FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Fix w Styczeń 12, 2013, 16:05:58 pm
-
Witam serdecznie,mam pytanie,
czytając kilka wpisów odnośnie tempomatu w S-type 3.0 z 2001 r.jest opisany problem z kalibracją czujnika DSC / ABS.
Może ktoś mi podpowie o co chodzi? Wyczytałem ,że tempomat się nie uruchomi gdy nie będzie działał poprawnie DSC /ABS a u mnie nie działa tempomat.Chciałbym zaznaczyć ,że ABS działa natomiast DSC nie mam pojęcia czy działa.
-
Jest kontrolka DSC, jeżeli ona miga to wtedy DSC wymaga kalibrację.
-
Wciśnij przycisk DSC i zobacz czy pokaże się komunikat DSC OFF/ON . Jeśli nie będzie reakcji to znaczy, że nie działa. U mnie o dziwo pali się kontrolka DSC ale system działa poprawnie :o
-
komunikat DSC on/off jest .Ale przy skrętach na śniegu nie czuję żadnej reakcji.Posiadam Volvo i tam z chwilą poślizgu mryga kontrolka a tu nic się nie dzieje.Czy tak ma być?
-
Podczas działania także powinna mrugać
-
a gdzie ona jest?
-
hmm no na licznikach, a dokładnie to pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem u góry
-
No to u mnie nic się nie świeci czyli nie działa.Hmmmm
Połączono
A jaka to może być usterka?
Połączono
A może ktoś wie który bezpiecznik i przekaźnik odpowiada za DSC ?
-
Bezpiecznik 3 (strona pasażerska) http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12681.msg148436.html#msg148436
-
A jeśli bezpiecznik jest OKI to jaka może być inna przyczyna?
-
Przyczyna może być taka, że nie edytujesz postów. Nie wiem czy czytałeś regulamin, ale pkt.8. mówi "zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach posiadających funkcję edycji postu)"
Czas edycji postów to 3 godziny. Będziesz przestrzegał zasad to i DSC się samo załączy :)
Następnym razem skasuje post.
-
a teraz pewnie mocno laickie pytanie. Po czym poznać czy mam dsc czy zwykłą kontrolę trakcji?
mam jaga z 99 roku przedlifta 3.0 v6 w automacie
-
ale nie ma tu czegoś takiego jak zwykła kontrola trakcji i dsc. DSC to kontrola trakcji, nie ma innej. Tłumacząc prosto - chcesz palić gumę to zblokuje Ci koła. Chcesz polecieć bokiem to przychamuje dane koła/o abyś tym bokiem nie poleciał.
-
ale nie ma tu czegoś takiego jak zwykła kontrola trakcji i dsc. DSC to kontrola trakcji, nie ma innej. Tłumacząc prosto - chcesz palić gumę to zblokuje Ci koła. Chcesz polecieć bokiem to przychamuje dane koła/o abyś tym bokiem nie poleciał.
jesteś pewien? przeglądam właśnie instrukcję do s-type i na stronie 4-25 jest opisana kontrola trakcji z opisem że posiadają ją wszystkie wersje samochodu. Zaś na stronie 4-26 jest opisany Dynamiczny Układ Stabilizacji Toru Jazdy DSC i opisany jako opcja. i przytoczę jedno zdanie: "Układ DSC automatycznie zostaje uaktywniony przy rozruchu silnika. Może zostać wyłączony prawym przyciskiem, znajdującym się przy dźwigni zmiany biegów (tym samym, który wyłącza TC-traction controll)."
Ja to rozumiem tak, że była kontrola trakcji TC i DSC. Hmmm? ??????
-
Idzie całkiem łatwo rozpoznać.
Podczas wyłączania kontroli trakcji/DSC na wyświetlaczu pojawia się Traction Control Off jeżeli masz tylko kontrolę trakcji lub DSC Off jeżeli masz DSC.
-
Miałem kilka S typów do jazdy i kilka na części, ale wszystkie miały DSC. Nawet nie wiedziałem, że było jeszcze coś innego, prostszego.
-
Ja niestety mam u siebie tylko kontrolę trakcji. Chętnie dołożyłbym DSC ale nigdzie nie udało mi się dowiedzieć jakie części trzeba dołożyć lub wymienić aby DSC działało.
-
Podpinam się pod temat: kalibracja DSC bo od jakiegoś czasu dokładnie od połowy grudnia, jak miałem słaby akumulator zaczęła mi mrugać kontrolka DSC. Po włączeniu przycisku DSC ON/OFF wszystko działa, system działa poprawnie bo sprawdziłem na śniegu. Komunikat on/off wskazuje poprawnie, jednak kontrolka cały czas miga i nie pomaga reset kompa :( Mój kotek jest z 1999r. 3.0 V6 automat. Szukam info na temat kalibracji i nic nie znalazłem konkretnego. Czy można zrobić to samemu, czy trzeba szukać magika od kabelka? Ile taka usługa może kosztować? A może ktoś z Wielkopolski jest i zna temat to podjadę? :)
-
Czy to znaczy że nikt z Was drodzy forumowicze nie wie jak się kalibruje ten czujnik skrętu lub nie spotkał się z tym nigdy? :-help
-
Kalibruje sie go pod komputerem jaguarowskim. Jak migala mi kontrolka dsc to elektronik nie mogl mi tego ogarnac.
-
Podpinam się pod temat: kalibracja DSC bo od jakiegoś czasu dokładnie od połowy grudnia, jak miałem słaby akumulator zaczęła mi mrugać kontrolka DSC. Po włączeniu przycisku DSC ON/OFF wszystko działa, system działa poprawnie bo sprawdziłem na śniegu. Komunikat on/off wskazuje poprawnie, jednak kontrolka cały czas miga i nie pomaga reset kompa :( Mój kotek jest z 1999r. 3.0 V6 automat. Szukam info na temat kalibracji i nic nie znalazłem konkretnego. Czy można zrobić to samemu, czy trzeba szukać magika od kabelka? Ile taka usługa może kosztować? A może ktoś z Wielkopolski jest i zna temat to podjadę? :)
Samemu tego nie zrobisz. Potrzebny jest komputer diagnostyczny Jaguara. A skąd wiesz że trzeba go skalibrować?? Wymieniałeś go, odczytywałeś błędy ze sterownika??
-
Dziękuję za informacje na temat DSC
Skąd wiem o tym, że trzeba go skalibrować?
Nic nie wymieniałem przy kocie a pewnego pięknego poranka się pojawił problem z tą kontrolką. Podejrzewam że to wina słabego akumulatora bo był słabiutki tego dnia. Oczywiście akumulator wymieniony ale kontrolka mruga do dzisiaj. Przeczytałem już chyba całe forum gdzie tylko był opisywane podobne probley i mówi się o kalibrowaniu czujnika skrętu, jednak jak to się robi i czym nie ma mowy. Stąd moje pytania.
Dziękuję serdecznie za pomoc :-thank
-
Ciekawa opcja :-boks pytanie, czy na podstawie migającej kontrolki stawiasz diagnoze - popsute TC ?
Ja na ten przykład czuję i słyszę pracę układu, kontroka zaczyna mrugać od razu słychac terkot ABS, auto samo wyrównuje tor jazdy nawet niechce słyszeć o jechaniu bokiem... przy uślizgu np. w zaspie zmniejsza szybkość obrotów kół do 0, momentami mam go dość :-gwizd, na końcu wyłanczam TC i radzę sobie tak jak np. w starej Warszawie...
-
Witam u mnie wystąpił podobny błąd.
Jak wciskam przycisk trakcji to wyskakuje komunikat:
SYSTEME DSC SUR MARCHE / SYSTEME DSC SURARRET
A JAK WCISKAM TEMPOMAT
REGUL VITESSE SUR MARCHE / REGUL VITESSE SUR ARRET
WCZEŚNIEJ JAK WCISKAŁEM TRAKCJE ZAPALAŁA SIĘ POMARAŃCZOWA KONTROLKA NA ZEGARACH I DZIAŁAŁ TEMPOMAT.