FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Kulikowski w Październik 24, 2012, 20:16:43 pm
-
Witam, mam Jaguara XF o pojemności 2.7 D. Problem polega na tym iż Paliwo dostaje się do Oleju,
przez co samochód podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny. Nie wiem co jest tego przyczyną i
jak temu zaradzić. Jeśli ktoś wie proszę o odpowiedz, dziękuje.
-
Jeździsz głównie krótkie odcinki po mieście?
-
Tak, głownie jeżdżę krótkie odcinki.
-
Najlepsza rada to dogrzany silnik.
Sprawne turbo katalizatory oraz wtryski aby nie polewały.
Uroki nowoczesnych dieslów.
Przy tym silniku trzeba pamiętać szczególnie o oleju zmieniać częściej niż nakazuje Jaguar porównać z wymogami PSA co do tych silników.
-
Tak, głownie jeżdżę krótkie odcinki.
tak niestety się dzieje w nowych dieslach z filtrem cząstek stałych (chodzi o wypalanie sadzy w nich)...
Poniżej masz artykuły do poczytania w tym temacie (w jaguarze jest silnik koncernu PSA), twój przypadek też tam jest opisany (na str. 2)...
http://www.auto-swiat.pl/1-fap-czyli-duze-wydatki-radzimy-jak-eksploatowac-auto-filtrem-czastek-stalych/1 (http://www.auto-swiat.pl/1-fap-czyli-duze-wydatki-radzimy-jak-eksploatowac-auto-filtrem-czastek-stalych/1)
-
Zapchany Filtr cząstek stałych- nadmiar wtryskiwanego paliwa do wypalenia filtra spływa do misy olejowej. Po pierwsze wymień olej jak najszybciej i profilaktycznie sprawdź pompowtryskiwacze. Potem proponuję przejechać się w dłuższą trasę na wypalanie DPF, stosując zasadę,
że jak normalnie jadę na 4 biegu to teraz jadę na 3 biegu.
-
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście głownie jeżdżę krótkie odcinki, trzeba to zmienić.
Nie pozostaje nic innego jak wymieniać olej i sprawdzić filtr oraz pompę.
-
W XF 2.7d jest Zamontowany FAP z dodatkiem płynnym, czy też DPF który nie wymaga uzypełniania płynu?
-
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście głownie jeżdżę krótkie odcinki, trzeba to zmienić.
Nie pozostaje nic innego jak wymieniać olej i sprawdzić filtr oraz pompę.
Zmien olej i usun fap - jesli bedziesz dalej robil krotkie odcinki problem powroci tak czy inaczej - jedyne wyjscie - pozbycie sie filtra na stale.
Pozdrawiam
-
W Jagach jest DPF.
-
Rzeczywiście głownie jeżdżę krótkie odcinki, trzeba to zmienić.
A po co ?
Chcesz byc niewolnikiem samochodu ?
Zasuwac gdzies w trase tylko dlatego ze sie kontrolka jakas zapalila ?
Dobre :)
-
Nie wiem jak działa DPF w Jaguarze, mogę się jednak podzielić swoimi doświadczeniami z Passata gdzie jest podobny "suchy" DPF.
Auto jeździło w większości trasy po 3-5km, w ciągu 6 lat z dwa razy zapaliła się kontrolka DPF i zgodnie z instrukcją trzeba było przejechać trasę około 40km z prędkością około 90-120km/h (nie pamiętam teraz dokładnie). Na pewno nie robiłem tego przebiegu, po prostu się przejechałem trochę dalej i problem zniknał.
Z tym, że olej i filtry to wymieniałem jak trzeba.
Nie zapominajmy, że DPF eliminuje "kopcenie" diesla. Jakoś nie widzę Jaguara z chmurą czarnego dymu za nim.