FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: chilldog w Marzec 24, 2013, 20:04:47 pm
-
Witam wszystkich forumowiczów,
Zostałem nowym właścicielem przechodzonego jaguara 21 v5 z zatartym motorem , (aktualnie motor wymieniony na jednostkę 2.5 v6 ), zapewne złożonego z kliku aut, a mianowicie auto podoba mi się i chciałbym polepszyć jego standard życia o wyleczenie z bolączek.
Problemy:
1 po przekręceniu kluczyka i naciśnięciu pedału hamulca serwo lub pomp hamulcowa buczą, wyją ? do pewnego momentu ale ten dźwięk jest słyszalny po każdym wciśnięciu hamulca nawet jak auto jedzie.
2 pompa ABS buczy po zgaszeniu / zapaleniu silnika bez przerwy.
3 na desce rozdzielczej pali się jednocześnie (P) i (!).
- zapewne pali się również 'check engine' bo nie zapala się przy zapalaniu silnika , oraz abs również sie nie zapala (pomysłowy rolnik pewnie wykręcił kontrolki )
4 . Gałka zmiany biegów automatu jest luźna - i czasami podswietlają się cyfry/ litery na czerwono a czasami nie
ostatni problem - gear box fail oraz track controll fail lub off nie pamiętam, natomiast to występuje czasami wczoraj przejździłem 50 km i było ok dzisiaj rano komunikat na dzień dobry 'GERA BIX FAIL !!!' i auto bez mocy tylko wsteczny OK .
po moim rozeznaniu dzisiejszym zauważyłem że brakuje jednego przekaźnika 'nie pamiętam numeru R5 lub R4 ale opis '
- dodatkowe urządzenia elektroniczne - czy to musi być ? (pewnie tak )
(Czy ktoś mógł by podpowiedzieć czy te kontorolki zapalają się przy przekręcaniu kluczyka przy zapalaniu silnika ? nie wiem czy prosić mechanika aby sprawdzał licznik )
Czy ktoś miał podobny problem ? Auto jutro odstawiam do elektro mechanika i mam zamiar odebrać dopiero jak wszystko będzie sprawdzone naprawione wymienione na oryginalne nie bacząc na koszt . Aczkolwiek warto wiedzieć.
kody błędów :
p1367, p1646, p1647, p1603, p1797, c1145, c1165, c1175
Proszę o rady, opinie . Dzięki i pozdrawiam
-
P1367 Ignition System Failure Group1
P1646 linear O2 sensor control chip bank 1
P1647 linear O2 sensor conrol chip bank 2
P1603 EEPROM Malfunction
P1797 CAN TCM /ECM Circiut malfuntcion
C1145 Front right wheel speed sensor input circuit failure
C1165 Rear right sensor - trigger monitoring
C1175 Rear left sensor - trigger monitoring
Pomijając sondy lambda i sensory powiedz czy wymieniałaś komputer pod silnik 2.5 ? kasowałeś wcześniej błędy z kompa ?
-
Dzięki za info :
P1367 Ignition System Failure Group1 -tego nie rozumieim
P1646 linear O2 sensor control chip bank 1 - lamdba 1
P1647 linear O2 sensor conrol chip bank 2 - lambda 2
C1145 Front right wheel speed sensor input circuit failure - czujnik predkosci
C1165 Rear right sensor - trigger monitoring - czujnik abs
C1175 Rear left sensor - trigger monitoring - czujnik abs
- czy dobrze rozumuję ?
komp jest oryginalny (2.1) , skrzynia tez (ta od 2.1 ) silnik (2.5 ) - pewnie dlatego wywala błąd skrzyni. (ale komp od 2.5 mam był w dodatkach do auta :) )
-
P1367 Ignition System Failure Group1 = Awaria układu zapłonowego grupa 1
Myślę że wina leży po stronie kompa ,jeśli go masz i jest sprawny nic nie stoi na przeszkodzie aby go podmienić wykasować błędy i sprawdzić czy się powtórzą .
-
Witam,
1 . Opisujac postep prac na moi autem:
Dzisiaj rano oddale auto do CNF Gdańsk Osowa, zdiagnozowano wymiana zawieszenia tył + jakieś gumy przód,
Dodatkowo wymieniono klocki hamulcowe - linek nie bylo w hurtowni wiec powiedzieli ze dorobią koszt 240 zł .
- nowe zawieszenie + wymiana klockow + naprawa lewego tylnego reflektora bo nie paliło się światło. + przegląd = 1116 zl + naprawa lewego tylnego reflektora bo nie paliło się światło.
2 pozostał autoelektryk - jak miałem mustanga do jeździłem raz do Sopotu, i wszystko OK czy może ktoś polecić kogoś kto zna się na elektryce w jaguarach.
-
Mogę polecić Tobie dobrego mechanika w Częstochowie. Tez miałem problemy z elektronika (masa błędów i skrzynia w trybie awaryjnym tylko na 4 biegu i wsteczny, licznik nie działał). Byłem tez u innych mechaników ale tylko rozkładali ręce, nawet skrzynie wyciągali i badali wszystkie czujniki, . Mój jaguar był po kolizji z przodu. Gdzieś było zwarcie w układzie abs, wymienili to i po problemie. Nie pamiętam co dokładnie wymienili (coś od abesu) zapłaciłem 700zł i samochodzik chodzi już rok czasu bez problemów. Długo czekałem, bo samochodzik stał 2 tyg u mechanika, ale ważne ze został problem rozwiązany
-
Trochę przesadziłeś, facet nie jeżdzi star trekiem, żeby nikt nie umiał tego naprawć i od razu zasuwać pól polski do elektryka :o Niech wsadzi przedewszystkim komp od 2.5 i zobaczy co się będzie dziłao, gorzej i tak chyba być nie może.
-
Witam Kolegów,
Dzięki za info.
W gdańsku byłem u 3 elektryków i mechaników jeden obiecał sie podjąć wymiany pompy abs + czuniki. nastepnie serwo i pompa. Dam znać co i jak.
-
wymieniona sterownik abs , wszystko wrocilo do normy.
-
:-super :-super :-super