FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: all bundy w Grudzień 14, 2012, 22:03:34 pm
-
Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu bardzo słabych hamulców w Jaguarze.Może ktoś ma doświadczenie z rozwiązaniami które poddaje do Waszej oceny.W chwili obecnej mam prawie nowe tarcze Brembo i klocki Ferrodo,ale skutecznośc jest słaba.
Pomysły:
1.Wymiana zacisków hamulcowych przód z Forda Focusa ST ,tarcze 320 mm,zaciski 4 tłoczkowe.To rozwiązanie jest najtańsze ok 3000 zł.a zaproponował to facet z firmy Hamulce.net który przerobił tak 3 szt X-ów.(Gdzie one są??)
2.Wymiana całego przedniego układu hamulcowego na Brembo Gran Turismo Kit koszt to 7500 zł. ale warunek że będzie min. 5 chętnych(Brembo na tą chwilę nie ma takiego zestawu do Jaguara)
3.Wymiana całego zestawu na EBC tarcze gładkie + klocki Yellow Stuff.Jestem po rozmowach z Michałem z EBC który twiedzi ,że takie rozwiązanie jest optymalne.Nasz kolega Zadek miał taki zestaw i w jego ocenie to straszne badziewie.
Proszę o opinię i jakieś podpowiedzi.Za głosy o Boschu i TRW że hamują genialnie dziękuję.
-
Co do opcji 3. ja miałem tarcze nawiercane i nacinane ale ich marka jest mi nieznana. Wiec moze problem tkwil w samych tarczach. A pomysl jeszcze nad zaciskami z XJR albo XKR z tego co się orientowałem śruby mocujące zacisk mają taki sam rozstaw.
-
Witam.
Zastanawiam się nad zmianą pompy hamulcowej i serwo np. Mondeo M3.
Chociaż wiem nalepszy był by francuz np 407.
połączono
Wymieniłem tarcze klocki na nowe dobrej firmy i dalej nie idzie kota zatrzymać.
Wina leży w pompach Ale to moje zdanie, Nie jestem mechanikiem
-
Decyzja podjęta
1.Przód tarcze EBC turbo groove (890 zł)+klocki EBC YELLOWSTUFF (367 zł)
2.Tył tarcze EBC turbo groove (466 zł)+klocki EBC YELLOWSTUFF (258zł)
3.Przewody hamulcowe HoseTechnik (Tarox) (376 zł)
4.Płyn hamulcowy Bosch HP (50 zł)
Wymianę hamulców podzielę na trzy etapy aby po każdym zmierzyć drogę hamowania.Napisałem kilka e-meili do firm tuningowych i wszystkie odpisały że do Jaguara ten zestaw będzie idealny.Trochę się boję hałasu z tarcz nacinanych ale zobaczymy.Standartowo na wyroby EBC jest 5% rabatu ale udało się załatwic 13 % podpierając się Naszym forum.Jeśli macie jakieś uwagi to TERAZ. :-kogutki
-
Ja bym wziął red stuff a nie yellow... Żółte muszą się trochę rozgrzać, zanim zaczną hamować bardzo dobrze.
-
Też tak myślałem ale jest odwrotnie to Reedy muszą się rozgrzać Yellow hamują od zimnych.Czerwone działają w systemie 0,1 i są dedykowane do np.BMW M3,Imprezy ,Evo itp.Sprawdziłem to w kilku miejscach i wszyscy potwierdzają.
-
rozumiem all, ze rozmiar tarcz pozostał jednak fabryczny...
no ciekawi mnie efekt, bo równiez uważam, że te Jagowskie heble to porażka
-
rozumiem all, ze rozmiar tarcz pozostał jednak fabryczny...
no ciekawi mnie efekt, bo równiez uważam, że te Jagowskie heble to porażka
nie Jagowskie a fordowskie ... niestety . :-thumpdown
Jak by były Jagowskie to pewnie by to lepiej hamowało :- pojecia
-
Wcale nie jest odwrotnie...
(http://ebcbrakes.pl/img/cms/tabela.jpg)
Wg tabeli niby jedne i drugie pracują dobrze od zimnych, ale już się orientowałem w temacie i ludzie którzy mieli żółte potwierdzają, że hamują bardzo dobrze dopiero po rozgrzaniu. Redstuff hamuje od razu, używam więc mogę potwierdzić.
Do tego pamiętaj o dużym pyleniu w przypadku żółtych i wiecznie brudnych felgach :-\
-
Tarcze nawiercane i nacinane przód i tył Rotinger robione przez Union Parts, do tego klocki Remsa przód i tył made in Spain, przewody hamulcowe Goodridge i płyn hamulcowy Motul RBF660. Jak pojeżdże przynajmniej z 2 - 3 tys km zdam relację co i jak.
Jeśli chodzi o tarcze czytałem po kilku różnych forach i sa chwalone, polecił mi je też jeden nasz klubowicz, a używał ich w wyścigach, jeśli chodzi o klocki to sprawdzone w AR GTA i dają bardzo radę, a resszta to górna półka w sporcie ;D
(http://images46.fotosik.pl/2077/622fd7632803b3f2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/622fd7632803b3f2.html)
-
I tu niestety może być problem. Taki zestaw będzie dobrze pracował jak się rozgrzeje, w cywilnych warunkach będzie pracował gorzej od fabrycznych hamulców.
Takie jest moje zdanie, bo już miałem taką kombinację, przejeździłem tysiąc km na niej, auto w ogóle nie chciało się zatrzymać jak wszystko było zimne.
-
Piszesz o moim czy jakimś innym zestawie? Bo ja zrobiłem już około 500 km i jest igła, rewelka. jak się do końca ułożą to im wstawie w piz.e podocieram i pohamuje tak żeby byly różowe, jak wystygna to fioletowe i zobaczymy czy się nie pokrzywią.
-
U Ciebie, jak widzę wszystko jest najlepsze. Upiór powraca.
-
lanie RBFa bez wymiany przewodów hamulcowych gumowych na oplot może się źle skończyć .. poza tym przegrzanie normalnego płynu hamulcowego graniczy z cudem
-
lanie RBFa bez wymiany przewodów hamulcowych gumowych na oplot może się źle skończyć .. poza tym przegrzanie normalnego płynu hamulcowego graniczy z cudem
Czy ktoś pisał w tym temacie ze lal bez wymiany przewodów? Na butelce nic nie pisze ze zaleca się wymianę przewodów :-thank
-
tak mówię .. jak słyszę RBF w seryjnym aucie to mnie skręca .. no pewnie że nikt nie napisze tego bo nikt by tego nie kupił .. ten płyn jest mniej ściśliwy od zwykłego dot 4 i pomyśl co rozgrzany może zrobić z przewodami które mają kilka - kilkanaście lat i się wulkanizują...
-
tak mówię .. jak słyszę RBF w seryjnym aucie to mnie skręca ..
Czym różni sie seryjne auto od nieseryjnego? Pisze po raz trzeci wymieniłem przewody, czy teraz bedziesz spał spokojnie i nie bedzie Cię skręcać?
-
No i co Rysiek, zmieniłeś te hamulce???
Ciekawi mnie jak to zadziałało, bo sam będę musiał niedługo wymienić tarcze hamulcowe z przodu, ponieważ zauważyłem iż ładnie równiutko się wycierają, ale mają zmniejszoną grubość i nadają się do wymiany. Ponieważ nigdy nie byłem zadowolony z X-sowych hamulców rozważam jakiś delikatny tuning w celu poprawienia ich skuteczności.
Widziałem, że są dostępne ATE power disc i jeżeli ktoś ma ten typ fajnie byłoby, gdyby się wypowiedział za lub przeciw z perspektywy uzytkownika. Są też Rotinger lub droższe Black Diamond, EBC. Ktokolwiek ma któreś z tych tarcz prosiłbym o zabranie głosu. Aha i jeszcze jedno, jakie macie klocki do kompletu i ich ocena (skuteczność, ścieralność, pylenie).
-
Miałem EBC gładkie tarcze i klocki Red Stuff. Hamowały ładnie, ale po roku zaczęły bić.
Teraz mam ATE Powerdisc. Poprawiła się reakcja na pedał hamulca (nie jest taka binarna, można bardziej precyzyjnie dozować siłę), pod względem siły hamowania nie jest gorzej niż na EBC.
Nie mam porównania do innych w kwestii pylenia więc się nie wypowiadam.
-
Ja mam power disc Ate na przodzie i tyle też Ate z klockami juz 3 rok ale z perspektywy czasu nie polecam bo stosunek jakości do ceny jaką trzeba zapłacić za powery to gruba przesada jak dla mnie. Klocki pylą a tercze po paru latach dostały lekkiego bicia powyżej 100 km/h. Teraz jeśli bedę zmieniał to założę Mikodę nawiercaną i nacinaną. Ludzie na prawie wszystkich forach je chwalą a cena jest niezła do tego twardsze klocki i tyle.
-
No i w końcu zdecydowałem się na tarcze Mikoda GT 0733 przód (wentylowane, nacinane i nawiercane, malowane na czarno) i Mikoda GT 0734 tył (nacinane i nawiercane, malowane na czarno). Są to ładnie wyglądające tarcze w bardzo rozsądnej cenie. Natomiast na klockach postanowiłem nie oszczędzać i zamówiłem komplet EBC RedStuff. Wszystko za ciut ponad 1200PLN. Zobaczymy jak to zadziała, czy będzie jakaś poprawa w stosunku do serii?
Obecnie mam seryjne tarcze a do tego z przodu klocki ATE, które pylą niemiłosiernie. Do tego w przeciągu ok. 2 lat (wtedy zakładałem te klocki) przednie tarcze zostały ścienione ponad milimetr z każdej strony - czyli są już chyba poza zakresem przydatności do użycia. Wszystko to są obserwacje na oko, ale przy wymianie na nowe zadam sobie trud i zmierzę je suwmiarką.
Z tyłem natomiast jest całkiem inna historia... Nie wiem jakie są tam założone klocki i nie pamiętam już nawet czy wymieniałem je za swojej kadencji, czy kupiłem auto już z tym inwentarzem. Klocki nie pylą, ale rysują tarczę na obwodzie. Wydaje mi się, że klocki mają spieczoną twardą powierzchnię i ogólnie efektywność hamowania jest przez to słaba. Grubość klocków oceniłbym jeszcze na jakieś 70-80%, tarcza też ma dobrą grubość, ale...
Gdybym chciał przetoczyć tarcze, aby usunąć te nierówności to już pewnie byłaby za cienka lub w dolnym zakresie przydatności. Dlatego zdecydowałem się na wymianę wszystkiego w nadziei, że poprawi się kwestia hamowania.
-
Odpowiadam dla kolegi Phantom1988
Coś mi się stało i jak próbuję wysłać wiadomość na priv to wyskakuje komunikat, że limit pw na godzinę (1) został wyczerpany, chociaż nawet nie zdołałem odpisać.
Hamulce zmieniłem w przodzie, ale będzie jeszcze drugie podejście. Podczas wymiany okazało się, że muszę jeszcze wymienić jarzmo zacisku i jedną szpilkę. Kiedyś miałem taki dziwny przypadek, że jedna śruba zacisku mi się odkręciła podczas jazdy, zacisk się obrócił i zaczął mi skrobać alufelgę. Musiałem stanąć i zadzwonić po brata, aby mi przywiózł klucze. Naprawiłem to na poboczu, wkręciłem nową śrubę i nawet nie zdawałem sobie sprawy, że mam przetartą prowadnicę szpilki (tarcza hamulcowa mi wyskrobała). Sama szpilka też jest ścieniona w jednym miejscu.
Więc zmieniłem tarcze i klocki i zamówiłem na allegro używkę zacisku. Za kilka dni czeka mnie jeszcze wymiana tego defektu i wymiana z tyłu.
Na razie nie mam żadnych spostrzeżeń, bo unikam gwałtownego hamowania. Zrobiłem coś koło 130km, więc jeszcze hamulce nie są dotarte jak należy.
Dodam tylko, że stare tarcze miały ok 21,5mm grubości (nowe mają 24mm a przy 22mm zalecana jest wymiana na nowe).
-
Boguś kupiłeś miękkie tarcze do twardych klocków ? Już to przerabiałem w Audi A6 allroad i po 2000 km tarcze poszły na złom Klock zaorały tarcze ale może źle je ułożyłem,może duża masa auta miała wpływ na efekt olbrzymich bić i rowków na tarczach.Reklamacja Mikody odrzucona.Zestaw EBC na razie zamontowany tylko tył i dużej różnicy nie ma w sile hamowania ale efekt wizualny super.
-
W x-typie miałem tarcze wiercone i nawiercane firmy Bozarto. Firma dla mnie nie znana ale działały bardzo dobrze. Przód z kolckami kosztował chyba 450zł. Sklep jest obok mnie w Łodzi. Poniżej link na zestaw na tył, do X-a mogę polecić.
http://allegro.pl/tarcze-klocki-ford-mondeo-iii-jaguar-x-type-tyl-i5174187883.html (http://allegro.pl/tarcze-klocki-ford-mondeo-iii-jaguar-x-type-tyl-i5174187883.html)
-
zacisk Mondeo/ Focus ST
-
Dopiero teraz zobaczyłem Rysiu, że dodałeś jakiś załącznik ze zdjęciem zacisku od Focusa ST...
Masz taki założony u siebie???
Jeżeli tak to mam kilka pytań w związku z tym. Czy rozstaw śrub mocujących jarzmo pasuje w fabryczne miejsca w X-sie i czy da się tam taki zacisk po prostu przykręcić bez dodatkowych przeróbek i będzie działało?
Pisałeś też, że efektywność hamowania wcale nie poprawiła się??? Nawet z tymi zaciskami od Focusa?
-
Załącznik to przykład modyfikacji hamulców w fordzie mondeo .Zestaw z Focusa ST pasuje bez jakichkolwiek przeróbek (poza wielkością felgi min 17 cali).Skutecznośc tych zacisków w porównaniu do seri rewelacyjna nawet używając normalnych tarcz(typu Brembo ,TRW,ATE)i klocków.Właśnie dlatego zrobiłem tylko tył na tarczach EBC Ultimax +klocki EBC Redstuff bo docelowo będzie zestaw ze zdjęcia z tarczami EBC.
-
Mam chwilę czasu, więc napiszę spostrzeżenia po wymianie.
Bardzo niewiele ostatnio jeździłem (nie wiem czy od wymiany najeździłem 1000 km - chyba nie), więc to nadal są dopiero początkowe wnioski. Po pierwsze skuteczność hamowania w mojej ocenie poprawiła się zauważalnie. Wygląd również.
Nie robiłem żadnych hamowań awaryjnych, więc nie wiem czy po przegrzaniu tarcz zachowają swój kształt i się nie wypaczą.
Natomiast hamulce piszczą, czasami bardziej czasami mniej. Wydaje mi się, że na gorąco bardziej. Dodatkowo po odpuszczeniu hamulca mam wrażenie, że na chwilę (1-2 sekundy) jakby któryś tłoczek się blokuje, bo czasami słyszę inny rodzaj dźwięku.
Czeka mnie jeszcze jedno podejście do rozbierania hamulców, bo podczas wymiany okazało się, że z tyłu nie mieści mi się to wszystko (czyli 2 klocki plus tarcza przy maksymalnie cofniętym tłoczku ledwo mi weszły do zacisku). Pewnie powodem jest to, że klocki EBC mają większą grubość niż standard. Aby to wszystko upchnąć musiałem nawet odkleić takie specjalne gumowane podkładki, które nakleja się na "plecy" klocków. Ma to pewnie na celu wyeliminowanie niepożądanych hałasów pomiędzy dwoma metalowymi powierzchniami. Mam nadzieje, że klocki starły się już trochę i będę mógł te podkładki zastosować.
Jeżeli starczy mi samozaparcia to wyczyszczę również zaciski i pomaluję farbą żaroodporną (tył zrobiłem, ale na przód już mi nie starczyło zapału). Robię to wszystko bardzo dokładnie i wbrew pozorom schodzi przy tym bardzo długo.
Miałem też w planie całkowite rozbieranie zacisków i wymianę wszystkich uszczelek (taką regenerację hamulców we własnym zakresie), ale okazało się, że mi wszystko ładnie chodzi i gumki są w dobrym stanie, więc raczej nie ma potrzeby.
Reasumując. Hamulce mi hałasują. Nie wiem czy to wina nacinanych tarcz czy ma na to wpływ jeszcze to, że mam założone twarde klocki (być może miękkie klocki na nacinanej tarczy byłyby ciche). W sumie to mógłbym to przetestować, bo mam jeszcze stare klocki ATE, które są bardzo równo zużyte i zostało ich prawie połowę.
-
Zestaw z Focusa ST pasuje bez jakichkolwiek przeróbek
mówimy o focusie mk2 st? mondeo mk3 st220, i gdzieś chyba w volvo były takie zaciski?
-
Ja też myślałem, że VOLVO ma takie zaciski, ale z wymienionych powyżej chyba tylko mk2 Focus ST 225 ma pasujące, a Mondeo ma niestety inne i VOLVO też. Nie pamiętam już dokładnie, ale kilka miesięcy temu sprawdzałem różne parametry tych wszystkich zacisków i do takich właśnie wniosków doszedłem. Dodatkowo zaciski o Focusa mk2 są bardzo słabo dostępne i cenia się ok. 500pln za sztukę. W momencie jak się tym interesowałem znalazłem tylko jeden komplet z czego jeden zacisk był niekompletny (tylko jedna strona była dobra)
-
Czytałem gdzieś na zagranicznych forach o upgrade hamulców z Focusa ST225. Podobno fajne efekty daje
-
Witam wszystkich! To ja mam pytanie odnośnie przewodów z oplotem. Jakie polecacie? Ktoś tu mówił o Taroxach, ale na stronie nie ma do X-a
-
wydaje mi się, że każdy jeden stalowy będzie lepszy od zwyklaka, problemem jest tylko dobranie odpowiedniego, bo wyboru to chyba zbyt wielkiego nie ma
-
Cieżko do Jaga coś w Polsce znaleźć. Bardziej bym się skłonił do szukania na ebay.uk. Od razu jakby kto pytał - firma HEL też nie posiada do X'a ani do eSki.
-
albo szukać firmy która dorabia takie rzeczy :)
-
tarox ma do s-ki. Ktoś się orientuje czy bedą pasowały do x-a?
-
Prędzej z Mondeo jak z eSki
-
ok, kupiłem taroxy od mondeo, wszystkie tarcze Mikody i klocki EBS Green Stuff. Mam nadzieję na jakąś poprawę siły hamowania, chociaż zdaję sobie sprawę, ze poprawa w samej sile będzie niewielka. Jak skończę robić inne sprawy w Jagu to spróbuje pokobminować z zaciskami od Focusa. Na razie założe to co przyszło i dam znać czy feel sie poprawił.
-
Hmmm tarcze mogłeś już lepsze zakupić. Co się poprawi to pedał będzie wyżej łapał, czy siła nie sądze bo średnica dalej ta sama. Odczucie mocniejszego hamowania będzie raczej tylko subiektywne :)
-
A ja właśnie niedawno widziałem komplet zacisków do Focusa ST za 500PLN (to dobra okazja). Lepiej jakbyś sobie coś takiego kupił. Facet miał nawet tarcze w dobrym stanie do tego w tej cenie chyba, więc gdyby Ci zależało na cięciu kosztów to na początek mógłbyś sprawdzić czy te tarcze można by było zostawić i dokupić tylko klocki. Na pewno lepiej by to hamowało.
Ja am Mikodę nacinaną i wentylowaną plus EBC Red Stuff i doopy nie urywa.
-
ja również mam nacinaną i nawierczaną, ale to sie przekłada na stabilnośći powtarzalność hamowania. A co do Red Stuff, to tak jak ktoś pisał, zapewne problem tkwi w tym, ze trzeba je dobrze rozgrzać zeby weszły w swoje optymalne okno pracy. Dlatego wziąłem zielone
-
Nic nie trzeba rozgrzewać. Jakbyś chciał rozgrzać klocki to byłoby to ostatnie normalne hamowanie na tej Mikodzie. Te tarcze po przegrzaniu się krzywią.
-
Te tarcze po przegrzaniu się krzywią.
Teraz przydała by się lista, które są na takie cuda odporne :D
-
Nie wiem jak ci to wytłumaczyć kurak22, ale normalnie przegrzanie tarcz kończy się tzw. fadingiem, czyli zmniejszoną skutecznością hamowania i taki powinien być efekt przegrzania hamulców. Po ostudzeniu hamulce biorą znów lepiej i są proste. Jak tarcza się wichruje i ma bicie, to znaczy, że ma wadę materiałową. Taka sytuacja występuje bardzo często w Mikodach.
Wyjaśniłem Ci???
-
Kilka słów na temat Taroxa.
Generalnie zawsze mam podjarkę jak mogę kupić coś u krajowych sprzedawców i wesprzeć nasz rynek, ale tym razem spotkał mnie wielki zawód. Po złożeniu zamówienia i zapłaceniu z góry dostałem wiadomość, ze nie wyślą mi od razu, bo przewody zamawiane są z U.K. i czekają na większą liczbę zamówień,a teraz jest bardzo słaby miesiąc i ludzie nie zamawiają. Jeżeli bardzo chce, to mogę złożyć zamówienie indywidualne za jedyne +120zł :) a i tak bede czekał 2 tyg! :) Taniej mi wyjdzie samemu zamówić Goodrige z U.K. w podobnej cenie z pzresyłką za 12Funciaków. Masakra... Zobaczymy czy dadzą mi odstąpić od zamówienia po ludzku
-
Zatem mam nowe tarcze Mikody przód i tył, a do tego klocki EBC Green Stuff. Powiem tak, Szału z siłą hamowania jak nie było tak nie ma, na pewno teraz poprawił się "bite" szybciej nieco biorą. Mimo, ze to zielone klocki, czyli w teorii czysto drogowe, to delikatnie piszczą.
Odnośnie taroxa: Firma umiera i ledwo wyłuskałem swoją kasę. Także na razie przewodów nie robiłem. Bedzie trzeba z UK zamawać
-
Wie ktoś gdzie można kupić przewody hamulcowe w stalowym oplocie za rozsądną cenę? Mi udaje się tylko znaleźć coś za 300-400PLN komplet (4szt), a w sumie to będę potrzebował tylko 2szt na przód i ta cena...
Dobrze, aby to było w Polsce.