FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: jabcok1000 w Grudzień 25, 2012, 13:07:47 pm
-
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy więc z góry przepraszam za wszelkie błędy. Mam mały problem. Kupiłem x-type z 2002r z uszkodzonym silnikiem 2.1V6 z automatyczną skrzynią, przód napęd. Sprzedający dorzucił mi silnik 2.5 z manualną skrzynią (niestety 4x4) i komputerem. Udało mi się przerzucić słupek 2.5 do osprzętu i skrzyni od 2.1. Lecz skrzynia tak jakby "nie ogarniała" tego silnika. Na wysokich obrotach nie wie kiedy zmienić bieg, auto pali masakryczne ilości benzyny (LPG mam zakładany 4msc temu i też za oszczędnie nie wychodzi) i praktycznie bez przerwy świeci mi się "gearbox fault". Ile może kosztować przełożenie tej manualnej skrzyni zamiast automata i czy jest to w ogóle możliwe? ew. co zrobić, aby auto lepiej jeździło na tym automacie.
-
Wydaje mi się ze wystarczy wymienić sterownika skrzyni na takiego z 2.5.
-
Z tego co piszesz to wsadziłeś skrzynię automatyczną z mniejszego silnika do większego, nie wiem jak to jest w automatach ale w manualu jak tak zrobiłem (Honda) to diametralnie zmieniły się osiągi auta, mechanik mi powiedział, że prawdopodobnie mają inne długości biegów czy coś w tym stylu, nie pamiętam już dokładnie bo to było 5 lat temu... U mnie pomogła wymiana skrzyni na taką jaka powinna być, u ciebie jest pełno elektroniki w skrzyni ale nie wiem czy sterowniki coś tutaj pomogą... Pozdrawiam... :- pojecia
-
Popieram Sebastian X. Z tego co wiem to skrzynie biegów są te same w 2.1, 2.5 i 3.0 automaty (JATCO JF506E).
Sterowniki są 2. Jeden do 2.1 i drugi do 2.5 i 3.0. Wymiana powinna rozwiązać Ci problem. Chyba , że ktoś ma inną wiedzę.
-
Wszystkie silniki mają różne (niewymienne) numery skrzyni - sprawdziłem właśnie w katalogu.
-
Czyli jak wymieni ten sterownik to dupa??