FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Dominiko19 w Styczeń 27, 2013, 19:30:23 pm
-
Witam.
Chciałem posprawdzać parę rzeczy w kocie, czasem wyskakuje mi błąd. Czy urządzenie które można zakupić na allegro nadaje się do mojego xj40 1991r?? A i może wiecie czy przy okazji też do lincoln Town Car 1996?
Ktoś już to sprawdzał do starszych aut?
-
XJ40 nie ma OBD2, żaden ELM nie działa.
-
Rozumiem, a jest jakieś urządzenie które zastępuje OBD2???
-
XJ40 odczytasz tylko starym systemem jaguarowskim PDU :-trudno
-
Ok. dzięki, myślałem, że można coś takiego kupić lub podjechać gdzieś kto ma takie urządzenie. A zadałem te pytanie ponieważ w spisie aut które obsługuje ten interfejs był również xj40 hehehe ;D
-
XJ 40 ma OBD I i można kupic do niego przejściówke na allegro , a najlepiej kupic zestaw przejsciówek , wtedy zczytasz błędy z każdego samochodu ( jakies 70-80 zł chyba zestaw przejściówek kosztuje ) taki zestaw możesz potem podłaczyc do zwykłego interfejsu diagnostycznego i do kompa przez USB , a potem programem VCDS ( dawniej VAG-COM) zczytać błedy .
-
A skąd ten program?
-
XJ 40 ma OBD
Owszem, ale OBD1, nie OBD2...
-
Czy potrzebuje czegoś takiego?
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-obd1-do-vag-vas-vcp-vcds-i2930954643.html (http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-obd1-do-vag-vas-vcp-vcds-i2930954643.html)
i dalej zwykłego interfejsu na obd2?
-
XJ 40 w zależnosci od wersji / rocznika miał akumulator po maska lub z tyłu w bagażniku jesli miał pod maska , to z tego co wiem OBD było gdzieś pod kierownicą , ale jak w bagażniku to było pod akumulatorem ( takie okrągłe złącze z nakrętką ) . Do diagnostyki potrzebujesz http://allegro.pl/adapter-bmw-mercedes-lt-opel-fiat-kia-na-obd1-i2909990010.html
i http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-vag-kkl-obd2-obdii-usb-kb1-i2937223797.html
W tym linku z przejściówkami , jedyna która powinna pasować , to od sprintera . Nie jestem w stanie napisac gdzie sie znajduje OBD w przypadku gdy akumulator jest pod maska , bo ja mam go w bagażniku i OBD jest pod nim . Mam nadzieje ze pomogłem . :)
-
No dziękuje :D to jednak się da podłączyć i coś zrobić a nie do serwisu :-thank. Ja mam akumulator pod maska także znajdę :D
-
To że znajdziesz gniazdo diagnostyczne i jakiś kabel który uda sie do niego podłączyć nie oznacza jeszcze ze połączysz sie ze sterownikiem i sczytasz błędy. Zastanówcie sie dlaczego dobry uniwersalny komputer diagnostyczny (Bosch KTS, Launch, Cdif2 itp ) kosztuje co najmniej kilka-kilkanaście tys zł ? Gdyby prostym interfejsem z allegro za 100zł dało sie tak łatwo diagnozować chociaż jakąś grupę aut to nikt nie pakowałby tyle kasy w drogi markowy sprzęt.
Wiem co mówię, bo na co dzień zajmuję się elektryką samochodową i zaczynałem zabawę z diagnostyką od takich tanich interfejsów.
W XJ40 błędy odczytasz poprzez VCM z deski, skasujesz odpinając aku, no a parametry sprawdzić to niestety trzeba na piechotę, miernik i kontrolka w łapki i odrobina pojęcia.
-
Komputer diagnostyczny o którym piszesz kosztuje jakieś 10000 zł i nie posiada wyłacznie złacza do diagnostyki , ale ma również mozliwość podpiecia czyjników z samochodu ( np. sondy lambda ) ,a dlaczego tle koszuje ? . A no dlatego ze Jaguar XJ40 ma przestarzały interfejs diagnostyczny OBD1 , przez który bez specjalistycznego sprzetu nie uda sie przeprowadzic pełnej diagnostyki . Komputer pokładowy ma możliwość wyświetlania błedów ( ale tylko tych podstawowych ) , wyświetli ci zużycie klocków , przepalony bezpiecznik , awarie skrzyni biegów , badź silnika . Takie funkcje komputera sa bardzo przydatne , ale na nic sie one zdadzą jesli pujdzie nam coś czego komputer nie bedzie mugł okreslić nam kodem błędu , albo zrobi to niewłasciwie , co bedzie skutkowało szukaniem problemu tam gdzie go nie ma . Poto sa do starych jagów takie stacje diagnostyczne , gdzie podpinasz szereg czujników z samochodu , i wtedy masz pełny obraz tego w jakiej jest on kondycji . A co do tych tanich interfejsów z allegro i przejściówek , to działaja ( sprawdzałem na swoim ) ale maja bardzo małe możliwości , niemniej jednak pokażą nam wiecej niż komputer pokładowy .
-
Przecież VCM wyświetla kody błędów, wszystkie jakie sterownik jest w stanie zarejestrować.
Wiele starszych samochodów (koniec lat 80tych i początek 90tych) da sie w pełni diagnozować przy pomocy diody, żarówki lub zworki, ponieważ stare sterowniki emitują błyskowe kody błędów. W latach 80tych nie było komputerów diagnostycznych, dlatego sterowniki do diagnozy nie wymagają żadnych skomplikowanych urządzeń.
-
Chyba jednak nie mam okrągłego wtyku OBD1 bo nie mogę takiego zlokalizować, jest tylko taki koło akumulatora:
(http://img716.imageshack.us/img716/148/dsc08809w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/716/dsc08809w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jaki więc zamówić ten adapter?
Chyba, że pod ta kierownicą może jest zapomniałem sprawdzić kurcze....
-
A czy ty masz akumulator w bagażniku , czy pod maską , bo to zasadnicza różnica . Jak pod maska to nie masz czego w bagażniku szukać , a jak w bagażniku to musisz mieć wtedy pod akumulatorem złacze . Tak to juz zrobili i niewiem dlaczego niektóre XJ40 maja aku w bagazniku , a niektóre tak jak wiekszość aut pod maską .
-
Pod maską mam, czyli idę zaraz szukać pod kierownicą.... Ale wtyczka jest ta od sprintera, mogę zamawiać?
-
Ja najpierw znalazł bym wtyczke , a potem zamawiał . Bo jak bdziesz już wiedział jaki ma kształ i ile ma pinów , to wtedy zobaczysz czy ta od sprintera bedzie sie zgadzała kształtem i iloscia pinów z twoją i zamówisz .
-
Nie mogę znaleźć, szukałem pod kierownicą po lewej i prawej i nic.... może to jednak jest to co wczoraj zdjęcie wkleiłem??? Może ktoś może zrobić zdjęcie albo wskazać jak to znaleźć???
-
Najlepiej by było gdyby ktoś z forumowiczów kto ma XJ40 w manualu wypowiedział sie w kwestji OBD w tej wersji , ja mam automat i do tego aku w bagazniku , wiec nie moge dokładnie sprecyzowac gdzie sie u ciebie OBD powinno znajdowac i jak powinno wygladac , moge jedynmie powturzyc co pisałem wczesniej . Złacze OBD umnie jest okragłe ( to złacze co pokazałeś nie moze być złaczem do diagnostyki , bo OBD zawsze jest zamocowane na stałe i ma jakąś zaślepkę ( nigdy nie wisi na kablu jak na tym zdjeciu ) do mnie pasuje ta przelotka od sprintera . Powodzenia w szukaniu złącza , bo to bardzo dziwne że nie ma go w tych miejscach w których powinno być ( w okolicach kierownicy ) :- pojecia. Ja głównie kierowałem sie książka jaką mam do swojego auta i tam jest pokazane złacze OBD własnie pod kierownica w samochodach z aku pod maską .
-
A możę fotkę mi zrób z tej książki w którym to miejscu, ja mam xj40 1991r
-
Odnosnie tej ksiązki do mojego jaga to jak ja teraz zobaczyłem to jest fakt złacze takie jak OBD koło kierownicy , ale to jest niestety złacze do immobilaisera , niwiem jak moge ci pomóc w znalezieniu twojego OBD , link poniżej to stary temat o OBD w XJ40 , skoo Kogutki wie nawet jaki to typ złącza , moze należałoby sie znim skontaktowac w sprawie OBD w twoim jagu , bo mnie sie pomysy zaczynaja wyczerpywac gdzie to u ciebie moze być ( w normalnym amochodzi jak VW , VOLVO , Peugeot i inne , OBD jest wewnatrz samochodu a nie jak jak u mnie w bagażniku . Według mnie w XJ40 niema zabardzo jak wykonac dignostyki , poza tym prawie wszystko powie ci VCM na desce . Luknij na ten link i napisz do Kogutki w sprawie twojego OBD ( może on coś więcej wniesie do tematu ).
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1858.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1858.0)
-
Ok, dzięki wielkie i tak za chęci :)
-
To złącze ze zdjęcia to złącze do instalacji LPG.
-
Ok dzięki