FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pablo w Styczeń 01, 2009, 22:58:49 pm
-
zawsze mialem sie o to spytac tyle ze zapominalo mi sie, cos mam nie tak z czujnikiem temp zewnetrznej, temp zewnetrzna na wyswietlaczu rosnie jak auto jest dlugo w ruchu , mysle ze cos nie tak z czujnikiem lub moze za blisko silnika przymocowany .... moze ktos pomoc ?
-
Miałem kiedyś podobny problem, i wszędzie gdzie o nim czytałem pisali, że na 95% to jest czujnik temperatury.
Jeśli to nie on, to panel sterowania klimatyzacją jest uszkodzony.
Sam czujnik znajdziesz pod maską w przednim pasie.
W moim przypadku problem chyba znikł po zmianie panelu na wersję nawigacyjną. Ale nie jestem pewien, bo albo przestałem zwracać uwagę na to, ze nie działa, albo na to, że działa. Niestety samochód stoi w warsztacie i dopiero po weekendzie będę mógł to potwierdzić.
Norbert
-
Pablo - rośnie o stopień, kilka stopni czy kilkanaście??
W przypadku 1 może być kwestią tego, ze temperatura jest wskazywana z dokladnoscia do 0,5o a być może znajdowałeś się na "pograniczu".
W przypadku 2 różnice temperatury o kilka stopni pomiędzy regionami są normalne. W samej W-wce dochodzą nawet do 3-5o o tej samej porze, a nie wspomnę o terenie otwartym. A jak sam napisałeś pomiar w ruchu. Myślę że i tak do przyjęcia, jak się kiedyś orientowałem opel daje dokładność +/- 5o, citroen +/- 3o
W przypadku 3 - wymień czujnik. W cytrynce raz mi pokazało +30o w grudniu i było to dla mnie zbyt optymistyczne podjście termometru zaraz po tym jak wpadłem w poślizg na lodzie ;D
-
to tak na marginesie - Jag nie jest odporny na zimno - w Jagu temperatura wskazywana przez termometr jest zawsze o 0,5 - 1 stopien nizsza niz w Oplu ;D ;D
-
U mnie był właśnie problem z 30o w grudniu w starym panelu bez nawigacji.
Po wymianie konsoli na nawigacyjną problem zniknął. Więc albo czujnik automagicznie się naprawił, albo problem leżał w panelu klimatyzacji.
-
albo tez coś nie stykało ;D
-
no tak a u mnie to wyglada tak : wsiadam do auta np minus 7 st ... po pol godnie jazdy plus 3 - no tak jakby sie ogrzewal od silnika czy cos ... jak silnik nie pracuje i auto jest nie rozgrzane pokauje dobrze
-
Odkryłem, że to jednak nie panel był uszkodzony. Temperatura rośnie jak jest zimno, mokro.
Trochę zimno się w środku robi jak klimatyzacją stara się zniwelować upał panujący na zewnątrz :)
Kupiłem za 37zł w Jaguarze nowy czujnik temperatury i jak ręką odjął.
-
Miałem kiedyś podobny problem, i wszędzie gdzie o nim czytałem pisali, że na 95% to jest czujnik temperatury.
Jeśli to nie on, to panel sterowania klimatyzacją jest uszkodzony.
Sam czujnik znajdziesz pod maską w przednim pasie.
W moim przypadku problem chyba znikł po zmianie panelu na wersję nawigacyjną. Ale nie jestem pewien, bo albo przestałem zwracać uwagę na to, ze nie działa, albo na to, że działa. Niestety samochód stoi w warsztacie i dopiero po weekendzie będę mógł to potwierdzić.
Norbert
Mam ten sam problem z tym czujnikiem - możesz dac dokładniejsze namiary gdzie jest ten czujnik w pasie przednim? Może jakaś fotka lub coś w tym stylu? Dam radę sam to wymienic? :D
Pozdr
Marek
-
Powiem krótko : dziś jechałem na zewnątrz termometr na jednym z budynków pokazywał +0.4 stopnia jag pokazał mi 0 stopni więc jak to mówią :-tylko
działa poprawnie:) nieufam stacjonarnym termometrom:) :-super 8)
-
Czujnik znajduje się za przednim zderzakiem, ale przed chłodnicą po lewej stronie samochodu. Jak otworzysz maskę i spojrzysz w dół w dziurę gdzie normalnie jest grill to go zobaczysz.
Niestety dostęp do niego jest dosyć trudny i nie udało mi się go z powrotem zamocować, wiec spiołem go krawatkami, żeby się nie wysunął i włożyłem w dziurkę w ramie pod reflektorem.
Rozwiązaniem tegoż jest zdjęcie zderzaka, ale u mnie nie wchodzie w grę, bo nie mam garażu, a przed domem zimno i mokro.
Nie mogę wysłać obrazka, bo skończyło się miejsce na załączniki w forum.
-
Już mogę dodać obrazek.
-
Wielkie dzięki za pomoc. Jutro sobie popatrzę :D
-
Panowie , udalo sie cos z tym czujnikiem powalczyc ?? ja swoim nie mialem czasu sie zajac ,a le z tego co widze to moj czujnich chyba lapie temp od chlodnicy
-
Jeszcze nie :( zimnoooo.
Ale w przyszłym tygodniu jadę do Poznania więc na pewno odwiedzę serwis i zakupię czujnik. Dam wtedy znac jak z ceną i czy da sie to zrobic we własnym zakresie :-super
-
Pod dużym ekranem nawigacji jest podłużne okienko pokazujące temperaturę w wozie- mam pytanie: a jak ustawić lub aktywować czujnik temperatury zewnętrznej, bo wydaje mi się że po odłączeniu akumulatora i ponownym ustawieniu kodu pokazuje mi się X coś tam ,coś tam a nie temperatura zewnętrzna. Jak możecie mi pomóc to z góry dzięki.
-
w moim wypadku pod dużym monitorem pokazuje się temperatura zewnętrzna i wewnętrzna (na jaką ustawiłem klime) , ale tylko w momencie odpalenia klimatyzacji . po wyłączeniu klimy mały wyświetlacz po prostu gaśnie
-
to x - costam sugeruje uszkodzenie czujnika temperatury...
-
Miałem wymieniane sprzęgło może wtedy coś rozłączyli. Dzięki za radę - sprawdzę
-
już się wyjaśniło: np. 7 EXT wskazuje jaka to temperatura na zewnątrz ( w tym wypadku 7 stopni powyżej zera) :)
-
kolejna tajemnica rozwiązana !
-
Właśnie wczoraj wymieniłem ten nieszczęsny czujnik. W salonie w Poznaniu czujnik kosztuje 40 zł (jest to produkt Forda). Wymiana też nie jest kłopotliwa - nie trzeba demontować całego zderzaka - wystarczy się dostać od strony grilla w zderzaku, tylko trzeba uważać na zaczepy - są dwa z góry i z dołu tego czujnika. Po wymianie jest już teraz ok. Temperatura wskazuje prawidłowo i przestały parować szyby w czasie jazdy w deszczu.
-
Macie mozliwosc zrobienia jakiejs fotki tego czujnika ( tak aby dokladnie pokazac gdzie sie znajduje )? U mnie temp. zawisla na wartosci 53° z gory dziekuje.
-
Co jest uszkodzone? po odpaleniu pokazuje dobrze/ rozsądnie, ale po przejechaniu pokazuje wartości rzędu 30+
-
Ja kupiłem xksa z malowanym zderzakiem i prawdopodobnie blacharz przy zdejmowaniu zderzaka przypiął czujnik do podłużnicy (za chłodnicą) zamiast odłączyć a po montażu zapomniał przełożyć go z powrotem. Jak wyjeżdżałem rano to temp była ok ale po przejechaniu zaczęła rosnąć razem z temp chłodnicy, w lecie nawet do 53, a w zimie co najmniej 10 stopni wyżej niż rzeczywista. Przełożyłem go z powrotem i wszystko gra.