FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: krzysztofk w Grudzień 11, 2012, 17:36:54 pm
-
witam, dzisiaj wziąłem się za wymiane oleju w silniku. olej millers 5w30 dedykowany dla forda, filtr oryginał , ale mam zagryske , według wszystkich instrukcji oleju wchodzi 6,4 litra, a ja spóściłem raptem 5,3 litra, że wymieniałem olej pod blokiem to przechylałem kota na wszystkie strony lewarkiem, ale nic więcej nie wyleciało (dałem mu prawie godzinę na to aby zleciał). Włałem 5,3 litra nowego oleju i jest max, zrobiłem krótką trasę i olej dalej czyściutki , myslę że jakby został w silniku 1 litr to by trochę zciemnił ten nowy. Ile wchodzi Wam oleju do 3.0???
(http://img802.imageshack.us/img802/268/olejkorek.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/olejkorek.jpg/)
-
Jak zmieniałem to wlałem 6L i jest na około połowę miarki na bagnecie.
-
wymieniałem w maju i pod Max na miarce około 6,2L
-
tak wszedzie podają około 6,2 , a teraz sprawdzałem w instrukcji i razem z filtrem 5,7 litra oleju
-
to dziwne ja mam w instrukcji 3.0 V6 - 6,4 litra
4.0 V8 - 6,5 litra
dotyczy S-typa z 2001
-
u mnie dotyczy 3.0 v6 s-typa 1999 rok vin do M45254 ,
sprawdzałem raz jeszcze 5,7 litra , może to znowu coś zależy od vin , duzo częsci widzę vin do numeru M45254 lub od tego numeru, czyżby to całkiem inne silniki że nawet inna ilość oleju?
-
Wydaje mi się że są 2 wersje instrukcji, jedne podają ilość minimalną a inne maksymalną 5,7L oraz 6,4L. Moja podaje 5,7L i jak tyle wlałem to było na minimum.
-
Zastanawiają mnie dwie rzeczy, pierwsza to jaką normę przewiduje Jaguar na ubytek oleju, druga to czy ma sens zalewanie olejem który jest trudno dostępny. :- pojecia
-
Czy ktoś wie jaką normę przewiduje Jaguar dla S-type na ubytek oleju silnikowego pomiędzy jego wymianami.
Podobno (nie bardzo w to mogę uwierzyć) istnieją normy nawet do 4L ... :-boks
-
To prawda, producenci podają do 1l/1000km....
-
1l na 1000km???
chyba kolego wkradł Ci się błąd
1l od wymiany do wymiany oleju
-
To nie błąd. Co raz więcej firm ma taką tolerancje np. Fiat, Opel.
-
Zgadza się, nie wiem jak fiat, ale Ople piją olej jak smoki.
Co do jaga, to nie ma zauważalnego ubytku u mnie jak narazie 3000km od wymiany.
-
Jak zacząłem zalewać motor shellem helixem ultra racingiem to skończyły się problemy z silnikiem i z braniem oleju. Finalnie wychodzi taniej bo od zmiany do zmiany nic nie ubywa a auto zaczęło w trasie palić o litra mniej i jest bardziej kopytliwe.
-
Jak zacząłem zalewać motor shellem helixem ultra racingiem to skończyły się problemy z silnikiem i z braniem oleju. Finalnie wychodzi taniej bo od zmiany do zmiany nic nie ubywa a auto zaczęło w trasie palić o litra mniej i jest bardziej kopytliwe.
:-bry
Tego Shella to 5W30 zalałeś, czy inną lepkość?