FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Styczeń 15, 2013, 16:19:09 pm
-
Witam.
Mam pytanie czy ktoś wie czy przez Bosala czy inna firme są produkowane tylne tłumiki do x300?
I druga sprawa czy tlumiki w XJ z 1990 do 1994 albo w XJ8 były takie same jak w x300, a raczej czy by pasowały w miejsce starych?
Znalezlem w katalogu bosala i walkera tłumiki do xj40 ale nie wiem czy by dało się je założyć w X300.
-
XJ40 (nie LWB, LHD, nie XJR) 3.2 i 4.0 R6 Jaguar Nr EBC10969
X300 (nie LWB, LHD, nie XJR) 3.2 i 4.0 R6 Jaguar Nr NNA6785BC
X308 (nie LWB, LHD, VIN<818338, nie XJR) 3.2 i 4.0 V8 Jaguar Nr NNC6785AD
-
bosal robi tłumiki do x300.
Jeśli wymieniasz oba to pasują od x308
Połączono
a dlaczego chcesz wymieniać? skorodowała ci blacha na zewnątrz?
-
Ta, przezarło całość, w środku jest już próchno.
Patrzyłem w katalogu Bosala ale nie znalazłem. Masz może symbol?
-
Na oryginalnym tłumiku jest napisane Bosal, ale widocznie Jag sobie zastrzegł i nie można ich kupić oprócz oryginału.
Do XJ40 jest dostępny tłumik w zamienniku, ale tylko jeden. Nie pamiętam już który, ale albo lewy albo prawy. Ale i tak są inne.
Tłumik oryginalny kosztuje około 120GBP. Na ebayu dostępne są tłumiki w zamienniku, ale prywaciarskiej roboty nie wiadomej jakości w okolicy 60GBP.
-
ja raczej bym celowal w uzywki akurat w tym temacie bo nowych nie dostaniesz a jak dostaniesz to tak ja choina pisal cena spora.
np ten http://allegro.pl/jaguar-xj-xj6-x300-4-0-tlumik-koncowy-lewy-i2929778078.html na aukcji wyglada zdrowo i cena 100 zl wiec mozna ryzykowac. Zawsze mozna dobrac cos o tej samej srednicy ale to juz bylo by kombinowanie bo wiadomo ze rura koncowa jest w ksztalcie s-ki i bez sztukateri by sie nie obylo.
-
możesz sobie w prosty sposób zregenerować tłumik. Jeśli masz zdrowy środek czyli przegrody to możesz owinąć go na nowo blachą i będziesz miał nowy tłumik, a jak użyjesz blachy dobrej jakości (ocynkowanej, kwasówki) to rozwiązanie wytrzyma dłużej niż pierwotny. Regeneracja jak najbardziej skuteczna i o wiele tańsz niż wymiana na nowy.
-
Teoretycznie taki zabieg to dobry pomysł. Też tak pomyślałem jakiś czas temu i tak zrobiłem. Problemem niestety okazało się przyspawanie tej nowej blachy do starej bańki... Udać się jakoś udało, ale szczelne do końca to to nie jest...
-
robsson86 ahahha, akurat tego już kupiłem, teraz szukam na drugą strone.
Trochę porażka że dla takich aut nie ma tłumików od walkera czy bosala na after markecie.
-
heheh no bo sztuka dobra była, ja w przyszlym tyg zaczne czegosc szukac bo nie ladnie wygladaja dymiace sie kola.
-
Na początku chciałem przeprosić za to że odświeżam stary wątek... Otóż chciałbym wymienić tylny wydech w xj40 na taki:
http://www.ebay.pl/itm/4-5-Inch-Diameter-Chunky-Universal-Stainless-Steel-Exhaust-Muffler-Tip-/390506211652?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5aebfbe944&_uhb=1 (http://www.ebay.pl/itm/4-5-Inch-Diameter-Chunky-Universal-Stainless-Steel-Exhaust-Muffler-Tip-/390506211652?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5aebfbe944&_uhb=1)
Jednak mam obawy - zamiast miłego pomruku będę miał wiejskie pierdzenie... Myślę akurat nad tym bo miałem okazję widzieć nagranie a yt z bardzo podobnym wydechem (w xj40), i musze przyznac zrobilo to na mnie wrazenie b. pozytywne... Tlumik tego typu domyslam sie ze trzeba spawac, nie montuje sie go w jakis inny cudowny sposob?