FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: andrew140785 w Grudzień 18, 2012, 12:16:06 pm
-
Tak jak w temacie - czy ktoś z kolegów konserwuje profile zamknięte i drzwi preparatami woskowymi? Czy sprawdza się to tylko w nowych autach przy regularnej konserwacji? Zastanawia mnie to głównie chodzi mi o spody drzwi bo to one najprędzej mogą ucierpieć a nie wiadomo kiedy i czy w ogóle poprzedni właściciel to robił. :P
-
witam.
po pierwsze sprawdziłbym kamerą inspekcyjną miejsca gdzie może wystąpić korozja, jeżeli jest drobna to można zastosować preparat wiążący rdzę i później prysnąć preparatem do profili zamkniętych. zawsze jest to jakaś konserwacja, która blokuje korozję.
słyszałem o przypadku z czasów prl, gdzie facet kupił nową skodę i we wszystkie możliwe dziury wlał mnóstwo oleju (zwykłego oleju silnikowego). po prostu zalał auto olejem. śmierdziało przez jakiś czas, ale inni właściciele takich samych aut nie mogli uwierzyć, że jego auto nigdy nie skorodowało, a ich wozy skończyły na złomie. to skrajny przypadek, ale potwierdza, że konserwacja ma sens ;)