FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: wolawst w Grudzień 07, 2012, 16:36:13 pm
-
witam mam x-type 2.5 4x4 2002 rok ostatnio zaczelo sie dziac z nim cos nie dobrego zapalila sie kontrolka check pokazuje cruis controle not available , raz do czasu wyskakuje mi jak jade ze temperatura silnika jest za wysoka ale jak wylacze zaplon i wlacze znowu chodzil silnik i jest ok moge przejechac np 200km bez problemu a silnik napewno sie nie grzeje i tak czesto sie pojawia czy to moze byc czujnik temperatury?obroty silnika tylko do trzech tysiecy wiecej nie chce sie krecic. i jeszcze tez czujnik stukowego spalania jest popsuty ale nie wiem gdzie on sie znajduje zeby go wymienic jakby mi ktos powiedzial to bym byl wdzieczny przepraszam jesli temat sie znalazl ponownie na forum ale szukalem czegos takiego i nie moglem znalezc pozdrawiam robert z gory dzieki za pomoc
połączono
jeszcze zapomnialem dodac jakie mi bledy wyskakuja na diagnostyce po193 czyli obwodn czujnikan paliwa wysoki sygnal wejscia drugi p1000 trzeci po333 obwod czujnika spalania stukowego 2 (bank 2 lub sygnal czujnika)wysoki sygnal wejscia
czwarty p1647 i jeszcze wymienilem cala listwe wtryskowa i wszystkie czujniki na listwie paliwowej i nadal jest to samo mam nadzieje ze ktos mi pomoze dzieki z gory
-
Masz instalacje LPG?
-
nie mam instalacji lpg i zapomnialem dopisac ze auto jest w manualnej skrzyni
-
pisałeś że powymieniałeś to co wskazał komputer w tym tez błąd P1647 - sonda lambda ? wg. mnie masz problem z ECU
-
nie wymienilem tylko czujnika stukowego spalania bo nie wiem gdzie on sie znajduje moze ty mi powiesz jak wiesz bede wdzieczny
-
miałem identyczny problem.
wyskakiwał "controle not available", temperatura cieczy na wskaźniku rosła do maksa, ze strachu zatrzymywałem się, wyłączałem silnik. czekałem chwilę i znowu odpalałem, i już było ok. mimo, że temperatura na wskaźniku dochodziła do maksa to nic się nie gotowało.
wymieniłem TERMOSTAT i nigdy problem nie wrócił.
-
dzieki kolego wiec musze wymienic termostat bo tego nie robilem
-
Potwierdzam, też miałem podobną sytuację. Wymiana termostatu pomogła. Czujnik spalania stukowego nie ma jednak nic wspólnego z temperaturą. Sprawdź połączenie czujnika aż do głównej wiązki. Czujnik znajduje się pod kolektorem ssącym, pod listwą wtryskową, ciężki dostęp. Kabel od czujnika wychodzi spod listwy z prawej strony silnika (patrząc pod maskę). Możliwe, że przypaliło się połączenie, biegnie niedaleko kolektora wydechowego. Spalanie stukowe może spowodować poważną usterkę (conajmniej panewki do wymiany). Ja wymieniłem silnik :)
-
witam dzieki za sensowna podpowiedz jak wymienialem wtryski to wlasnie zastanawialem sie co to za kabel wisi nie moglem znalezc nigdzie wtyczki zeby go zapiac.czyli to jest od czujnika stukowego silnik dobbrze pracuje dzis zabieram sie za wymiane katalizatora bo wymienilem sade ale to nic nie dalo nadal mi wyskakuje ze sonda jest do wymiany a jest to nie mozliwe bo kupilem nowa i testowalem ja w innym samochodzie wiec jest dobra dam znac co i jak jak juz wyminie pozdrawiam
-
A w jakim samochodzie sprawdzałeś tą sondę ? W jagu jest dośc dziwna tzn ma mały opór na grzałce - w moim ma ok 2, jak założyłem sprawną sondę ale z oporem ok 6 komp nadal pokazywał błąd mimo iż ta sonda w oplu działała bez zarzutu.
-
jan zalozylem do takiego samego auta okazalo sie ze kumpel ma takiego samego kota
-
witam ponownie zrobilem wkoncu mojego kotka napisze co wymienilem w nim ale bez potrzeby dwa katalizatory przedni tylny dwie sondy wtryski i nadal nic a okazalo sie ze wystarczylo wymienic przeplywomierz i to tyle zniknelo odrazu spadek mocy i wariant ze silnik sie krecil tylko do trzech tysiecy obrotow i oczywiscie ten glupi komunikat cruise control not avaiable tez juz go nie ma. a to tylko przez przypadek wyszlo jak zdejmowalem pokrywe z filtra razem z rurami to przekracil mi sie filter razem z przeplywomierzem na akumulator i zrobil zwarcie wiec wiedzialem ze jest do wymiany przeplywomierz czego wczesniej nie pokazywal mi komputer i to cala historja z moim nie dobrym kotkiem pozdrawiam wszystkich ktorzy starali mi sie jakos pomoc
-
a migal Ci check engine czasem? i trzeslo troche buda na biegu jalowym? Spalanie wzroslo? Mialem tak kiedys w poprzednim aucie. Tez to byl przeplywomierz
-
spalanie wzroslo buda tez trzeslo