FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wolfrace w Luty 21, 2013, 17:12:00 pm
-
Potrzebuje informacji, mniej wiecej co ile trzeba wymienić amortyzatory? Jeżdże kotkiem już prawie 3 lata narazie wszystko gra ale myśle o ewentualnej wymianie pomału. Jakimi ewntualnie firmami mam sie kierować by mieć amorki z górnej półki i na długo?
-
Amorki wymieniasz wtedy kiedy na stacji diagnostycznej wyjdzie ci że ich żywot dobiegł konca ( sprawność 15% ) niekoniecznie musisz to odczuć podcza jazdy , tyle na temat kiedy trzeba wymienić , bo głównie zalezy od tego gdzie i jak jeździsz , jak jeździsz po dziurach to padną szybko , a jak głównie po drogach nowych i bez wiekszych dziur , to wtedy zawieszenie wytrzyma dłużej . A co do firmy to ja moge polecić KYB ( kayab ) , mam takie założone i dobrze sobie radzą , aczkolwiek nic oryginału nie zastapi ( ale ceny czasami odstraszają).
-
Nie chce zapeszać ale w moim XJ z 1985 (przebieg 135000 km)podczas próby amortyzatorów wszystkie koła miały sprawność 75-80% a wyglądają na fabryczne i co ciekawsze ich sprawność była zbliżona do sprawności amortyzatorów w XF (2009 rok przebieg 40 000 km).
Jeżeli przy konstruowaniu Twoich amortyzatorów spece od postarzania produktów byli na wakacjach to jest szansa że te amortyzatory posłużą Ci jeszcze długo.
-
To tak samo jak i umnie z przodu amorki sa stare ( chyba nawet oryginalne ) i spręzyny równiez i mam około 70% sprawności z przody , ale z tyłu przed wymianą miałem jedynie 46% , może dlatego że mam dodatkowe 50 KG ( instalacja gazowa ) i to spowodowało zbyt duze obciążenie tylnej osi i dlatego szybciej padły . A jak na taki rocznik to masz bardzo niski przebieg , ciekawe czy jest oryginalny :-chyt .
-
A jak na taki rocznik to masz bardzo niski przebieg , ciekawe czy jest oryginalny :-chyt .
Tego nie wie nikt, ale patrząc na stan samochodu i dokumenty to myślę że przebieg jest oryginalny.
-
Wszystko zależy od jakości ja mam 218000 butla z tyłu i jest oki ponad 70% wszędzie.
2 lata temu zmienialiśmy u kumpla tylne w BMW 520 E34 88r trzymały do końca (lpg) tyle że ząb czasu zrobił swoje i były zbyt zardzewiałe.
Oryginał to oryginał
-
No ja mam samochód z instalacja gazową w 2004 założoną , ma juz ponad 400000 przebiegu ;D i moze dlatego juz amorki z tyłu padłu , a gaz był załozony przy przebiegu 147000 i nadal instalacja sie świetnie spisuje ;D , tylko w 2014 bede musiał butle wymienić , bo sie homologacja konczy na obecną ;D . A jakby ktos myslał ze ten mój jag to juz szrot , to nic bardziej mylnego , jak fabrycznie ma 204 KM , to w tym roku na hamowni wyszło mi 201 KM , czyli silnik jest zdrowy po tylu latach na gazie .
-
U mnie przez 3 lata na diagnostyce sprawność amortyzatorów była powyżej 85%, a w listopadzie wyszło poniżej 30% na przedniej osi :/
-
Czy ktoś ma schemat zawieszenia do s typa?
-
http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/TG%20S_Type.pdf (http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/TG%20S_Type.pdf) od strony 51 jest o zawieszeniu może sie przyda.
-
:-thank :-thank :-thank
-
Czyli przyda sie ;)
-
mm wezme sobie to do serca i narazie powstrzymam sie od wymiany puki cos nie siadzie. Bede musial na stacje sie przejechac i sprawdzic procentowy stan by miec pewnosc. Kotkowi niebawem 10 strzeli a nie znam historii zawieszenia wlasnie, a nie chcialbym by cos sie zaczelo dziac nie wpore :)
-
jak badacie sprawnośc amorów, to auto nie może być z mrozu i powinno przedtem przejechać pewien dystans , aby amory były rozgrzane...no i gumy powinny mieć zalecane ciśnienie...Mój 12-latek ma oryginalne amory i sprawnośc 75%...czyli jak nowe.
-
Czyli przyda sie ;)
Oczywiście że się przydało
Wyjaśniłeś mi obrazkowo...że mam inne zawieszenie.