FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: daniel#123456 w Grudzień 04, 2012, 14:06:58 pm
-
właśnie zrobiłem test licznika w pokazał ze temp u mnie to 0425c chyba ona nie jest prawidłowa a jak jest u was?
wyczytałem na innym forum ze po odłączeniu czujnika podgrzewanie swiec powinno trwać ok 20s jeśli czujnik działa prawidłowo a u mnie nic się nie działo poza włączonym wentylatorem. co poradzicie mi z tym zrobić??
-
na początek to poradziłbym Ci napisać logicznie o co chodzi, bo nie do końca wiadomo
nie podałeś nawet żadnej wersji silnikowej itp.
nie oczekuj odpowiedzi pisząc w ten sposób, bo nikt bez wiedzy paranormalnej nie wie o co chodzi
-
więc w moim jagu 2.0d z 2004r waha się temperatura jak jadę z prędkością ok100 km/h to temp rośnie do ok 90 a ja zatrzymam się na światłach to spada (czami do niebieskiego pola), wymieniłem oba termostaty i nic to nie zmieniła więc zrobiłem test zegarów i temperatura wyszła mi 425c aż się zdziwiłem. wyczytałem na jednym z forów jak sprawdzić czujnik temperatury, odłączyłem czujnik jak pisano na forum a świece żarowe które miały się zagrzewać(czujnik dobry to 20s) nie zagrzewały się poza tym po odłączeniu czujnika nie ma żadnej zmiany z samochodem
-
witam. to wychodzi na to, ze masz problem z czujnikiem. w takim wypadku należny go wymienić.
-
wymieniłem czujnik i bez rezultatów :(, jak jadę to temperatura się podnosi a jak zahamuje lub się zatrzymam to zaczyna spadać, na początku szybciej a później coraz wolniej, co robić? :-help
dodam jeszcze ze pojawiają się błędy d900 9318 e510 co one mogą oznaczać
-
Nie odłączałeś przypadkiem akumulatora?
E510 i d900 to błędy magistrali CAN , a 9318 niskie napięcie akumulatora. Te błędy występują m.in. przy spadku napięcia podczas odpinania akumulatora.
Podczas testu zegarów też mam taką temperaturę jak u ciebie , ale po podłączeniu skanera pod OBD wskazania temperatury są dobre (ale też jest zbyt niska >:D )
-
a co może powodować szybką zmianę temp oprócz termostatów??
-
zwarcie na wentylatorze który chodzi cały czas ?
-
otóż to wentylator się nie włącza
-
Wg mnie jest wszystko ok. Ten silnik 2,0D ma dużą sprawność czyli daje mało ciepła (małe straty energii przekazywanej na sposób ciepła) i efekt jest taki że przy stałej prędkości ok 100km/h jest ok ale jak np zdejmiesz nogę z gazu jadąc np z górki czy zatrzymując się temp spada. Jest to normalne zjawisko w moim jest to samo, mam innego nowoczesnego diesla i jest praktycznie podobnie. Kolejną sprawą jest że ten silnik ma spory układ chłodzenia i efekt jak wyżej. A dodam jeszcze że ja u siebie też wymieniłem 2 termostaty (mały był wadliwy) bo prawie wcale temp nie łapał przed wymianą...
Pozdrawiam