FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ghrh w Grudzień 10, 2012, 13:49:43 pm
-
Ponieważ spadł śnieg to aż się prosi żeby kotka zabrać w jakieś ustronne miejsce w wiadomym celu ;) W związku z tym pytanie - jak się ma staly napęd 4x4 do jazdy na ręcznym? Czy nie jest tak, że jednak obie osie powinny móc się obracać w podobnym stopniu, żeby nie rozwalić reduktora? Czy tylko jestem przewrażliwiony i nie będzie to miało żadnego negatywnego efektu?
Z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi
-
hmm ale po co ci ręczny ;D
http://www.youtube.com/watch?v=eJiIz5Kq-KY (http://www.youtube.com/watch?v=eJiIz5Kq-KY)
Jak to się mówi po co jeździć na ręcznym jak można dać w pi...e :-gwizd
-
Właśnie tego 4x4 mi brakuje w moim kocie no ale cóż trzeba się cieszyć tym co jest :-tylko
-
Dołączę się do konwersacji :)
jest napęd 4x4 jak odpalam auto na desce świecą się kontrolki w tym własnie od kontroli trakcji i zaraz gaśnie
ale gdy wczoraj pora była przetestować auto na śniegu ni cholery nic kół nie blokowało nie hamowało latało tyłem niczym prawdziwy diftowóz. Domyślam się, że trakcja to kolejny element wyposażenia dodatkowego?
-
Mieszasz trakcję z ESP jak mniemam. To pierwsze służy do tego żeby dobrze ruszać ze śniegu, to drugie żeby Cię nie wywalało na zakrętach.
http://www.youtube.com/watch?v=ZD8krFh8IL4 (http://www.youtube.com/watch?v=ZD8krFh8IL4)
-
tak chodziło mi ogólnie o systemy wspomagające w jagu. bo z tego co widzę ani esp ani acs tcs tp itd nie funkcjonuje. w bmw e46 miałem wszystko w 1 guziku i wspomaganie ruszania i esp i dalsze tamte skróty ;) w c klasie tez był taki guzik tyle, że tam czy się go wyłączyło czy włączało systemy i tak działały:)
-
O ile się orientuję to w iksie możesz esp wyłączyć przyciskiem koło lewarka zmiany biegów. Jeżeli go nie masz to nie masz i esp (kontrola trakcji jest w standardzie i na stałe - zobacz czy koła Ci buksują przy ruszaniu).
-
czyli że nie esp nie mam, bo włącznika żadnego nie ma, a trakcji chyba tez nie ma, albo poprzedni właściciel tam coś nagrzebał, ciągnie, bokusuje z 4 kół bardziej dupa, ale to raczej przez rozkład mocy 40%.60% co dla mnie jest super fun ale boje się w taką pogodę dziewczynie dać auto bo lata jak szalone jak się depnie. tylko zastanawia mnie ta kontrolka, chyba, że zegary w x są uniwersalne i wszędzie taką kontrolkę pakują czy sys. jest czy nie.
szkoda, że tu x jak widzę, wszystko jest opcją. niby wersja highline a każdego dnia znajduje coś co mogło być dodatkowo w opcji.
-
Ja tam nie mam żadnych przycisków ani kontrolek od jakichkolwiek systemów ale wytącic auto z równowagi jest ciężko, na śniegu tam trochę pomieli ale zaraz nabiera prędkości, nie wiem może to automat tak działa. Ale aby zapiąc boka przy np 100 km\h to trzeba się dobrze postarac i mówię tu o ośnieżonej drodze - na szutrze nie ma szans. A ręczny zapinam bez problemu tył blokuje przód ciągnie - na razie nic się nie zepsuło.
-
może zrobię w weekend filmik , automat przełączony na sport ,DSC dezaktywowane " Njoy " ;D