FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Racepl w Listopad 12, 2012, 23:36:00 pm

Tytuł: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Listopad 12, 2012, 23:36:00 pm
Czy ktoś zmieniał w swoim jagu lampy zwykłe na oryginalny ksenon. Chciałem zastosować czarne ksenonowe. Stad pytanie czy to trudne i co trzeba kupić. Lampy i co jeszcze? Ten czujnik poziomowania tez? Co z kablami będą pasować? Może ktoś opisze instalację ksenonu.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Listopad 13, 2012, 06:11:46 am
Ja to robiłem. Na instalacji lampy zamieniasz + z - i wszystko śmiga. Poziomowania niestety brak. Jak coś to mam na zbyciu jedną czarną lampę xenon.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Listopad 14, 2012, 00:01:17 am
W ktorym dokladnie miejscu to i jak zmienic, ktory kabel? Ile za lampe? Da sie jakos ustawic to wysokosc?
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Listopad 14, 2012, 16:17:56 pm
Wysokość da się ustawić ale nie będzie się poziomował. Cena 1tyś/szt europejskie, nienaprawiane, nie zmatowione. Nie powiem Ci, który kabel bo nie pamiętam. Elektryk by Ci to zrobił w 5 min
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Listopad 26, 2012, 22:05:55 pm
Jeśli lampa ksenonowa nie reaguje na krecenie tymi białymi śrubami i delikatnie się chybota to ma połamane te plastiki w środku? Czy dostepne zestawy naprawcze załatwią sprawę? A może są takie lampy które nie mają regulacji tymi śrubami?
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Listopad 26, 2012, 22:15:09 pm
Masz racje jest to objaw połamanych regulacji , każda niestety ma ten patent zgłoś się do zadek07 posiada te regulacje zrobione z lepszych materiałów.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Grudzień 26, 2012, 19:55:10 pm
Ksenon kupiony założony, ale jest problem. Czy wiecie koledzy czy jest jakaś masa przy tych lampach? Bo gdy ksenon jest zimny po włączeniu zapłonu (bez uruchomienia auta lampy startują). Gdy uruchomię najpierw silnik nie odpalają albo tylko 1). Gdy się chwile rozgrzeją chodzą już normalnie ( załączają się przy odpalonym silniku). Co może być nie tak?

Acha i jeszcze jedno. Gdy metalowa prądnica reflektora styknie się z błotnikiem, ksenon od razu sam odpala. To normalne?:) (Przy montażu to zaobserwowałem).
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Grudzień 26, 2012, 21:12:12 pm
Mi także włączały się za którymś tam razem albo tylko jedna, albo gasły podczas jazdy...dlatego zdemontowałem je i założyłem ponownie zwykłe lampy. Tym bardziej, że auto było do sprzedania i tak uzgodniłem z kupującym.
   Fajnie to wygląda, ale więcej problemów niż pożytku.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Styczeń 22, 2013, 09:15:54 am
Podsumowanie:
Zwykła instalacja ma problem z ksenonem. (za duże obciążenie).  Próbowałem zmienić napięcie komputerem ale nie znalazłem takiej opcji. Zmiana dwóch kabli powoduje zasilanie lampy ale to nie ma sensu (objawy j.w). Problem rozwiązał elektryk: wstawił przekaźniki pomiędzy wtyczką a lampą, zasilanie z deski bezpieczników (koło silnika) masa z auta i wszystko super biega. Koszt 120zł (całość). Sterowanie wysokości bez problemu śrubami przy lampie. Aby chodziły silniczki w lampach trzeba znowu zmienić kable (nie ma poziomowania bo nie ma czujnika). Kupiłem czarne od wersji R (rewelacja - czarny kot zmienił znacząco wygląd)
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 22, 2013, 09:35:38 am
Jednym słowem druciarnia.
Jedziesz z rodziną na wakacje, bagażnik pełen i światłami nap.......sz po koronach drzew. Ty oczywiście pojarany bo masz xenony, bo widzisz ma 300 metrów przed autem, ale to że innych oślepiasz to ch..
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Artek123 w Styczeń 22, 2013, 10:53:27 am
Zgadzam się zupełnie z kolegą Choina
Jak widzę takie auto z pseudo ksenonami napierdzielającymi mi po oczach, to gdyby był dostęp do broni jak w USA, wypadało by tylko strzelać to takiego auta żeby właściciela oduczyć czegoś takiego... generalnie jak dla mnie takie dokładane ksenony zajeżdżają agro-tuningiem  :-thumpdown  :-thumpdown   :-thumpdown
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Styczeń 22, 2013, 10:56:57 am
Twoje zdanie... Byłem na diagnostyce ustawiłem odpowiednio lampy. (z tendencją na obciążenie) Z rodziną jeżdżę innym autem bo się wózek nie mieści. A niebezpieczeństwo to powodują ludzie, którzy wkładają ksenon do zwykłej lampy... kiedyś w A6 nie miałem oryginalnie żadnego poziomowania ani spryskiwaczy. Poza tym jeśli lubisz auta to z przyjemnością sobie skręcisz lampy w 30 sek w dół. czy z kabiny. pozdr i zamykam temat..
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Styczeń 22, 2013, 11:06:53 am
Z tym agro tuningiem to przesada! To są przecież lampy oryginalne a nie chiński zestaw wsadzony w lampę halogenową. Ustawić światła także można bez problemu. Problem w tym, że nie ma poziomowania i będą walić w górę przy obciążonym tyle...ale jak często i czy w ogóle wozicie 3 osoby z tyłu i 100kg bagażu?
   Na pewno takie lampy są mniej denerwujące i niebezpieczne jak źle ustawione zwykłe lampy, chińskie xenony lub żarówki 100W z maszyny budowlanej wsadzone do osobówki.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Artek123 w Styczeń 22, 2013, 11:58:22 am
Arku tak masz racje że nie jest to chiński zamiennik tylko oryginalna lampa, ale sama lampa nic nie znaczy. Ja wychodzę z założenia że jak coś robić to tak żeby miało to ręce i nogi czyli w tym przypadku jeżeli montować ksenony to kompletne razem z całym oryginalnym układem regulacji, poziomowania itd., bo inaczej to uważam tak jak napisałem wyżej...
Ale jak to się mówi ,,wolność Tomku w swoim domku" czyli każdy może robić w swoim aucie co mu się podoba...
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 22, 2013, 13:21:38 pm
Poza tym jeśli lubisz auta to z przyjemnością sobie skręcisz lampy w 30 sek w dół.
Przypadkowo musisz zabrać, podwieźć 2-3 osoby i co wtedy? Wysiadasz z auta, krzyżak w rękę i obniżasz na pałę lampy?
Nie oszukuj się. Nie zrobisz tak. Ja osobiście zabiłbym cie śmiechem. Jaguar i regulacja lamp z epoki kamienia łupanego  ;D.

Regulację w tych lampach można zrobić wymieniając silniczek. Fabrycznie w xenonie jest silniczek nazwijmy go "wielostopniowy" (wyleciało mi z głowy jak się nazywał). W zwykłej lampie jest 4stopniowy 0-1-2-3. Trzeba znaleźć taki silniczek, który będzie wyglądał jak xenonowy, ale będzie sterowany na 3 przewody. W xenonie zazwyczaj jest 5 przewodowy, z czego 2 przewody to informacja o obciążeniu. Nie ma info, to startują w awaryjnym. Niestety trzeba poświęcić trochę czasu i poszukać, i da się zrobić.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: MATriX335 w Styczeń 23, 2013, 12:58:14 pm
Dorzucenie tej oryginalnej regulacji poziomowania to aż taki duży problem, żeby trzeba było kombinować z szukaniem innych silniczków itd. żeby mieć nieoryginalne rozwiązanie?
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 23, 2013, 17:09:14 pm
Jest więcej zabawy niżby się człowiek spodziewał.

Przede wszystkim spryskiwacze świateł. Nowa instalacja elektryczna na dwie pompki, zbiorniczek, silniczki, spryskiwacze, zaślepki, pewnie jakiś sterownik bo co 5 użycie spryskiwaczy oczyszcza światła, pod warunkiem że są włączone.

Montaż czujników w zawieszeniu to pryszcz jak masz wiązkę przygotowaną. Jak nie masz to wymiana wiązki. Dochodzi koszt zakupu nowych ECU świateł, bo będą inne, czujniki zawieszenia i skalibrowanie tego wszystkiego przez ASO. Nie wiem czy ktoś by chciał się tego podjąć, a dwa to za jakie pieniądze. Dla serwisu to niecodzienna usługa. Nie wiedzą ile zejdzie robota, jak ją policzyć i czy w ogóle będzie banglać. To to jeszcze pikuś, ale jakbyś chciał podłączyć pod sensor zmierzchu czy tak jak jest w Meganie 2 pod moduł ABSu (jadąc do 40km/h światła się obniżały, żeby lepiej oświetlić drogę przed pojazdem) i do tego wszystko pod CANem.

Także jak widzisz zabawy co nie miara, kasy jeszcze więcej i aby to wszystko zebrać do kupy to kilka miesięcy szukania, a potem studiowania wszystkich dokumentacji technicznych. Jak sam nad tym nie usiądziesz to nikt ci tego za 100 czy 300zł nie zrobi, bo szkoda mu czasu na to. Dlatego zaproponowałem sposób z wymianą silniczka. Jest to najtańszy sposób na regulację xenonów. Oczywiście niezgodny z prawem, bo jest pozbawiona samopoziomowania. Regulacja reflektorami odbywa się jak w światłach halogenowych, tzn. za pomocą pokrętła pod kierownicą 1-2-3-4. Uważam, że lepsza jest taka regulacja, niż jeżdżenie bez niej. Jeśli montaż będzie przeprowadzony prawidłowo i lampy będą wyregulowane oraz gdy będziesz regulował światła w zależności od obciążenia pojazdu zgodnie z zapiskiem w instrukcji obsługi to na pewno nikt jadący z przeciwka nie będzie się wkurzał na ciebie i nie będzie ci dawał znać „długimi”.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Styczeń 23, 2013, 21:53:08 pm
Zgadzam się, nikt nie cierpi na drodze jeśli robisz to z głową. Z dwojga złego zawsze to jakieś informacje dla osób planujących zmienić lampy w swoich bryczkach. Po to jest forum a nie po to żeby pisać głupie komentarze j.w  :-thank
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 24, 2013, 16:13:22 pm
Zgadzam się, nikt nie cierpi na drodze jeśli robisz to z głową.
...ale ty tego nie zrobiłeś z głową.
Cytuj
Po to jest forum a nie po to żeby pisać głupie komentarze j.w
... to była ocena.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Racepl w Styczeń 24, 2013, 21:49:10 pm
Lampy się dopracuje na dniach. Prosiłem o rade, nie Twoją ocenę i opinie.  Czytaj ze zrozumieniem... Nie chodziło mi o twojego posta, choć też nie był za miły. Trzeba było się wypowiedzieć wcześniej a nie teraz się mądrzyć. Niestety mentalność niektórych polaków to krytykowanie i ocenianie innych.
Tytuł: LAMPA XENON POMOCY
Wiadomość wysłana przez: CICHY.MARCIN@OP.PL w Kwiecień 21, 2013, 19:38:05 pm
Witam forumowiczow potrzebuje pomocy zakupilem lampy do eski xenon i potrzebuje dowiedziec sie ktore przewody w wiazce to sa + a ktore - podajcie kolor bo musze ich zamienic  :-wstyd z gory dziekuje za odpowiedz.i jeszcze jedno gdzie znajduja sie sruby do zdjecia zderzaka.
Tytuł: Odp: LAMPA XENON POMOCY
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Kwiecień 21, 2013, 19:57:02 pm
Przewody najłatwiej sprawdź miernikiem, będziesz miał pewność 100%.
Śruby do zderzaka masz z przodu przy grillu, przy lampach, przy błotnikach po bokach dostęp od komory silnika. Do tego przy nadkolach śrubki trzymające zderzak z nadkolem oraz od dołu mocujące osłone po silnikiem

To ci się przyda:
http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-15/2005-front-bumper-skin-removal-w-pics-faq-28534/ (http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-15/2005-front-bumper-skin-removal-w-pics-faq-28534/)
p.s
można gdzieś przykleić bo fajne how to do zdjęcia zderzaka :-za
Tytuł: Odp: LAMPA XENON POMOCY
Wiadomość wysłana przez: CICHY.MARCIN@OP.PL w Kwiecień 21, 2013, 20:08:49 pm
dzieki koledzy.ale nie posiadam miernika nie znam sie na tym wogule :-wstyd ,a chce wymienic zwykle lampy na xenony bo te stare tak zdziadzialy ze az wstyd jezdzic na takich kloszach

i wie ktos jakie to kolory przewodow moze ktos juz zamienial?
Tytuł: Odp: LAMPA XENON POMOCY
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Kwiecień 21, 2013, 21:55:54 pm
kolego poczekaj spokojnie aż ktoś Ci odpisze... to, że napiszesz 5 postów pod sobą nie przyspieszy sprawy... :-kogutki
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 22, 2013, 06:34:04 am
Tematy połączyłem. Używaj opcji (http://jaguarclubpoland.net/forum/Themes/classic/images/polish/search.gif) bo następnym razem skasuje twój temat.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Czerwiec 06, 2013, 00:17:03 am
Dodam od siebie 3 grosze.
S-Type 1999r. 4.0 V8

Standartowe lampy, klient zażyczyl sobie Xenon i nie chinczyka. Lampy ("kompletne" po "regeneracji"*) zamówił na allegro za 1000zł. Zjawił się z lampami.

Lampy sklejone na klej do szyb.
Mocowania klosza klejone kropelką.
Kompletność: z przetwornicą, bez starterów, bez palników, przywiózł palniki D1S :-hehe

Ze zmian, nie robi się zmian w wiązce samochodu, tylko w lampie zamienia się piny przy przetwornicy (brązowy z żółtym). Jeśli chodzi o dodatkowe modyfikacje nie należy używać przekaźników! W S-Type przedliftowym lampy przednie są sterowane masą (nie wiem co to za chory pomysł), a prąd jest podawany stale. Najprostszym rozwiązaniem jest wpięcie się do skrzynki bezpieczników do +12V po kluczyku przewodem 2.5mm2 i poprowadzenie przez bezpiecznik 30A (a najlepiej dwa równoległe 15A) do przewodów do reflektorów. Wkładanie lampy do auta tylko na odpietym akumulatorze (w przeciwnym razie po zetknięciu przetwornicy (metalowa) do nadwozia zapala się xenon i mignie (a to wiadomo im nie służy).

Co do silniczka regulacji wysokości, wyciągamy z lamp halogenowych wraz ze wtyczką. Zasilanie bierzemy stałe 12V i masę od świateł mijania, a sygnał z odpowiedniego pinu w wiązce (2 minuty zabawy z miernikiem).

Efekt - Xenon działa i regulacja również. Minusy tego rozwiązania opisali koledzy powyżej. Dodatkowo w S-Type są soczewki, które można zamienić z identycznymi gabarytowo soczewkami z Audi A6 C6 lub Renault (Scenic, Espace),a  które są Bi-Xenonowe. Do wysterowania przesłony wpinamy się w lampie do przewodów zasilania żarówki świateł drogowych. Efekt o niebo lepszy.
Tytuł: Odp: Ksenon S-type
Wiadomość wysłana przez: mk w Wrzesień 02, 2016, 02:31:23 am
A jaki bezpiecznik odpowoada za prawy ksenon bo mi nie dziala?