FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Force w Luty 15, 2013, 12:40:30 pm
-
Witam. Mam problem z elektryką auta i nie chce mi odpalić silnik. Jak mam wpakować auto na lawetę skoro przy nieodpalonym silniku nie idzie przesunąć skrzyni (automat) z P na N??
Ma ktoś jakieś porady jak to zrobić? Akumulator jest podłączony i działa ale nie działa zapłon z przyczyny błędu komputera. Chce auto przewieść lawetą tylko, że na pozycji P w skrzyni zablokowane są koła??
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Jak masz automat , to nie jest mozliwe zebyś miał na N blokade ( blokada jest tylko na P , poto zeby niemusieć recznego używać ) skoro działa ci aku , to musi przełaczać na luz , bo pozycja N własnie poto jest zrobiona aby można było cholowac zepsuty automat ( z predkościa niewiekszą jak 30 km/h i z przerwami zeby olej mógł ostygnąć w skrzyni ) . Włącz zapłon , wcisnij pedał hamulca i spróbuj przesunąć lewarek na N , moze troche ciężej iść , bo skrzynia nie jest na obrotach , ale powinnien bez problemu wejść luz . Ostatnio jeden kolega z formu wciagał swojego XJ Executive na lawete i miał bład silnika , wziął na N i pchał go do lawety , potem na hak i go bez problemu wciągną . Jak nie bedziesz mugł wogule ruszyć lewarkiem to musisz miec cos w skrzyni uszkodzone . Powodzenia :)
-
Jak masz automat , to nie jest mozliwe zebyś miał na N blokade ( blokada jest tylko na P , poto zeby niemusieć recznego używać )
Gdzie wyczytałeś że ma blokadę na N ?
Wciśnij pedał hamulca i przełącz z P na N :P
-
Oczywiście chodziło o zmianę z P -----> N
Co już mi się udało. Trzeba zdjąć obudowy skrzyni i ramkę paneli, odkręcić kilka śrubek tak aby unieść czarną ramkę z literkami PND przy dźwigni i od strony kierowcy małym śrubokrętem przytrzymać takie coś. Wtedy można zmienić położenie bez włączenia silnika.
Teraz mam za to drugi problem.
Ręczny jest zaciągnięty i nie mogę go zwolnić, bo?? Bo silnik nie jest włączony. Już nigdy nie kupie sobie auta z takimi elektrycznymi gównami.
Wie ktoś co poradzić bez podłączania się do silniczków ręcznego "na krótko"??
-
Teraz mam za to drugi problem.
Ręczny jest zaciągnięty i nie mogę go zwolnić, bo?? Bo silnik nie jest włączony. Już nigdy nie kupie sobie auta z takimi elektrycznymi gównami.
Wie ktoś co poradzić bez podłączania się do silniczków ręcznego "na krótko"??
A możesz zwolnić ręczny jak masz włączony zapłon (tj. II)? Jeśli tak to spróbuj tak:
1. włącz zapłon
2. zwolnij ręczny - przycisk w dół
3. ponownie wciśnij ręczny w dół i przytrzymaj
4. dalej przytrzymując ręczny w dół przełącz stacyjkę na 0 wyjmij kluczyk.
5. trzymaj klucz przy sobie, gdzieś było na forum, że jak zostawisz bez ręcznego, to auto potrafi samo się zamknąć ... z kluczykiem w środku...
Powodzenia i cierpliowści :-super
-
BlackV6 z tym neutralem to troche źle napisałem , bo chodziło mi oto , ze jak niepracuje silnik , to powinno sie dać bez problemu móc ruszac lewarkiem bez żadnych oporów . :-wstyd
-
'''Już nigdy nie kupie sobie auta z takimi elektrycznymi gównami.''''
Ja miałem taką skrzynię i nie narzekałem, może kupiłes minę i stąd frustracja...
-
Nie, nie... auto mam 3 lata i ogólnie jestem zadowolony ale takie pierdoły potrafią wkurzać. Nie da się też zaprzeczyć, że każda elektroniczna rzecz w aucie to utrapienie bo jak się popsuje to kaplica. Mechaniczna też się może popsuć jednak łatwiej ją naprawić lub obejść problem
Co do sposobu z ręcznym, czy pisząc zapłon masz na myśli odpalenie?? Jeśli tak to nie da rady. Pokazuje się błąd DCS( czy coś takiego) a gratis błąd skrzyni i AB
Generalnie prąd w aucie jest, radio działa, lampki tez, nawiew chodzi, komputer też bo dziarsko pokazuje błędy, za to ni cholery nie chce odpalić( rozrusznik się nie włącza) a jakakolwiek próba zmiany pozycji przycisku hamulca ręcznego NIE DAJE żadnego efektu. Powinno być słychać silniczek ale nie ma ŻADNEJ reakcji.