FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: marasZk w Grudzień 05, 2012, 21:07:14 pm
-
Witam
dziś po raz pierwszy podłączyłem Jaga pod kompa bo strasznie dużo palił.
wyskoczyły mi błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000 :-kogutki
wygooglowałem je i trochę już wiem. ale proszę o rade może ktoś już się z nimi spotkał i rozwiązał.
fajne by było wiedzieć co i jak zanim pojadę do serwisu.
po wykasowaniu błędów został tylko jeden P1000 i juz nie chce zniknąć :-help.
z góry dzięki i pozdrawiam.
x type 3.0v6 automat 2001
-
witam.
To trochę powinieneś pojeździć autem i sprawdź czy błędy nie pojawiają się ponownie. Czasami jest tak, że auto było naprawione a nie skasowano błędów, które wiszą w komputerze.
Piszesz, że auto dużo spala ale napisz ile konkretnie.
P1000 to praktycznie żaden błąd, oznacza, że system nie został kompletnie sprawdzony od ostatniego skasowania błędów (mniej więcej o to chodzi).
Po błędach można powiedzieć, że były lub są problemy z
-paliwem (filtr, pompa, przeciek, niskie ciśnienie?),
-problem z czujnikami powietrza , są 4
-P1780 - może być kilka przyczyn, problem może być w ustrojstwie gdzie jest gałka zmiany biegów (połączenie, ustawienie ) problem w połączeniu ze skrzynia i jeszcze kilka przyczyn
-
P0191- listwa paliwowa
P1646, P1647 obie sondy do wymiany
P1000 jest normalnym cyklem i przekształci sie w P1111
P1780- Przełącznik biegów Transmission wybór D-4 - Układ
usterka
a twój kociak to ten rodzynek z gazem co zmieniał tylu właścicieli w jednym roku :) ?
-
tak tak to ten, tez mi tylu, dwa razy do roku ;P
a tak poważnie to w pl jest od 2007 roku potem doszedł współwłaściciel w maju 2010 po 5 msc założony został gaz
i tak latał do 2012 roku do stycznia, wtedy to kupił gość od którego ja kupiłem w listopadzie.
i oto cała jego historia wyczytana z karty pojazdu.
co do błędów to polatam trochę zobaczę czy błędy wrócą ale sondy i tak wymienię bo spalanie jest o jakieś 30-40% za wysokie od tego co piszą na forum.
połączono
a co spalania to aż wstyd się przyznać ale w mieście nie udało mi się ani razu zejść poniżej 20l gazu :-wstyd na trasie 100km przy spokojnej jeździe bez wyprzedzania prędkość 90-100 spalił 15.7l.
przetestowałem też na paliwie bo myślałem, że może się mapy rozjechały ale spalanie było nie wiele mniejsze.
-
20Litrow w miescie to moj tez pali. nawet i wiecej:) w trasie 13litrow gazu. mam 3.0 automat :)
-
20Litrow w miescie to moj tez pali. nawet i wiecej:) w trasie 13litrow gazu. mam 3.0 automat :)
To prawie jak mój Jeep z silnikiem 4,7 ;D ;D
-
witam
Polatałem bo kasowaniu błędów, i wyskakują wciąż błędy odnośnie sond lambda, gdy u mechanika usłyszałem,
że w moim jagu są 4 sondy, to się przeżegnałem. Ale jakie było moje miłe zaskoczenie, gdy udałem się do intercarsu
i zacząłem shoping
- sonda najtańsza 83zł, boscha 180zł (trzeba tylko zakuć końcówki)
- filtr paliwa 21,47 zł
- filtr powietrza od 30 zł (K&N 180zł, gdzie do a3 jeszcze rok temu płaciłem 240zł)
- filtry od gaz ok 80 zł
(ceny z rabatem jakie ma mój mechanik)
dla porównania kolega kupował tego dnia wahacz do e46 750zł do jaga by wyszło ok 240zł
viva mondeo :) :-R
-
Jakie mondeo? O ile filtry są takie jak w fordzie to zawias już będzie inny i ceną też są większe.
Nie jeden już tak pisał, a jak przyszło kupić nowy wahacz to płacz i ostatecznie używka z allegro.
Poczytaj sobie forum jakie żale były bo tuleje oryginalne drogie lub nie wymienialne.
Poliuretany z Olkusza nie jednemu dupę uratowały.
-
Twój kolega podał cenę za dwa i to lemfordera zapewne, a co do sond, patrzysz na najtańszą i to jeszcze z przeróbką, żebyś się nie zdziwił jak dalej błąd Ci się będzie zapalał, filtr K&N to rabat widzę mechanik ma 20 zł, jak chcesz to mogę Ci pokazać wahacz do E46 za 160 zł i to nowy, także rewelacji tutaj nie widzę, a tym bardziej okazji cenowej co do posiadania Jaga, w dzisiejszych czasach dostęp do części jest ogromny, a w szczególności jeżeli chodzi o części, które powtarzają się w innych markach, czy modelach, jak już porównujesz ceny części to porównuj tych samych producentów, bo siejesz zamęt z tej euforii.
-
Co do sond ja bym z żadnym wypadku nie brał boscha ;/ wymieniałam po 5 miesiącach na denso bo najnormalniej w świecie padła ;/ ,Co do reszty jakbyś miał diesel to może byś coś dopasował a tak będzie ciężko z zaminnikami ( np.przeguby) a tym bardziej jeśli chodzi o zawieszenie , polibusze są w miarę ok ale no włąsnie jest ale 9 miesięcy po wymianie całego zawieszenia zaczyna walić lewy tył i chyba tym razem wezme orygniały cena wysoka ale nie u śmiecha mi sie co 8-9 miesiecy płacić po kilka stów.
-
a to sorry chłopaki, jeszcze się nie wgłębiałem w te wszystkie części, więc podałem tak jak mi powiedzieli w IC.
nigdy nie mówiłem, że tam pracują wybitni specjaliści, ale mi pasuje ten sklep, bo jeszcze się tam nie spotkałem
z problemem podczas zwrotów.
Na szczęście zawieszenie jest zdrowe, bo było ostatnio sprawdzane na diagnostyce i tylko tuleje stabilizatora z tyłu są do wymiany.
dzięki za informacje co do sondy nie meli na miejscu tych boscha więc zamówiłem na jutro, ale jak mam za pół roku ją znowu wymieć, to zrezygnuję i kupię sprawdzą.
odnośnie rabatu to ja ich nie przyznaje, a na każda rzecz jest inny jak patrzyłem na stronie ic to sonda boscha kosztuje 250zł on ma 180zl, ta zwykłą 4 max 83zł na stronie 187zł więc tu już różnica jest bardziej widoczna.
-
Witam :-help
sondy wymienione, błędy dalej występują, nowe sondy jak i stare pokazują za wysokie napięcie. Nic się nie zmieniło.
Czy to nie będzie wina katalizatorów, auto ma już przejechane 220tys.
czy ktoś już miał taki sam problem? dostęp do sond był ciężki a żeby wymontować katalizoatory to chyba będzie trzeba już silnik opuścić. Chyba, że macie jakieś inne podpowiedzi co to może być.
-
możesz kupić emulatory na sondy jeśli zniknie błąd na 100% katy do wymiany
-
a który emulator spróbować http://allegro.pl/emulator-2-sondy-sonda-lambda-100-skuteczny-i2859621981.html
czy może już elektroniczny http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2866004576.html
a może zastosować dwa rodzaje, ma ktoś z was takie emulatory u siebie może?, jak to śię sprawdza, nie ma spadków mocy, wzrostu spalania? jakieś inne negatywne objawy występują?
-
Napisz jakie numery tych sond ale pewnie dał jakieś uniwersalne a one nie pasują mają inny opór na grzałce i dalej wywala błąd. Oryginalne mają ok 2,2 - sprawdź jaki opór mają te nowe, łatwa czynnośc a dużo powie.
-
dzięki. jutro sprawdzę, dam znać, niby kupowane były pod dany model ale uniwersalne, pokazywał oryginały były denso. na początku było ok zrobiłem z 1000km po kupnie jaga i dopiero check engine się zapalił na stałe i srtacił troche moc na niskich obrotach. Ale już wcześnie chyba było coś nie tak,moc niby ok ale spalnie było dość wysokie, ale błędów sond nie było był tylko P0191 (trzeba zrobić odpływ jak piszą na forum) no
i adaptacja p1000.
-
http://allegro.pl/profesjonalny-emulator-drugiej-sondy-lambda-i2877708036.html (http://allegro.pl/profesjonalny-emulator-drugiej-sondy-lambda-i2877708036.html) montowałem te emulatory :) drugiej sondy , brak problemów a i katów nie mam :)
-
sprawdzałem dziś osiągi z tym chekiem od sond lambda, i nie tylko spalanie wzrasta ale i osiągi maleją na gazie
0d 0 do 100 km/h obd2 pokazało 9,6 s według katalogu niby powinno być 7,5 z automatem więc spadek znaczny. moc łapie wtedy dopiero od ok 3500 tyś obr.
dzięki za linka, kupie te w ocynku ale kupić 4 czy wystarczą 2 za katem?
-
2 za katem
-
mam pytanie do Ciebie Black, jak wyjmowałeś katalizatory? udało Ci się to zrobić bez wyjmowania reduktora?
ja wymieniałem reduktor to udało mi się je usunąć opróżnić zaspawać i zainstalować razem z tymi tulejkami co proponowałeś, ale wyjęcie ich to była mordęga, bez kata śmiga chyba lepiej, a i dźwięk w końcu nabrał razowego polotu V6.
Komp dalej pokazuje błąd P1646 a po kilku kilometrach dochodzi P1647
Wydaje mi się, że sondy które wymieniałem przed katem to jakieś badziewie albo nie takie jak powinny, kupie oryginalne ale najpierw muszę zdiagnozować które to szwankują. do tego zastosuje chyba taki emulator
http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2991377589.html (http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2991377589.html).
co o tym sądzisz, bo już trochę nie mam siły do tego. Kontrolka mi nie przeszkadza , ale spalanie na trasie 16 litrów przy prędkość 90-110 to trochę :-help sporo nawet jak na tą pojemność.
-
Nie mam pojęcia czy wyciągali reduktor odstawiłem do mechanika powiedziałem co mają zrobić i nie pytałem o szczegóły a kwota 250 zł za robociznę nie wydała mi się zbyt wysoka aby pytać co musieli demontować aby je wytargać . To co zauważyłem bez katów jak stoje w korku to się od czasu do czasu zaświeci check sondy.
-
To masz extra mechanika :)
pomęczę te emulatory, potem kupie oryginalne sondy jak już będę widział w czym problem.
A powiedz mi jakie masz spalanie u siebie?
Czy jak zapali się błąd jest większe? czy od razu kasujesz?
-
spalanie w mrozy w okolicach 13 l/100 ,obecnie temp na plusie spalanie ok 11l/100 cały czas miasto , na trasie schodzi przy 110 km/h do 8-9 l/100km , nie kasuje błędów po 5 odpaleniach sam znika a spalanie w tym momencie nie wzrasta bynajmniej nie zauważyłem zwiększonego zużycia .
-
Trochę odgrzewam temat, ale nie mogę dojść, która sonda jest winna za błąd P1646? Gdzie dokładnie się znajduje?