i co za tym idzie traci swoje właściwości... spotkałem sie kiedyś z czyms takim że opona własnie z zapasu (8 letnia o ile dobrze pamiętam) wyglądała jak nówka sztuka ale była tak twarda jak plastik... więc na takich oponach ślizgał byś się jak po lodzie...
Witam!
Osobiście wolałbym kupić używane michelin czy continental niż nową hińszczyznę. Na alledrogo jest dużo fajnych kompletów z 8mm bierznika za 800-1000zł.
Ja zdecydowanie odradzał bym używkę... od chińszczyzny też trzymał bym się z daleka, najlepiej moim zdaniem jest wybrać oponkę budżetową (dobrze wyważoną między jakością, a ceną) ale nową, firm jak np. Kleber czy Barum itp.
http://www.opony.com.pl/opony/barum/bravuris-2/225/55R17/101/W/?idp=6947 (http://www.opony.com.pl/opony/barum/bravuris-2/225/55R17/101/W/?idp=6947)
-
Dla sprostowania proszę wziąć w którym miejscu rzuciłem chińska oponę.
-
bo niestety prawda jest taka że w większości te oponki z zapasu ładnie wyglądają (bo nikt na nich nigdy nie jeździł) ale mają po X lat
nie koniecznie, są opony z zapasu 2-3-4 letnie to zalezy od modelu i rozmiaru i takie są jeszcze w całkiem dobrej formie, wystarczy poprosić o datę produkcji przed zakupem takich opon.
-
Nie bardzo rozumiem temat chinszczyzny bo takiej opony nawet nie brałem pod uwagę. Nexen niby usa a toyo japan i według mnie jedna z najlepszych opon na rynku. Maras jeśli chodzi o prowadzenie to miałem w życiu 11 beemek i muszę ci powiedzieć że prowadzenie było naprawdę na wysokim poziomie.
-
Lysy mam tak:
225/60 R16
225/55 R17
235/50 R17
255/40 R18
No to teraz się zgadza wszystko, bo tak jak podałeś za pierwszym razem, to wychodziło, że Jaguar dobrał opony z ponad 3 - procentową różnicą w zamiennikach :-gwizd
-
Ja osobiście w rozmiarze 225/55/17 jeżeli chciał bym nie przepłacić za dużo za oponki, zastanawiał bym się nad oponami:
http://www.opony.com.pl/opony/barum/bravuris-2/225/55R17/101/W/?idp=6947 (http://www.opony.com.pl/opony/barum/bravuris-2/225/55R17/101/W/?idp=6947)
lub
http://www.opony.com.pl/opony/toyo/proxes-t1-r/225/55R17/97/Y/?idp=17323 (http://www.opony.com.pl/opony/toyo/proxes-t1-r/225/55R17/97/Y/?idp=17323)
Z tym że skałaniał bym się chyba do barum, bo bieżnik w toyo ma trochę za sportowy wygląd jak do limuzyny... chociaż to pewnie kwestia gustu...
A co do firmy Nexen, jakoś ona do mnie nie przemawia... może dlatego że nie miałem z nią styczności, a na naszym rynku jest praktycznie nie znana...
-
Artek dokładnie o ten model Toyo mi chodzi.
-
Takie ceny ma:
- Toyo - 550zł
- Yokohama advan sport (dot 0411) - 530zł
- Continental 700zł
- Michelin 705zł
- GT Radial - 400zł
-
No jak sam widzisz Jedna Michelin nowa to 705zł, a komplet używanych dwu - trzy letnich z bierznikiem 8mm to 800-1000zł.
Oczywiście jak kto woli.
A co do porowadzenia bmw Cobi to właśnie o to mi chodziło, że nie ma co porównywać bo nawet standardowe bmw o wiele lepiej się prowadzi niż chociażby xjr.
A wracając do tematu to weż jeszcze pod uwagę wytrzymałość opony, ponieważ możesz kupić tańszą, ale ta znowu wytrzyma np. 2 sezony mniej. Ja osobiście jestem wielbicielem michelin bo są ciche, ibardzo miękkie a przy tym wolno się ścierają. Druga dobra oponka wg. mnie to continental.
-
Po długim poszukiwaniu, i rozwiązaniu dylematu jaki rozmiar kupiłem opony o których wspominano na forum :
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-r-235-50-r17-96-y#43607594 (http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-r-235-50-r17-96-y#43607594)
myślę że cena też jest atrakcyjna, oczywiście przed zakupem zapytałem o datę produkcji, warto poszukać i można kupić dobre mam nadzieję opony w atrakcyjnej cenie.