FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Marzec 18, 2013, 19:07:33 pm

Tytuł: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Marzec 18, 2013, 19:07:33 pm
Koledzy,

zbliża się przegląd, z olejem i filtrem nie ma problemu, ale muszę też wymienić tylne klocki hamulcowe.
Chcę kupić klocki Mintex, i przy okazji wymienić płyn hamulcowy na  MOTUL DOT 5.1, mam nadzieje że te rzeczy są ok.
Nie wiem tylko ile płynu hamulcowego mam kupić, wystarczy pół litra ?

Filtr paliwa i kabinowy wymieniłem w zeszłym roku więc chyba nie ma potrzeby aby wymieniać je w tym roku.

Jakie jeszcze płyny i oleje warto wymienić dla świętego spokoju ? Chłodniczy, w tylnym moście, wspomagania, skrzyni biegów ?

Na razie wszystko działa bez problemu, więc nie wiem czy warto.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Marzec 18, 2013, 19:30:54 pm
Klocki Mintexa - nie polecam  :-gwizd Kiedyś założyłem, bo akurat słabo z gotówką było i żałowałem przy pierwszym mocniejszym hamowaniu z dużej prędkości - klocki prawie się zapaliły,kupa dymu, smród itp. Teraz mam EBC Green stuff i nie straszne im mocne hamowanie  :-V Płynu hamulcowego było trochę więcj niż pół litra, o ile dobrze pamiętam  :-W
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Marzec 18, 2013, 19:45:16 pm
Klocki Mintexa - nie polecam  :-gwizd Kiedyś założyłem, bo akurat słabo z gotówką było i żałowałem przy pierwszym mocniejszym hamowaniu z dużej prędkości - klocki prawie się zapaliły,kupa dymu, smród itp. Teraz mam EBC Green stuff i nie straszne im mocne hamowanie  :-V Płynu hamulcowego było trochę więcj niż pół litra, o ile dobrze pamiętam  :-W

To jakie polecasz, ty masz XJR a mój to zwykła 4.0V8, twoje EBC to chyba górna półka a mi potrzebne są dobre w rozsądnej cenie, może TRW ?
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Marzec 18, 2013, 19:50:29 pm
EBC Green to nie taka wysoka półka, ale fakt są sporo droższe niż standard. Wcześniej miałem TRW (jak kupiłem Jaga) i w sumie były na pewno lepsze niż Mintex.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekWroc w Marzec 21, 2013, 20:42:46 pm
Chcę kupić klocki Mintex, i przy okazji wymienić płyn hamulcowy na  MOTUL DOT 5.1, mam nadzieje że te rzeczy są ok.
a po co ? do twojego auta wlewa sie DOT 4 , 1 litr wystarczy na wymiane
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Marzec 26, 2013, 11:43:44 am
Dot 4.0 jest wymagany 5.1 nie zaszkodzi, przewyższa właściwości poprzedniego, ale auto lepiej hamowało nie będzie.  ;D
Mintex odpuść szkoda na to pieniędzy. Piszczą, dymią, są dość twarde i całkiem dobrze hamują. TRW wystarczy. Przy EBC greenach odczujesz różnice, ale żeby była ona diametralna, to przydałoby się wymienić też tarcze. To tylna oś, więc według mnie szkoda pieniędzy na EBC. Mam do Ciebie pytanie. Jak i gdzie mogę się dostać do filtra kabinowego w x308?  ??????
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: Krzysio7890 w Marzec 26, 2013, 16:20:38 pm
Czy x308 posiada w ogóle filtr kabinowy? U mnie nie ma. Z tego co wiem to chyba występował jako opcja albo w modelach z ostatniej produkcji.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Marzec 26, 2013, 16:35:22 pm
Czy x308 posiada w ogóle filtr kabinowy? U mnie nie ma. Z tego co wiem to chyba występował jako opcja albo w modelach z ostatniej produkcji.

Nie ma, pomyliłem z filtrem powietrza.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekWroc w Marzec 27, 2013, 19:01:38 pm
Dot 4.0 jest wymagany 5.1 nie zaszkodzi
zaszkodzi.... portfelowi  ;D
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Marzec 27, 2013, 19:22:38 pm
Klocki TRW i płyn hamulcowy DOT4 już kupiłem, olej Motul i filtr MANN odbiorę jak będę w Białymstoku ( lokalny patriotyzm ).

Czekam już tylko na tuleje i umawiam się na przegląd, a swoją drogą ceny tulei w ASO na Waszyngtona niewiele wyższa niż w
" innych " sklepach, tylko dlaczego nie ma ich na miejscu a muszę czekać 7 dni ?
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Kwiecień 05, 2014, 22:32:21 pm
Czy x308 posiada w ogóle filtr kabinowy? U mnie nie ma. Z tego co wiem to chyba występował jako opcja albo w modelach z ostatniej produkcji.

Nie ma, pomyliłem z filtrem powietrza.

A jednak mój ma, przekonałem się o tym na przeglądzie w 3 roku użytkowania auta.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: p123 w Kwiecień 06, 2014, 07:35:48 am
A gdzie go ewentualnie szukać ?
Piotr
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: jazabek wac³aw w Kwiecień 06, 2014, 09:46:27 am
To była opcja, podobno nie tania i niewiele modeli to ma.

Jak zdemontujesz przednią wycieraczkę i listwę pod szybą przednia to mam je można znaleźć, o ile dobrze pamiętam 4 filtry.
 
Tak na marginesie sporo syfu mi się tam nazbierało, po czyszczeniu filtrów i przeglądzie klimatyzacji problemów z wilgocią we wnętrzu już mam nadziej nie będzie.
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: p123 w Kwiecień 06, 2014, 16:12:57 pm
No to muszę tam rzucić okiem. W aucie śmierdzi mi starzyzną. Odgrzybiałem już chemicznie klimę i niewiele to dało, w tygodniu wypiorę dywany może to one ...
Piotr
Tytuł: Odp: X308 4.0V8 Przegląd i wymiana klocków, jaki płyn ?
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Kwiecień 06, 2014, 19:36:03 pm
W XJ40, X300 i tak samo X308 jest coś co można nazwać filtrem kabinowym. Trzeba zdjąć ramie wycieraczki, plastikowe podszybie i wtedy jest do nich dostęp. Na pewno nie zaszkodzi je wyjąć, przedmuchać, wyczyścić itp.