FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: krzysparco w Luty 03, 2013, 22:26:44 pm
-
Witam mam problem z moim Jagusiem tzn na zimnym silniku jest dosyc bardzo wyczuwalny wypadajacy zaplon widac to na obrotomierzu i drganie auta w chwili wypdaniecia oraz slychac w wydechu :) Auto na razie nie ma instalacji LPG
Mysle zacząć od sprawdzenia świec w jakim są stanie, cewki nie wiem jak sprawdzic. Co jeszcze moze byc przyczyna??
Dzieki za pomoc
ok juz dodaje dokladnie nie wiem jaka moc ale XJ EXECUTIVE 4.0 r6 97r polski salon
-
podaj najpierw dokladnie jakie masz auto silnik itp bo nikt nie bedzie z fusow wrozyl
-
Sprawdzenie cewek i świec to dobry kierunek. Jeśli podłączysz samochód pod kompa, to powinno Ci pokazać, na którym cylindrze masz problem z zapłonem. :-V
-
nie mam za bardzo gdzie do kompa podlaczyc ale poszukam najpierw swiece
-
Witam świece wymienione auto chodzi zupelnie inaczej jednak zaplaon nadla delitanie wypada od czasu do czasu. Jak sprawdzic cewki w jaki sposób??
-
Tak łatwo ich nie sprawdzisz... Są to cewki dwuprzewodowe, więc i na kompie nic pewnie nie pokaże. Ogólnie możesz wykręcić cewki i świece, (łatwiej będzie po prostu kręcić odprężonym silnikiem niż wyjmować po jednej cewce i sprawdzać na odpalonym, kulejącym silniku), Do sprawdzanej cewki wkładasz świecę, dotykasz nią do metalowej części silnika i ktoś w tym momencie kręci silnikiem. Obserwujesz przeskakującą iskrę, czy w którymś momencie nie przerywa. Niestety zauważysz braki tylko w przypadku rzeczywiście mocno padniętej cewki. Ogólnie do cewek trzeba mieć specjalne stanowisko badawcze...
-
Dzieki za podpowiedz czyli na kompa nie ma co jechac nawet??
-
Najlepiej sprawdzić wykręcając świece i oceniając ich stan. Tam gdzie wypada zapłon świeca będzie miała inny wygląd. Ale jak ci padają już pierwsze cewki to najlepiej jest wymienić komplet aby nie mieć za chwilę problemu z kolejnymi cewkami. Cewki dwuprzewodowe można też sprawdzić miernikiem (omomierzem) ale trzeba znać wartości tych cewek aby określić ich stan. Za wypadanie zapłonu może odpowiadać też uszkodzony czujnik położenia wału.
-
I oczywiście popatrzeć, czy plastik cewki nie jest spękany... U mnie były właśnie popękane dość mocno, po zaspawaniu pęknięć było o niebo lepiej - musiały być jakieś przebicia do metalowej pokrywy zaworów.
-
W razie wymiany cewek to jaki to koszt?? I jechac na kompa sprawdzac czy nie??
-
Oryginał 170 funtów, zamiennik 75. Cena za sztukę razy kurs z dnia.
Chińszczyznę możesz kupić po około 150zł, ale już po miesiącu może paść.
-
a uzywka??
-
Z używką to możesz pojeździć parę lat jak i parę dni. :-bry
-
to to wiem ale bedzie jak cos szukal pewnej uzywki wole uzywke ori niz podrobke :)
-
Przy zakupie auta nie brałeś pod uwagę ceny części? Weź pod uwagę to, że te auta mają 16-19lat i przebiegi przekraczające 200.000km. Jaguar zalecał wymianę cewek po 160.000km, a mało kto to robi(ł). Każdy jeździ aż padnie.
-
Co takiego złego Choina napisał ?
-
Jak będziesz oszczędzał to daleko nie zajdziesz. A koszty mogą się wtedy zemścić i to boleśnie. Już nie raz przerabiałem ten fakt u klientów. "Kup pan używkę bo taniej i tylko wymień tę która padła" a po niedługim czasie wracają bo znowu ta sama awaria i jeszcze mają pretensje do mnie że im szmelc wcisnąłem.
-
Co tu się dzieje ja się pytam?
Nie umiecie rozmawiać jak ludzie?
Temat sprzątam a każdy kolejny post nie na temat skończy się urlopem.
I podkreślam że tyczy sie to wszystkich!!!
-
kolego cobi jak chcesz mi skracać moje posty i sam decydować o tym co może ktoś napisać to możesz od razu wysłać mnie na urlop. Cenzura już dawno minęła razem z komuną
-
Kolego zapek tylko że to nie ja skracałem posty i je edytowałem.
Więc zanim cos napiszesz to zapoznaj sie co kto zrobił.
-
Temat sprzątam a każdy kolejny post nie na temat skończy się urlopem.
I podkreślam że tyczy sie to wszystkich!!!
To ja już nie wiem o co i do kogo można mieć pretensje , wiem że cenzurę mamy za sobą i trzeba wszystko robić żeby nie wróciła.
-
Posprzątałem to co było skasowane i były powstawiane kropki.
Jeszcze coś?
-
Posprzątałem to co było skasowane i były powstawiane kropki.
Jeszcze coś?
I bardzo dobrze, nie wiem po co było kilka postów z kropkami, ludzie robią śmietnik na forum.
Jak ktoś usłyszy coś nie po swojej myśli to od razu się obraża, Choina bardzo dobrze napisał, trzeba czasu aby to zrozumieć.
-
Odpowiedzi na tym forum nie dostałem wiec jak zwykle musze sie zwrocic do normalnych ludzi z 7er tam nie każdy się tak wywyższa!!!
-
Kolego, to są rady oparte na doświadczeniu, ja na też się nauczyłem na własnych błędach, kup używki ale jak się okaże że za 2 miesiące bedzie ten sam problem to nie miej pretensji, powodzenia
-
Wiem przeciez ze tak moze byc i pretensje wtedy tylko do siebie bede mial jak cos. Bo po to sa czesci uzywane w sprzedazy zeby ktos je kupowal :)
-
Odpowiedzi na tym forum nie dostałem wiec jak zwykle musze sie zwrocic do normalnych ludzi z 7er tam nie każdy się tak wywyższa!!!
??????????????????????????????
Kolego, czy Ty czasem nie przeginasz...? Nie dostałeś odpowiedzi?? A to co!?:
Tak łatwo ich nie sprawdzisz... Są to cewki dwuprzewodowe, więc i na kompie nic pewnie nie pokaże. Ogólnie możesz wykręcić cewki i świece, (łatwiej będzie po prostu kręcić odprężonym silnikiem niż wyjmować po jednej cewce i sprawdzać na odpalonym, kulejącym silniku), Do sprawdzanej cewki wkładasz świecę, dotykasz nią do metalowej części silnika i ktoś w tym momencie kręci silnikiem. Obserwujesz przeskakującą iskrę, czy w którymś momencie nie przerywa. Niestety zauważysz braki tylko w przypadku rzeczywiście mocno padniętej cewki. Ogólnie do cewek trzeba mieć specjalne stanowisko badawcze...
Najlepiej sprawdzić wykręcając świece i oceniając ich stan. Tam gdzie wypada zapłon świeca będzie miała inny wygląd. Ale jak ci padają już pierwsze cewki to najlepiej jest wymienić komplet aby nie mieć za chwilę problemu z kolejnymi cewkami. Cewki dwuprzewodowe można też sprawdzić miernikiem (omomierzem) ale trzeba znać wartości tych cewek aby określić ich stan. Za wypadanie zapłonu może odpowiadać też uszkodzony czujnik położenia wału.
I oczywiście popatrzeć, czy plastik cewki nie jest spękany... U mnie były właśnie popękane dość mocno, po zaspawaniu pęknięć było o niebo lepiej - musiały być jakieś przebicia do metalowej pokrywy zaworów.
Oryginał 170 funtów, zamiennik 75. Cena za sztukę razy kurs z dnia.
Chińszczyznę możesz kupić po około 150zł, ale już po miesiącu może paść.
Jedyne, czego nikt wprost nie napisał, to koszt używanej cewki - ale to każdy może sobie sprawdzić na Allegro, nie sądzisz...?
Dostajesz kilka odpowiedzi na temat, a potem piszesz że "jak zwykle" musisz się pytać na innym forum... To czego jeszcze tu oczekujesz - że ktoś to za Ciebie naprawi...? ?????? Trochę mniej pretensji do innych, a więcej wdzięczności za chęć pomocy :-chyt
-
Sory lysy moze zle sie okreslilem dostelem w miare pomoc :)
-
Nooo... :-gwizd :-V
-
Witam bylem dzis na kompie i wyszedl w aucie jeden blad P1621 ?? Co to jest??
-
P1621 - Jaguar
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Engine control module (ECM)
Cause
ECM
-
Opcja szukaj i nie raz był ten błąd opisywany
P1621 - Engine control module engine immobilization input circuit malfunction
-
a na polski i wytlumaczyc sie nie da? bede wdzieczny ...
-
Opcja szukaj i nie raz był ten błąd opisywany
P1621 - Engine control module engine immobilization input circuit malfunction
Na polski to bedzie
P1621 - Moduł sterowania silnikiem , unieruchomienie silnika , awaria obwodu wejściowego
-
Czyli co mam zrobic bo po wykasowaniu bledu silnik chodzi juz OK
-
Ale czy po wykasowaniu błedy powraca on znowu ? , czy jak narazie nic już sie złego nie dziaje . Problem z tym błędem był baaaaaaaardzo szeroko na forum opisany , ja sam znalazłem 3 posty i tam jest podane tyle możliwości co mogło paść , że jak sie czyta to człowiek juz niewie czasami co mogło u niego siąść :-nuts a oto i linki
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,19090.15.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,19090.15.html)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,20197.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,20197.0.html)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16207.15.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16207.15.html)
Może jak przeczytasz te posty to nieco ci pomoze w dojściu co powoduje u ciebie ten błąd . Powodzenia :-V
-
Dziekie i pozdrawiam