FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jacekXJ6 w Marzec 10, 2013, 12:27:41 pm
-
witam . W listopadzie kupiłem jaguara xj6 3.2 sport z 1995 roku , problem tkwi w tym że włączając zapłon zapalają się wszystkie kontrolki i gasną, zostaje tylko ładowanie i chek enigme, zegar od cisnienia oleju od razu skacze na 4 i nie świeci kontrolka od cisnienia oleju. Po odpaleniu silnika wszystko gaśnie a zegar od oleju jak pokazywał na włączonym zapłonie tak pokazuje i na odpalonym silniku.( Smarowanie to na pewno ma bo od listopada to bym już go zatarł) Kupując go nie zwróciłem na to uwagi myslalem że na włączonym zapłonie to pokazuje stan oleju w silniku. Przez przypadek wpadłem na filmik na yutube, i pokazane było jak klient odpala jaga, po włączeniu zapłonu zegar cisnienia oleju pokazuje mu zero ipali sie kontrolka od oleju,po od paleniu gasnie a zegar pokazuje cisnienie oleju. Myślę że tak powinno być, więc może ktoś powie mi co może być mojemu kocurowi???????? Z góry dziękuje
-
Witaj!
Sprawdź szybko ciśnienie oleju w kocie, bo jeśli po włączeniu stacyjki w pozycji zapłonu przed odpaleniem silnika już zegar pokazuje ciśnienie oleju to znaczy, że jest zrobiona machlojka, a mianowicie pamiętam, że tak robili handlarze mercedesów, że silnik był już wyjechany(a można to poznamć właśnie po kiepskim ciśnieniu oleju) a oni robili zwarcie na zegarach, żeby pokazywał dobre ciśnienie oleju i tam również przed odpaleniem silnika kontrolka od ciśnienia oleju stała już we właściwym miejscu :).
Jeżeli masz podobnie w kocie to może być przyczyna palącej się kontrolki od ciśnienia oleju. ciśnienie może być prawie zerowe, a silnik ci się nie zatrze bo jednak chociaż pół bara ale zawsze coś bedzie krążyć po sliniku. Lecz na dłuższą metę może szlak go trafić.
-
Kolego ciśnienie masz zapewne dobre, na pewno byś zauważył jak by było coś nie tak. Handlarz zrobił prawdopodobnie na czujniku jakąś zworkę po to żeby nie pokazało że jest uwalony czujnik oleju, ( bardzo nagminny problem). Ja kupując swoje Jaguary miałem w obu uwalony czujnik. W Daimlerze miałem właśnie zrobioną tz. zworkę , po założeniu nowego czujnika wszystko jest w porządku . Jak musiał by być ten silnik eksploatowany żeby nie miał ciśnienia oleju ?????????? tak więc luzik , zamów nowy czujnik i po sprawie. Nie ma co od razu koledzy zakładać że się wydążyło najgorsze i doprowadzać tym kolegów do palpitacji serca. ;D ;D ;D ;D
-
SERCE MAM SŁABE nie straszcie :-nie
Połączono
chciał bym dodac jeszcze ze oleje wymieniłem zaraz jak go kupilem. Do dzis nie wziął ani grama, miałem problem z odpalaniem ale padł czujnik połozenia wału. Po założeniu nowego kocur miałczy na dotyk zimny jak i rozgrzany nawet dyma nie pusci
-
Pewnie byś chciał zapewnienia na 100% że to czujnik ale tak się nie da , moim zdaniem na 99% jest to czujnik, teraz masz zrobiona zworkę .
-
podobno ma dwa czujniki od zegara i kontrolki , jak tak to który? I gdzie on sie znajduje?
-
Podepnę się pod temat z małym pytaniem :
Czy X300 ma przetwornik ciśnienia, czy tylko czujnik "on/off" ?
Zastanawia mnie brak wahań wskazówki i różnic między
zimnym, ciepłym olejem i zależności od obrotów.
-
witam w moim kocie cisnienie oleju spada czasem na czerwone pole a potem na 4.5 skacze autko to sovereing 3,6 1998r czy moze to byc z przyczyny czujnika bo slyszalem ze te czujniki maja taka wade pozdrawiam
-
Pokazuje tylko, czy jest ciśnienie, a nie jego wartość.
-
Pokazuje tylko, czy jest ciśnienie, a nie jego wartość.
Dzięki za wyjaśnienie :)
Czyli wskaźnik działa jak magnetyzer, dodając 5 KM :) :)
Dodano :
Gdyby ktoś zastanawiał się nad opcją doposażenia kota w prawdziwy wskaźnik :
http://jimbutterworth.co.uk/8instruments.htm (http://jimbutterworth.co.uk/8instruments.htm)