XK zyskuje w swojej nazwie następne litery i wraz z każdą kolejną staje się coraz bardziej ekstremalny i nieco mniej komfortowy. Zaprezentowana w Nowym Jorku odmiana XKR-S GT to samochód, który równie dobrze sprawdzi się na torze co na ulicy.
(http://i48.tinypic.com/34ytirk.jpg)
Pod maską tego wyjątkowego sportowca pozostał niezmieniony 5-litrowy silnik, który dzięki doładowaniu dostarcza 550 KM i 680 Nm. Zmiany w modelu GT są inne - widać je gołym okiem. Dwudrzwiowy Jaguar otrzymał pakiet aerodynamiczny godny samochodu wyścigowego. Zmieniono przedni zderzak, a na klapie bagażnika zamontowano imponujących rozmiarów spoiler. Dzięki tym modyfikacjom uzyskano maksymalny docisk aerodynamiczny równy 145 kg.
http://www.youtube.com/watch?v=2VU-sLj6a2g
Mocny silnik zapewnia świetne przyspieszenie - pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 3,9 s. Samochód rozpędza do ograniczonej elektronicznie prędkości 300 km/h. Taka moc wymaga też skutecznego systemu hamulcowego, który również wykorzystuje technologię znaną ze sportów motorowych. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe mierzą 398 mm z przodu i 380 mm z tyłu. Wersję GT wyróżnia też nieco zmienione zawieszenie, które lepiej sprawdza się podczas jazdy na torze wyścigowym
XKR-S GT będzie nie tylko bardzo szybki, ale też ekskluzywny. Już podano, że na rynek amerykański trafi zaledwie 30 sztuk tego modelu, a każda z nich będzie kosztować 174 000 dolarów, czyli równowartość ponad 570 000 zł.
(http://i48.tinypic.com/313jdjd.jpg)
(http://i45.tinypic.com/zyj60l.jpg)
(http://i46.tinypic.com/2gxh5ia.jpg)
(http://i50.tinypic.com/2chvs0o.jpg)
(http://i50.tinypic.com/11mevlw.jpg)
(http://i47.tinypic.com/x6lukm.jpg)
(http://i47.tinypic.com/x5t4wh.jpg)