FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: daniel#123456 w Styczeń 13, 2013, 14:45:13 pm
-
witam w moim jaku z 2004r 2.0d po odpaleniu zimnego w momencie rozgrzewania się słychać stukanie ( takie jak przy łapaniu palenia przy dużych ujemnych temperaturach) a jak się już rozgrzeje to z filtra powietrza słychać dziwne stukanie podam jeszcze ze nieraz na rozgrzanym silniku nie może wejść na obroty tzn na jakieś 400obr i nie reaguje na gaz, nieraz kilka razy pod rzad co może być tego przyczyną?
-
A czy mógłbyś dokładniej opisać rodzaj tych stuków. Czy to może są takie stuki, przypominające mocne uderzenia w silniku, czy może coś innego. Pomogłoby też gdybyś nagrał filmik.
-
Napisz jeszcze w jakich temperaturach go odpalałeś, jakiego oleju używasz??
-
stukanie w temperaturze silnika ok 20 stopni a używam oleju 5w30 mobil
-
Witam
Jaki masz przebieg i co robiłeś ostatnio
-
mam przejechane ok 184 tys km ostatnio wymieniałem termostaty czyściłem czujnik t-map i egr
a tak chodzi na ciepłym
http://youtu.be/Yz7y2AERzJI (http://youtu.be/Yz7y2AERzJI)
-
egr był mocno zabity??
-
Ja nic nie słyszę.. Twój chodzi chyba nawet ciszej niż mój. Oczywiście jak zimny bo jak ciepły to chodzi tak samo..
-
egr tak średnio ale się nie otwierał a teraz się otwiera
-
witam,
Panowie czy mógłby ktoś zamieścić zdjęcie gdzie znajduje się EGR?
i napisać jak się go czyści?
pozdrawiam
-
Nie chcę kolegi straszyć ale jeśli pojawiają się metaliczne stuki przy dodawaniu gazu to świadczyć to może o złym kącie wtrysku też tak miałem w zeszłą zimę ale jeździłem bo było cicho teraz na jesieni zaczęło sie już głośno i więc wstawiłem x'a do fachowca od wtrysków żeby je sprawdzili czy któryś się nie kończy okazało się że są ok ale on je rozebrał wyczyścił i wyregulował - efekt chodzi że aż miło posłuchać;-) ale sprawdź jeszcze świece żarowe jeśli nie były długo wymieniane;-) i od świec bym zaczął;-)
Połączono
Dodatkową zagadką może być brak reakcji na gaz to też może świadczyć o problemie z wtryskiwaczami może któryś się zawieszać też to przerabiałem.
-
świece żarowe wymieniane om roku temu przy -18 zapalił za strzałem ale taki stukot jest jak by był zły kont wtrysku
-
No to jeżeli tak to najpierw kodowanie wtryskiwaczy 100-150zł też miałem robione ale jedź do gościa który tym się zajmuje bo ktoś kto ma KTS'a-500 może to zrobić ale różnicy może nie być żadnej u mnie koleś kodował przez ponad godzinę bo kody nie chciały się ZAPISAĆ pomimo komunikatu że kod został zapisany;-) ale gość pracuje dla kilku serwisów w Warszawie więc jak on mi to zakodował to chodził jak benzyna tylko że przez dwa dni bo :-nie więc pojechałem sprawdzić, wyczyścić i wyregulować wtryski i jest ok dopiero po tym wszystkim i po sprawdzeniu wtryskiwaczy wyjęto komputer sterujący silnikiem i wysuszono główne złącze bo okazało się że była w złączu woda i po tych zabiegach jest bajka;-) wszystko ma znaczenie :-W powodzenia :-super
-
a temperatura silnika była ok (żadnych wahań itp., bo u mnie to bywa różnie) a i jeszcze obroty silnika są równe i trzymają sie ok 750 obrotów i nie szarpał czasami?
-
a takie uruchomienie od czego może być spowodowane? zdarza się to czasami jak silnik się nagrzeje (nie regularnie)
http://youtu.be/5PrWhENBT1U (http://youtu.be/5PrWhENBT1U)
-
Tak mój chodził kiedy dwa wtryskiwacze nie pracowały zaraz po zamontowaniu ich być może że zawieszają Ci się któreś bądź jeden wtryskiwacz jedno jest pewne że bez speca od wtrysków się nie obejdziesz tylko szukaj takiego który rzetelnie to sprawdzi a nie weźmie kasę od razu za regenerację lub wymianę.
ps. wtryski do x'a mogę mieć nowe za 800zł sztuka NOWE ORYGINALNE!!!!