FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: sentralix w Styczeń 09, 2009, 21:50:13 pm
-
Proszę o wasze opinie - odczucia co do jazdy z automatem. Dotychczas jeździłem paroma samochodami z automatyczną skrzynią, ale nigdy w połączeniu z silnikiem o 300KM.
O co mi chodzi - mam takie wrażenie że w trakcie hamowania, silnik nada"pcha" samochód, jest to zwłaszcza odczuwalne na śliskiej nawierzchni w końcowej fazie hamowania. Przy wrzuceniu w trakcie hamowania "N" hamowanie przebiega zupełnie normalnie.
Czy ten efekt "pchania" to skutek dużego momentu obrotowego, czy coś jest nie tak ze skrzynią?
-
Przecież gdy nie dotykasz gazu silnik niema 300 koni. Albo jak zatrzymać samochód który ma 500 koni.Coś jest nie tak.
-
Hi,
tak nie powinno sie dziac, moze masz za duze wolne obroty? tylko to przychodzi mi do glowy. Oczywiscie jezeli cala reszta jet Ok
poz adams
-
kotek to XJ81 V12 6.0 z 93r. a o sobie, hmm. a o co konkretnie pytasz?
To zjawisko jest najbardziej odczuwalne na śliskim - śnieg, lód. Wtedy w końcowej fazie hamowania ABS "szaleje" i droga hamowania się wydłuża. Jak wrzucę N, to zatrzyma się na krótszym dystansie i ABS tak nie szaleje.
Wolne obroty po rozgrzaniu to jakieś 700.
Poza tym moim spostrzeżeniem to absolutnie nie mam zastrzeżeń do skrzyni, przełącza praktycznie niezauważalnie, bez szarpania, itp.
Co do mocy, to oczywiście na wolnych obrotach nie ma 300KM, ale skoro moment maks. to ok. 450Nm przy 3750 obr. to i zapewne na wolnych obrotach ma jakieś 200Nm...
-
A opony to Ty masz zimowe?
-
NIE
-
Chowaj kocura pod pierzynę bo źle się skończy.A jeśli to ten z Gnezna który na otomoto miał zdjęcia na parkingu brukowanego kostką to by szkoda było.Oblizywałem się na niego trochę tylko już mam dwa.
-
to dokładnie ten i teraz stoi pod pierzynką. Ale jak go brałem to akurat śniegiem u nas przysypało i właśnie takie miałem rozterki.
A takie pytanko: czy chwilowe zużycie paliwa przy jezdzie na D ale bez gazu powinno byc wyższe od 0? Kotek na pewno pokazywal wiecej niż 0 choć teraz nie mogę sobie przypomniec ile konkretnie.
A na codzien jezdze Vectra rowniez w automacie i tam komp pokazuje 0.
-
Wiosną Ci sprawdzę!Jak jest u Mnie.
-
Gratuluje kota jest naprawdę ekstra.
-
Radzio - nie za bardzo kumam Twój wywód.
Mi chodzi o ustalenie czy jak jadę bez gazu na D to być może z jakiejś przyczyny silnik ciągnie.
Porównuje to do innego samochodu (również automat) którym jeżdże i tam wyraźnie czuć hamowanie silnikiem jeśli się odpuszcza gaz no i komputer w takim momencie pokazuje chwilowe zużycie 0.
Więc jeśli w innych Jagach przy jeździe bez gazu na D komp pokazuje zużycie chwilowe 0, a u mnie coś tam, to znaczy że mam szukać problemu może w sterowniu gazem...
-
na postoju tez mam 199
-
Zawsze jeśli prędkość jest większa niż 11km/h musi być odczuwalne hamowanie silnikiem.
-
Na moje zamiast cieszyć się Kotkiem wyszukujecie sobie problemy :-tylko
-
u mnie na D z hamulcem też 199 - to normalne, ale oczywiście nie jest prawdą - nasze koty chcą nas tak straszyć, żeby wciskać gaz a nie hamulec - ona chcą jeździć a nie stać....... ;)
skrzynia rzeczywiście hamuje na D, i u mnie też wskazuje 0 po zdjęciu nogi z gazu.....ale ostatnio częściej pojawia się 5 i czuje jakby nie hamowała...... :P
-
Jak masz skrzynię na "D" to właściwie nie czujesz hamowania silnikiem tylko tak jakbyś miał wrzucony luz. Inaczej jest na niższych biegach. Zablokuj na 3 lub nawet 2 i będziesz widział czy też ciągnie przy hamowaniu.
Możesz też odnosić tylko subiektywne wrażenie przeciwdziałania hamowaniu. Jag to ciężkie auto i na śliskim bez zimówek jest bardzo trudny w opanowaniu. Ja też jeżdżąc przez ostatnie dwa tygodnie, często po dotarciu do celu mówię sobie cały spocony UFFFFFFFFFFFF! udało się :-super .
A co do wskazań chwilowego zużycia na stojącym aucie to u mnie pokazuje 199l.
Ps. Sentralix - zajrzyj na priv.
-
...u mnie na postoju też wskazuje 199l,a co do tych nie spadających obrotów to spróbuj przesmarować cięgno przy przepustnicy i ten kawalek linki bo może się przycina---u mnie tak było ,ale jak to wiadomo pogoda jest jaka jest,a koty są kapryśne--- to smarowanie u mnie pomogło!!! :-za
-
Witam , u mnie jak jade kotem i puszcze gaz to wskakuje na 0, a na postoju 199 :-V. pozdrawiam
-
Wracając do tematu hamowania silnikiem jest ono faktycznie realizowane jedynie w trybach ograniczonych (2, 3) które m.in. właśnie do tego służą (poruszanie się w cięższym terenie, jazda w górach itp.). W normalnym trybie D bardziej chyba hamują samochód opory toczenia i powietrza niż silnik ;).
Oczywiście w trybie D samochód "bez gazu" przy ruszaniu sam się toczy co jest jednym z objawów prawidłowego działania skrzyni.
Co do wskazań chwilowego spalania na postoju to TTTP (czyt. ten typ tak ma). 199 to standard, chociaż czasem pojawia się i 0. W moim przekonaniu wynika to z "softu" obsługującego i "przerabiającego" odczyty paliwa. Generalnie najgorzej jest odczytać i wyliczyć niskie przepływy (podobnie jest w przypadku domowych wodomierzy, sic!, ale mi porównanie wyszło ;) i te właśnie obarczone są zwykle największym błędem.
Wystarczy zerknąć jak sprytnie działają na "postoju" (a właściwie nie działają) wskaźniki chwilowego zużycia w samochodach innych marek. Dla przykładu Citroen wyświetla piękne "---" dopóki nie przekroczy się 30 km/h, wtedy pojawiają się wskazania.
Swoją drogą już paru osobom "opadła kopara" jak im pokazałem ile JAŚ pali na postoju ;) Heh
Pozdrawiam
-
na postoju zawsze wskaże 199 a przy hamowaniu silnikiem to zależy od prędkości z jaką sie poruszasz (czy moze biegu który jest użyty?) im wyższa prędkość/bieg tym mniejsze spalanie np. przy hamowaniu silnikiem przy prędkości powiedzmy 70 km/h komputer wskazuje 0 ale przy hamowaniu przy 20 wskaże juz parę litrów. Tak działa komputer w moich xj40 i x300
-
co do moich odczuć "ciągnięcia" lub też przeciwstawiania się hamulcom - było to spowodowane tym, że silnik nie był dogrzany i pracował na wyższych obrotach (około 1k-1,1k), więc moc była trochę większa.
Co do spalania przy jeździe bez naciśniętego gazu, komp pokazuje mi jakies 6-7l, obroty nigdy nie schodza do wolnych, pozostają na poziomie 1k. Dotyczy to również jazdy z prędkością np. 80km/h.
Na N lub P przy rozgrzanym silniku - obroty 0,8k.
-
No to wszystko jest OKi :-super