FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Trigojunior w Październik 31, 2012, 19:17:16 pm
-
Witam,
wymieniłem w swoim kocie tarcze i klocki z przodu (ATE) oraz płyn hamulcowy. Problem pojawił się po odpowietrzeniu i założeniu kół...okazało się, że lewe koło ledwo co da się przekręcić...
Wymieniliśmy przewody hamulcowe i lepiej...ale nie dobrze...
Klocki nie zupełnie odbijają. Czuć opór podczas jazdy i bardzo dobrze to widać w korku...nie muszę używać hamulca do zwalniania :(
Szkoda klocków i tarcz żeby od pierwszego dnia się paliły...co może być przyczyną? Wszystko przesmarowane i sprawdzone, klocki idealnie pasują...przewody wymienione, układ odpowietrzony...
Coś Wam przychodzi do głowy? Bo w piątek rano jadę do mechanika dalej grzebać :(
-
Witaj,
Jakiś czas temu miałem taką samą przypadłość - co by nie kłapać ozorem po próżnicy to looknij na poniższy link.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13675.msg115803.html#msg115803 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13675.msg115803.html#msg115803)
U mnie skończyło się wymianą pompy a podobno dlatego że wlano mi płyn o złej specyfikacji i podobno ten płyn rozpuścił (jak mówił mechanior) uszczelki w pompie. Nie życzę Ci tego kolego bo kupno pompy hamulcowej to duża sztuka - ja miałem duuuuże kłopoty z jej zdobyciem.
-
Dzięki za podpowiedź ale oby to nie było to...
Płyn poszedł DOT 4 więc taki jak zaleca producent...uszczelek na pewno nie wypaliło/rozpuściło
Nie wiem...podjadę w piątek i niech kombinują
-
Witam ponownie,
niestety problem nie został jeszcze rozwiązany. Nadal nie odbija mi lewa przednia strona. Reszta jest ok. Dzisiaj byłem u mechanika który wcześniej podejrzewał sekcję na pompie hamulcowej.
Okazało się, że problem ustępuje po odłączeniu serwa - wszystko jest ok. Po podłączeniu od nowa jest problem z tym jednym kołem. Czy spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?
Mechanik ma jeszcze przejrzeć dokładnie co i jak ale już teraz wolę się zapytać...czy serwo we wszystkich wersjach silnikowych jest takie samo? I czy uważacie, że to faktycznie może wpływać na ten hamulec? Nie znam się za bardzo na tych sprawach.... :- pojecia
-
Najprościej zciągnij zacisk z klocków z tej strony, która blokuje, wciśnij tłoczek , niech ktoś wciśnie i puści hamulec w aucie a ty obserwuj czy po puszczeniu hamulca tłok siędelikatnie cofa. zrób tak parę razy z podłaczonym serwem i z odłączonym i wtedy będiesz wiedział czy ma to jakiś wpływ.
-
Mechanik to sprawdzał i z odpiętym serwem wszystko jest ok, po podłączeniu znowu lipa...
-
to załatw sobie jakieś na podmiankę.
-
Koledzy..... u mnie bylo to samo..... probowalem róznych rzeczy...... skonczylo sie na kupnie używanego serwa wraz z pompa...... i teraz wszystko ok :)
Z tego co pamietam to bylo z jakiegos benzyniaka numery na pompie byly takie same i poasowala,a serwo bylo inne
kupilem cos podobnego.... http://allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-serwo-servo-pompa-hamulcowa-kpl-i2732121809.html