FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Error w Kwiecień 01, 2013, 14:42:13 pm
-
Witam,
Coś niedobrego dzieje się z moim JAG-iem. Po kilku miesiącach spawania(wstawieniu nowych podłużnic i elementów podłogi) postanowiłem trochę pojeździć XJ6 sIII, żeby nie zastał się w garażu. Po przejechaniu ok 50 km odniosłem wrażenie, jakby płyn chłodniczy zaczął się gotować. Na wskaźniku temperatury było ok 80 C. Odkręciłem na gorącym silniku korek od wody no i niestety "wywaliło" do góry.... nie wiem, niby na zbiorniku jest napisane: "nie odkręcać na gorącym silniku" ale nie wiem, czy to coś poważnego.... czy to może być coś z uszczelką pod głowicą? czy to normalne w tych samochodach??? od zakupu przejechałem może 250 km i jeszcze wszystkiego nie wiem. help :(
Co już sprawdziłem:
- Wiskoza ok, wiatrak prawidłowo chłodzi chłodnice
- Przewód górny od chłodnicy gorący, u dołu letni
- poziom płynu chłodniczego na postoju w normie
-
Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli pozytywny niestety najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
-
Najpierw sprawdź termostat, czy nie jest zablokowany.
Jeżeli termostat jest ok, a z chłodzeniem dalej jest problem. Silnik się dziwnie zachowuje itp. To może być uszczelka pod głowicą, i tak byłoby super.
Inna opcja to popękana głowica. W S3 lubią pękać pomiędzy świecą, a osadzeniem gniazd zaworowych. To jest niestety standard w tych silnikach i wynika z podniesienia temperatury pracy. Starsze XJ6 miały termostaty na 70 stopni, S3 ma 82 lub 88 i głowice są podatne na pęknięcia.
Od razu sprawdź czy masz w głowicy zamontowane trzymacze górnych tulei zaworowych. Potrafią się luzować i zrobić dużo szkód w silniku.
Tu masz adres gdzie widać o co chodzi
http://partsxks.com/i-6917479-17-1580-hold-down-set-tappet-guides.html (http://partsxks.com/i-6917479-17-1580-hold-down-set-tappet-guides.html)
-
co to znaczy odniosłem wrażenie ? co cię zaniepokoiło skoro temperatura silnika była 80 ?
-
Wiec już znam przyczynę.... zakamieniony układ chłodzenia. Dlatego "wyrzucało" płyn chłodniczy na goracym silniku. Tak wiec trzeba było odkamienic cały układ;)