FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Jack XJ40 w Marzec 06, 2013, 14:56:10 pm
-
Witam, mam pytanko wczoraj odpaliłem po długiej przerwie było Ok. za pierwszym razem dzisiaj już mi nie zapalił tak jakby blokował alarm? pompki paliwa na wlączonym zapłonie tez nie słychac proszę o jakieś sugestie od czego zacząc szukanie przyczyny? :-hehe nie gaśnie tez kontrolka od skrzyni pierwsza na górze na d piorunem ale to chyba nie przyczyna auto XJ 40 z 94
-
Nie podałeś jeszcze silnika , a to również ma znaczenie .
-
silnik 4 litrowy
-
No , to skoro ci się świeci kontrolka skrzyni i nie gaśnie , to wina leży po stronie skrzyni , bo wersja z 4 L silnikiem mają już płyte sterujacą , która czasami nawala i wtedy skrzynia albo szarpie , albo zapala sie kontrolka skrzyni która mówi o jej uszkodzeniu/awarii . Najprawdopodobniej dlatego samochód nie chce zapalić , bo komputer skrzyni na to nie zezwala . Sprawdź jeszcze błędy poprzez wciśnięcie przycisku VCM na klawiaturce komputera pokładowego , wtedy dowiesz sie dokładnie co kotu dolega .
-
Jutro zobaczę teraz już za późno a swoją drogą to aż tak rozwinięta elektronika że skrzynia blokuje silnik? rzeczywiście ze dwa razy mi wcześniej szarpnął czy w razie co da się to jakoś ominąc?
-
Jaguar XJ40 to tylko pozornie stary samochód , ba tyle samo elektroniki co współczesne auta i w dodatku czesto cieżko zlokalizowac usterke jesli komp pokładowy nie wyświetla błędów albo kontrolki sie nie zapalą . W twoim przypadku raczej to wina skrzyni , zwłaszcza że jest to skrzynia sterowana przez płyte sterujacą . Na forum było juz kilka zakładnych tematów odnosnie tego automatu sterowanego przez płyte sterującą , jak auto nagle zaczyna szarpać , nawet po wymianie oleju na nowy , to zazwyczaj wina płyty , chcociaz moze i skrzynia sie konczyc , ale jesli to stanie sie nagle , to wtedy na bank płyta sterująca .
-
teraz zastanawiam się czy jej nie pomogłem wkręcając ją kilkakrotnie na wysokie obroty w pozycji park a nie neutral?
-
Park od neutral różni się tylko tym, że w tej pierwszej pozycji zapadka blokuje wałek zdawczy.
Wracając do sedna sprawy, to może opisz bliżej o co chodzi z tą "blokadą zapłonu" ? W ogóle nie chce kręcić, czy kręci i nie zapala ? Łapie, chociaż próbuje zapalić ?
-
kręci ale nie zapala pierwsze kręcenie dawało pozory jak by w cylindrach coś wybuchało a kolejne to już głuche szlifowanie
-
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Może jest zasyfiony i nie łapie sygnałów.
-
czujnik chętnie sprawdze tylko jeszcze potrzebna mi podpowiedz gdzie szukac?
-
Na kole pasowym.
-
miałem identyczne problemy z bmw e32. kontrolka skrzyni gasnie dopiero po odpaleniu silnika. a przynajmniej u mnie. mam tez ten sam silnik tak wiec i skrzynie.. do czego zmierzam. Auto nie odpali jesli nie jest na P lub N. wiec moze cos sie stało z selektorem... nastepnie co sie domyslam to niefabrycznie zamontowany alarm. często śniedzieją połączenia i stad takie cuda jak w bmw miałem. przewaznie te alarmy odcinają cewke zapłonową. wiec rozejrzyj sie tam. znajduje sie ona blisko kopułki rozdzielacza wysokiego napiecia. powinien isc do niej podwójny przewód. wystarczy zmostkowac... chyba ze nie masz alarmu... :-gwizd
-
Alarm jest fabryczny wtykany przy stacyjce dający chwile na zapalenie później wlącza sie dzwięk po którym auta sie nie odpali i własnie on tak sie zachowuje jak by miał odcięty zapłon na VCM jedyna info FAO przy dzisiejszym uruchamianiu dawał nikłe oznaki w cylindry ale później już tylko szlifowanie
-
uuu.. to tam bym szukał przyczyny a nie w automacie. na dobry poczatek sprawdz czy jest iskta... nastepnie czy "cykają" wtryski... jesli te dwie rzeczy beda to znaczy ze odcieta jest pompka:/
-
Dziękuje za wszystkie wskazówki muszę z nim zawalczyc trochę to potrwa ale jak tylko coś się dowiem to napisze oby ten temat skończył się pomyslnie
połączono
sprawdziłem jeszcze czujnik położenia wału sprawdziłem też iskrę, iskra jest także wygląda na to że nie dostaje paliwa zastanawiam się gdzie odcina dopływ benzyny procesor od gazu sekwencyjnego [na razie nie mam butli} żeby go tymczasowo ominąc bo w dalszym ciągu nie pracuje pompka i głucho na wtryskach czy te auta miały jakiś immobiliser?który odcina paliwo
-
Sprawdź czy do pompki dochodzi napięcie , ale tu potrzebujesz drugiej osoby, może byc uszkodzona pompa lub przekaźnik pompy paliwa , u mnie znajduje się w głebi kufra z prawej strony.
-
Do pompki dałem osobne zasilanie to tez nie pomogło musi go jeszcze coś blokowac świece suche ewidetnie nie dostaje paliwa
-
witam mam ten sam problem auto dzilalo bez problemu zima czy lato az do momentu gdy byl rozbierany caly srodek auta . spawanie podlogi i wstawiane progow mechanik poskladal wszystko auto palilo ,dzi mialem auto odebrac i odpalilem auto chwile chodzilo i zgasl. myslalem ze paliwa niema wlalem 10 litrow i nic .Myslaem ze sie zapowietrzył ale okazalo sie ze nie podaje paliwa na listwe bo sucho ,pompa milczy a kotek nie odpala moze ktos mi pomorze . jaguar xj40 4.0 litra 90 rok
-
Po wielu trudach okazało się że sterownik od gazu(zamoczony) mieszał w kompie i stąd te problemy sam na to bym nie wpadł pomógł zawodowy elektryk samochodowy :-thank