FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: MacAnk w Styczeń 17, 2013, 15:41:08 pm
-
Tak jak w temacie. Auto rozpedza sie dobrze, ma moc, natomiast w trasie nie chce przekroczyc 100km\h jakby go cos blokowalo. Spotkal sie ktos z Was z takim przypadkiem? Moze przechodzi jeszcze adaptacje po wymianie akumulatora? Od wymiany przejechalem tylko z 50km.
-
Ja u siebie jak wymieniałem akumulator w zeszłym roku to nic takiego miejsca nie miało, auto jeździło od razu prawidłowo, dokładnie tak jak przed wymianą... więc raczej doszukiwał bym się chyba niestety problemu gdzie indziej...
Po wyjęciu/odłączeniu akumulatora np. na pół godziny komp. się resetuje.
Owszem auto może wtedy np. mniej żwawo reagować na dodanie gazu przez klika / kilkanaście kilometrów ale żeby ograniczał prędkość (po wymianie akumulatora) z czymś takim się nie spotkałem, ani nie słyszałem...
-
Ja też nigdy nic takiego nie miałem. Nawet nie miałem tego zamulania, o którym pisałeś wcześniej.
-
Panowie, zrobiłem wczoraj jeszcze raz reset kompa(wcześniej robiłem go po prostu źle). I problem nie występuje. Za godzinkę jadę jeszcze się podpiąć pod komputer zobaczymy co przeczyta. :)
-
"(...)(wcześniej robiłem go po prostu źle)(...)"
Witaj. Mógłbyś rozszerzyć coś więcej na temat "reset źle", "reset dobrze"?
Dotąd wydawało mi się, że odłączenie aku na 30s resetuje ECM tj. moduł zarządzania silnikiem. Po takiej operacji i podpięciu aku z powrotem miałem za każdym razem wrażenie, że auto jest żwawsze (mam tu na myśli, że przełożenia w trybie "zwykłym" zmieniały tak jak w trybie "sport") niż przed odłączeniem i ECM "uczy" się przez pierwsze ok. 20km, które powinny być wykonane w ruchu mieszanym. Dopiero po takim mniej więcej takim dystansie były wcześniejsze zmiany na wyższy bieg i słabsza reakcja na pedał gazu (tj. w trybie zwykłym).
Tak na marginesie, to w Twoim temacie zastanawiałbym się jeszcze, jak to jest z "uczeniem się" przez automatyczną skrzynię. Może ktoś wie, jak moduł skrzyni się resetuje i jak długo się uczy, wtym jak powinno się go uczyć? Może tu jest problem i z jakiegoś powodu skrzynia nie może wrzucić wyższego biegu?
-
Byłem u mechanika i powiedział tak : jeśli to auto stało prawie 1.5 roku (a tak jest) to zaczynałby od wymiany wszystkich świec. Miał to samo u siebie w SL55, auto dusiło się, szarpało przy ok 3000, gdy dodał gazu mocno to szło już ok. Najśmieszniejsze jest to, że zarówno gdy do niego jechałem to autko zbierało się ok. Mówił ponadto, że nic groźnego to być nie może, stawiałby na świece ew. wiązkę, która też długo stała i mogła zawilgotnieć lub coś. W pn. podepnę się do kompa i będzie raczej jasne.
-
Problem zdiagnozowany i rozwiązany. Postanowiłem jeszcze dopisać trzy grosze, może ktoś będzie miał z tego kiedyś pożytek\wskazówkę. Otóż pod komputerem Kot pokazał 13 błędów - były one jak powiedział elektronik "nieznaczące", ich pojawienie się było następstwem próby uruchomienia silnika pomimo niskiego napięcia (vide słaby akumulator i jego wymiana - opisane kilka postów wyżej), przez co sterownik się po prostu pogubił, błędy usunięte i co ważne - nie powróciły. Przy okazji niemalże zrobiona wymiana kompletu świec i Kot póki co jest zdrowy i ładnie jeździ. Pozdrawiam. :)