FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: andrew140785 w Listopad 25, 2012, 10:13:51 am
-
Ciąg dalszy zmagań z falowaniem obrotów w 2.0diesel czy ktoś rozwiązał tę dolegliwość? Bo ja walczę z nią już od dłuższego czasu i ciągle powraca i to zawsze kiedy jest wilgoć na dworzu i kiedy włączę światła mijania kiedy jeżdżę na dziennych to wszystko jest dobrze i sprawdzone bylo już wiele rzeczy m.in. Wtryskiwacze które są ok. Ostatnio w watsztacie wyjęto główny sterownik silnika i sprawdzono vzy nie ma wody na złączu i samym komputerze okazało się że woda była na kilku pinach od paru istotnych czujników ale zostało wszystko osuszone i zakonserwowane i ale większej poprawy nie ma i teraz zastanawiam się czy aby nie jest to kwestia alternatora :-chyt bądź regulatora napięcia bo samo falowanie jest tylko po włączeniu świateł czyli podczas większego obciążenia elektrycznego
-
W jakim zakresie zmieniaja ci sie te obroty?
-
Tak jak sam piszesz problem jest w ładowaniu
-
Obroty zmieniają się nieznacznie o 40-50 obrotów. Postanowiłem wysuszyć DOKŁADNIE wnętrze samochodu i posprawdzałem styki żarówek od wszystkich świateł, wyczyściłem i jest spora poprawa mogę powiedzieć że w 90% problem zniknął :-super
Może i dziwne albo zbieg okoliczności ::)
-
Koledzy czy któryś z was sprawdzał ładowanie alternatora? Bo u mnie jak teraz sprawdzałem to wyszło że mam 14,86V i po włączeniu np świateł i innych odbiorników spada nieznacznie więc czy to regulator napięcia lub alternator jest do wymiany?
Na forum forda piszą że ładowanie w 2.0 tdci powinno wynosić 14,4 maksymalnie.
Jak sytuacja wygląda u innych dieslowców???
Proszę o pomoc, gdyż to może być przyczyna falowania obrotów. :-help :-help :-help
-
Napiszę aby zamknąć ten wątek i dla potomnych by wiedzieli że: JEŚLI MACIE PROBLEMY Z FALOWANIEM OBROTÓW A SPRAWDZILIŚCIE JUŻ WSZYSTKO ŁĄCZNIE Z REGENERACJĄ LUB WYMIANĄ WTRYSKIWACZY TO WYMIEŃCIE ALTERNATOR :-K :-gwizd
Ja po ponad roku walki z tą dolegliwością w końcu byłem w 100% pewien że to to indyjskie ustrojstwo marki VISTEON odpowiada za falowanie pomimo że ładowanie było idealne to po rozebraniu go okazało się że łożysko jedno bardzo ciężko się kręciło a drugie przeskakiwało na bieżni i wolałem wstawić drugi niż regenerować stary. Teraz to nawet wspomaganie kierownicy lżej chodzi a o falowaniu obrotów nie ma mowy ;D
:-off :-off :-off :-off :-off :-off