FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: cobi w Grudzień 28, 2012, 12:59:47 pm
-
No wiec tak. Niewiem czy ma tak być ale auto strasznie pływa i mocno nosi na koleinach (mam założone opony 225/60/16).
Czy ma na to wpływ szerokośc i masa auta i te baloniaste opony? Zawieszenie nie wydaje niepokojących dzwięków.
Do tego delikatnie drzy przód.
Druga sprawa to coś zaczęło wyć z tyłu auta :-zly - chyba z prawej strony. Łożysko? Most? Opona?
-
jeśli chodzi o pływanie to faktycznie te balony są powodem... ja mam i 225 i 215 na 16" i różnica jest dość spora...
-
tez tak mialem jak mialem 225 z raciborza bo tam go kupywalem myslalem ze nie dojade taki obsrany bylem ,zmienilem opony i bylo ok. ;D
-
Ja mam aktualnie 225/60/16 i w koleinach jest walka z kierownicą.
Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz czasem wyeksplatowanych tulei wachaczy.
-
I ja chyba też będę musiał posprawdzać bo przy 120 nie jest przyjemnie tak jak być powinno :-zly
-
Ciśnienie w kołach to pewnie masz właściwe? :-gwizd
Tabela ciśnień pod podłokietnikiem. :-W
Geometrii podwozia też nie zaszkodzi sprawdzić.
coś zaczęło wyć z tyłu auta :-zly - chyba z prawej strony. Łożysko? Most? Opona?
Poza łożyskiem koła może też wyć łożysko półosi posiadając lub nie niepożądany luz poosiowy.
-
Własnie mam włąsciwe bo dziś lukałem a na sprawdzenie zbierzności dopiero kiedy wrócę wkońcu do domu :- pojecia
Muszę go chyba zabrać na ścieżkę zdrowia i konkretnie przejrzec.
-
Elementów zawieszenia, które wpływają na stabilność jazdy jest mnóstwo. Zmiana opon na szerokość 215, to zmiana właściwości jezdnych ustalonych przez producenta i może mieć kiepskie skutki. Ja wymieniłem wszystkie tuleje przednie zawieszenia, stabilizatory, gumy i całą resztę, włącznie z poduszkami silnika i wózka zawieszenia. Auto jest bardzo stabilne i przewidywalne. Wyć może łożysko, jak też dyferencjał - sprawdź uszczelnienia boczne i flansze dyfra.
-
Po wstępnej diagnozie drążki kierownicze z końcówkami do wymiany bo jak to pan stwierdził........przednie koła żyją własnym życiem.
-
Będąc na szarpakach, dokładnie pooglądaj dolne tuleje wahaczy i końcówki stabilizatorów. ;)
-
jezeli auto plywa sprawdz tuleje wahaczy tylnych, u mnie bylo odczuwalne po wjechaniu w koleine tak jak by tyl auta przeskakiwal
-
Po wstępnej diagnozie drążki kierownicze z końcówkami do wymiany bo jak to pan stwierdził........przednie koła żyją własnym życiem.
Zanim rzucisz się na wymianę drążków kierowniczych to najpierw upewnij się czy to na pewno one mają luz a nie przekładnia kierownicza domaga się regeneracji.
Będąc na szarpakach, dokładnie pooglądaj dolne tuleje wahaczy i końcówki stabilizatorów. ;)
:-W Jakby co to mam na zbyciu tuleje dolnych wahaczy... :-gwizd
-
Sprawa wygląda nastepująco.
Co do drgan delikatnych i wycia: podnoszę prawą strone wrzucam bieg i gaz, jest wycie i wibracje.
Podnoszę lewą strone ta sama akcja i wycia i drgań nie ma. Czy winny może być mechanizm róznicowy?
Zawieszenie robi stuku puku. Wszystkie elementy gumowe sprawne. Co ciekawe pukania nie ma przy przejezdzie przez próg zwalniający i przy większej prędkości też nie ma. Puka tylko przy wolnej jeżdzie.
Czy może amorki już mają poduszkę powietrzną w środku i podczas pracy w małym zakresie pukaja a w pełnym nie?
-
Miałem podobny problem. Też właśnie tak stukało. Różni specjaliści szukali i każda diagnoza była inna. Na koniec postanowiłem wymienić tylne amortyzatory[zresztą niepotrzebnie] i okazało się, że były walnięte gumy u góry amortyzatorów. Po wymianie stukanie zniknęło. ;D
-
Mówisz o tych górnych poduszkach amortyzatorów?
-
Dokładnie albo górne mocowania amortyzatorów albo dolne, czyli tuleja. Warto sprawdzić przy okazji sprawność amortyzatorów bo czasem lepiej je wymienić niż teraz np. tuleje a za rok wracać do tego znowu.
Odnośnie wycia i wibracji, sprawdź półoś napędową a dokładnie krzyżaki. Mi się jeden zapiekał, ten przy kole i przez to były drgania i piszczenie.
-
Tak.