FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Grudzień 24, 2012, 08:49:40 am
		
			
			- 
				Mam do was pytanie, dziś rano wchodząc do garażu zauważyłem że w kocie świecą się zegary i wskazówki.... Tak raczej być nie powinno prawda? 
 Co może być nie tak? Gdzie szukać usterki?
- 
				Witaj . 
 
 Zegary nie maja prawa sie świecic jesli nie ma kluczyka w stacyjce i nie sa właczone przynajmniej światła pozycyjne , wiec albo gdzieś masz ciągle zwarte jakies styki i dlatego podswietlenie zegarów sie nie wyłacza , albo gdzies sie wilgoć do stała i nastapiło zwarcie gdzies w układzie , twój opis usterki jest troche mało pomocny przy wybadaniu co zawiodło , najpierw posprawdzaj czy wszystko działa podczas jazdy i na postoju i wtedy bedziesz wiedział czy to tylko zegary mają ( schizy ) , czy może masz problem z jakims modułem który nie tylko odpowiada za podświetlenie zegarów , ale również za np. doświetalnie miejsca wyjścia z samochodu itp.   :) :-tylko
- 
				Problem jest tylko z podświetleniem zegarów. 
 Cała inna elektryka już działa w porządku a przynajmniej jeszcze nic innego się nie doszukałem.
 
- 
				A czy po przełaczeniu przełacznika do świateł światła sie normalnie zapalają i podświetlenie zegarów też ? , i czy po wyłaczeniu świateł , śwatła są nadal włączone albo podświetlenie zegarów ? 
			
- 
				Liczniki świecą nań stóp nie zależnie czy światła są włączone czy wyłączone nawet gdy nie ma kluczyka liczniki i wskazówki świecą się dalej. 
 Światła zapadają się i gasną normalnie.
 Z tego co wstępnie sprawdziłem to po wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki w kostce od liczników 12V jest w 3miejscach. Pytanie w ilu i w jakich powinno być te 12V?
 
- 
				Czy komputer pokładowy wyświetla jakieś błedy ? i jakbyś mógł podaj model i rocznik auta . 
			
- 
				Zero błędów w kompie. 
 JXR6 z 92 silnik 4.0L
- 
				Skoro światła świeca dobrze ( czyli przełacznik działa jak należy ) i komp nie wyświetla żadnych błedów typu : spalony bezpiecznik . To nic innego nie pozostaje jak zwarcie któro powoduje ciagłe świecenie sie zegarów . Ja bym sie pokusił o rozebranie konsoli komputera i odłączenie zasilania najpierw od tego przełacznika do świateł ( który o ile pamiętam jest na takiej płytce z radiatorkiem , przynajmniej tak jest umnie ) a jesli to nic nie da i nadal podświetlenie bedzie  właczone , to pozostaja same zegary do sprawdzenia . Niewiem tylko w jakim stopniu różni sie elektronika twojego samochodu ( 1992 ) , a mojego (1994 ) , bo z tego co znalazłem w manualu to są tam dwa schematy dla rocznika 86-92 i 93-94 , i niestety dla rocznika 93-94 jest nieco inna budowa tych układów . Przydała by sie w tym temacie jakaś osoba która ma jaga z 92  roku , i najlepiej taka która przarabiała taki problem jaki masz ty . 
			
- 
				Obecnie auto stoi u mechanika, który oprócz napraw typowo mechanicznych zajmie się też licznikmi i centralnym. Na pewno będę wiedział co było nie tak i dam znać. 
			
- 
				Mam pierwsze informacje od mechanika, padł moduł zarządzania licznikami. 
 We wtorek ma być nowy/używany moduł i wtedy będzie 100% pewność czy to faktycznie ten moduł był powodem ciągłego świecenia się zegarów.
- 
				Skoro padł moduł to najparwdopodobniej on był winowajcą , bo w koncu to on dostaje sygnał z przełacznika świateł i do niego dochodzi 12V nawet wtedy kiedy nie ma kluczyka w stacyjce i nie sa światła właczone . Miejmy nadzieje ze to to bo wtedy mały koszt i koniec nerwów . Powodzenia !! :)