FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Aloiz w Grudzień 27, 2012, 21:03:03 pm
-
Witam chciałbym kupić w XJ X300 3,2 do 15 tys zł takie pytanie
czy warto szukać w tym przedziale cenowym x300 spodobał mi się ten wóz wiec proszę was o wasze zdanie :D
-
Wszystko zależy jakieś masz wymagania. Za podaną kwotę kupisz X300, ale czy będzie to auto za które się nie powstydzisz? Z daleka będzie się prezentował, gorzej z bliska.
Na pewno będzie dzwonione, na pewno będzie do inwestycji. Do dużych inwestycji.
Zazwyczaj są to auto do naprawy, niby drobnych bo coś tam stuka, bo skrzynia szarpie i trzeba olej wymienić. A później płacz bo nie wyszło 300-500zł, tylko 3-5.000zł.
Zazwyczaj są po dzwonach i w dodatku kiepsko naprawione. Trzeba doliczyć kasę na poprawki albo jeździć tak. Ale jak wygląda kiepsko polakierowany Jaguar?
Zazwyczaj są to auta z dużymi przebiegami, gdzie fotele są popękane, kierownice wytarte. To też kosztuje.
Dlatego za ten sam rocznik można dać 15 i 30 tysięcy. Nie dołożysz podczas zakupu, dołożysz w czasie.
-
Dzięki za odpowiedz
a jak myślisz szukać egzemplarz z gazem czy zwykłego benzyniaka, najlepiej 3,2
-
Choina napisal ze przedzial 15000zl to bedzie padlina.podejrzewam ze nawet bedzie z gazem aby uatrakcyjnic oferte.widzialem takie oferty tez, jag z 96r z gazem za 15000zl.ale kto bogatemu zabroni ;).jak cie stac to kupuj taka perelke.pozdrowienia ,nikt tu nie jest tobie wrogiem.
-
z ta padlina to przesadzasz bo z padlina to sie kojarza auta z opadnieta podsufitka, z kolami skreconymi kazde w inna strone kapiacym olejem i zle pracujacym silnikiem no i np w xjr-ze wnetrze jasne niczym z sovereinga. TAk jak pisal choina za ta kase auto do napraw, pewnie w trakcie eksploatacji rocznej minimum 5 tys wsadzisz a moze byc ze nawet 15 tys. Jezeli kupujesz za wlasnie taka kwote musisz te auto pokochac i wsadzac kase a jak nie to za miesiac wstawisz na forum ogloszenie ze sprzedaz poniewaz okazalo sie ze te auto jednak nie dla ciebie albo powiekszyla sie rodzina i potrzebujesz kombi.
PS. Sprawdzic musisz dokladnie zwieszenie, numer vin czy to nie jest czasem przekladany angol lub auto z usa ktore napewno byly po kolizji lub zalaniu, kompresje silnika, prace skrzyni biegow itp.
-
Akurat ja kupiłem takiego za mniej więcej 15 koła. I jestem zadowolony.
Ale trzeba wiedzieć czego się szuka i czego oczekuje.
Jeśli liczysz na igłe, hiper,mega, super okazje, to nie licz i daj sobie spokój ale na mine to możesz się wpakować i za 30 tys.
Jeśli jesteś w stanie się zgodzić na jakieś mankamenty, typu małe puknięcie, lakierowanie, czy pewne drobiazgi do naprawy, w moim przypadku był to pukniety tył, niedziałająca el. kierownica, problemy z mechanika szyberdachu i foteli i pare pierdół z elektryką. Ale za to mechanicznie w idealnym stanie co mogę stwierdzić po przejechaniu nim już kilkunastu tysięcy km. A elektryke naprawiłem sam w pare dni po zakupie. Więc wadą auta jest na dzien dzisiejszy tylko dzwon od tylu. Ja jestem w stanie to zaakceptować, tym bardziej że po sprawdzeniu auto jest geometrycznie proste, w miare dobrze polakierowane ( choć Choina z fotek wypatrzył ze było lakierowane ;) ) i jeździ bez zarzutu.
Wiec szukaj, szukaj i jeszcze raz sprawdzaj. Powodzenia.
-
Ale przyznać musisz, że za 15 kupiłeś, ileś tam już włożyłeś, trochę porobiłeś sam i jeszcze jest parę rzeczy do zrobienia. Jak nie nierówne obroty to pęknięte kolektory itp. Kolejna rzecz to żyjemy w czasach allegro i dużo osób ratuje się używkami.
-
Tego wkładania to tak dużo nie było. Owszem sporo robię sam. A co do kolektorów to musisz przyznać że to jest raczej wada fabryczna Jagura, i zdaża się zarówno w igłach jak i dojechanych sztukach.
Zgadzam się że sztuki od handlarzy są zazwyczaj jeżdżącymi minami, ale możną trafić od prywatnego sprzedawcy który dbał o kota a mimo to średnia cena jaka jest taka jest i chcąc sprzedać szybko trzeba taniej oddać.
-
Dzięki za odpowiedz
takie pytanie jeszcze a jak jest z dostępnością części typu amortyzator czy tarcze hamulcowe do x300
Gdzie radzicie szukać takiego kotka zagranica czy u nas w Polsce ??
-
Tarcze, klocki, amory kupisz wszędzie. Może nie od ręki, ale na jutro czy pojutrze będą. Gorzej np. komputerem silnika. Gdzie było ich z 50 rodzai i znalezienie właśnie tego którego szukasz graniczy z cudem. Jeden z forumowiczy szuka takiego do XJRa. W używce nieosiągalny, a nowy 7.000 PLNów. Silniczek krokowy do normalnego auta 100-200zł, do X300 - 700 i jeszcze trzeba go zaprogramować tylko w ASO za 350zł.
Szukać wszędzie. Nawet za granicą można kupić shita. A z zagranicy w 15 się nie zmieścisz.
-
Auta z Włoch też bym Ci nie polecał, tam również kilometry maleją.
-
Witam po długiej nieobecności
mam takie pytanie jeszcze który model jest bardziej awaryjny x300 czy x308
-
Czas spędzony na forum 2 godziny. To trochę zbyt mało by się dowiedzieć, a tym bardziej na zaglądanie do wyszukiwarki forum, nie wspominając już o przejrzeniu działu XJ. Takich tematów jest multum.